Όπως έγινε γνωστό, δεν θα γίνουν νέες συμβάσεις, ωστόσο, για οικονομικούς λόγους, αλλά και επειδή προέκυψαν προβλήματα, τεχνικής φύσεως, αποφασίστηκε η Ολυμπία Οδός να φθάσει άμεσα μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο περίπου 20% του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για δύο-τρία χρόνια μετά…
Επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους τον ερχόμενο Απρίλιο κατά τ’ άλλα, αναμένει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομομών Μεταφορών και Δικτύων.
Η ηγεσία του ανακοίνωσε το απόγευμα της Τετάρτης, πως ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαπραγμάτευση του υπουργείου με τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων και πως ξεκινά αμέσως το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης με τις δανείστριες τράπεζες και την Κομισιόν «Το πρώτο ημίχρονο ολοκληρώθηκε θετικά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου και μέσα στον Απρίλιο θα ξαναρχίσουν οι εργασίες.
Όπως έγινε γνωστό, δεν θα γίνουν νέες συμβάσεις, ωστόσο, για οικονομικούς λόγους, αλλά και επειδή προέκυψαν προβλήματα, τεχνικής φύσεως, αποφασίστηκε η Ολυμπία Οδός να φθάσει άμεσα μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο περίπου 20% του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για “δύο-τρία χρόνια μετά” (όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, χωρίς πολλές άλλες λεπτομέρειες…). Το ίδιο θα συμβεί και με τον Ε 65, με το τμήμα Τρικάλων Γρεβενών. Η ολοκλήρωσή του θα μετατεθεί επίσης για “δύο τρία χρόνια μετά”.
Ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός, όλα τα τμήματα θα ολοκληρωθούν και δεν αλλάζει ο αρχικός σχεδιασμός του έργου. Επίσης, διευκρινίστηκε πως δεν αλλάζει η πολιτική των διοδίων όπως έχει συμφωνηθεί.
Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄ ημίχρονο δηλαδήοι διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες μένουν “γκρίζα” σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής αντιδρούν στις περιοπές του φυσικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το η “συμφωνία κυρίων” ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής δεδομένα:
-Τα έσοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.
-Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.
Να σημειωθεί οτι πριν λίγο καιρό, όλα πάλι τα δημοσιεύματα ανέφεραν οτι το συγκεκριμένο κομμάτι της Ολυμπίας οδού “κόβεται” (το iliaoikonomia.gr γράφει σχετικά από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, εδώ και δυο χρόνια περίπου), υπήρχαν …διαψεύσεις απο κυβερνητικά στελέχη.
Για άλλη μια φορά βέβαια η Ηλεία βρίσκεται ΔΥΣΤΥΧΩΣ στο περιθώριο μεγάλων έργων.
με πληροφορίες από ΑΠΕ και ypodomes.gr