Δύο (2) βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η βουλευτής του Νομού Ηλείας Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη και ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Αναστάσιος Κουράκης, κατέθεσαν στο Κοινοβούλιο ερώτηση για την άμεση ανάγκη κάλυψης των κενών που καταγράφονται στα σχολεία του Νομού Ηλείας.
Συνοπτικά στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:
Στα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης Ηλείας καταγράφονται (σύμφωνα με το από 31-10-2013 έγγραφο της ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ) περισσότερα από σαράντα (40) κενά διδακτικού προσωπικού ενώ στο Μουσικό σχολείο Βαρθολομιού τα κενά ανέρχονται σε διακόσιες έντεκα (211) ώρες ανά εβδομάδα. Σε αρκετά σχολεία οι Μαθητές δεν έχουν καθόλου διδαχθεί κάποια μαθήματα πολλά εκ των οποίων είναι και πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Αξιοσημείωτο είναι ότι εκτός από τα τμήματα ένταξης στην Ηλεία προσελήφθησαν μόνο 3 αναπληρωτές στα σχολεία. Στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ του νομού η κατάσταση για τους μαθητές των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν είναι τραγική.
Η «προσπάθεια» του Υπουργείου Παιδείας να αντικαταστήσει κάθε θέση μόνιμου εκπαιδευτικού με 20 έως 23 ώρες απασχόλησης εβδομαδιαίως, με τα όποια εναπομείναντα σταθερά εργασιακά δικαιώματα, με τουλάχιστον 4-5 ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι και χαμηλόμισθοι και επισφαλώς εργαζόμενοι είναι έχει αποδειχθεί κενό γράμμα και εμπαιγμός.
Επισημαίνεται παρά ταύτα ότι οι αιτήσεις ωρομισθίων είναι πολύ λιγότερες των απαιτήσεων και οι μαθητές στα ΕΠΑΛ ουσιαστικά δεν κάνουν μάθημα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των κατηργημένων ειδικοτήτων (ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο ν. Ηλείας στον τομέα Υγείας Πρόνοιας οι μαθητές δεν διδάσκονται 162 ώρες εβδομαδιαίως).
οι βουλευτές ερωτούν τους κ.κ. Υπουργούς:
1. Προτίθεται το Υπουργείο να λάβει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου άμεσα να καλυφθούν τα σαράντα (40) κενά διδακτικού προσωπικού στα σχολεία του Νομού Ηλείας, οι χαμένες διδακτικές ώρες στο Μουσικό σχολείο Βαρθολομιού αλλά και πανελλαδικά με μόνιμους καθηγητές;
2. Προτίθεται το Υπουργείο να επανεντάξει τις καταργημένες ειδικότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και συνεπακόλουθα να καταργήσει το μέτρο της διαθεσιμότητας για τους εκπαιδευτικούς που την στελεχώνουν;