Σε αναθεώρηση της τιμολογιακής τους πολιτικής προχωρούν μεγάλες καπνοβιομηχανίες, προκειμένου να ανακόψουν τις πτωτικές πωλήσεις. Μετά τις μειώσεις τιμών από την καπνοβιομηχανία Παπαστράτος, αυτές τις μέρες στο Μarlboro, και η ανταγωνίστριά της ΒΑΤ (Βritish American Tobacco) ετοιμάζεται να την μιμηθεί.
Aυτό υποστηρίζουν εκπρόσωποι περιπτέρων, μεταξύ των οποίων και η Ομοσπονδία Καπνοπωλών Περιπτερούχων Ελλάδος. Όπως λέει, ενημερώθηκε από τη διοίκηση της πολυεθνικής Philip Morris (Παπαστράτος), ότι αποφασίστηκε να μειωθεί η τιμή αυτού του πρωταγωνιστικού σήματος, προκειμένου να σταματήσουν να πέφτουν οι πωλήσεις του.
Οι οποίες, από τις αρχές του έτους, εμφανίζουν πτώση 15%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το μερίδιο αγοράς που ελέγχει: από 19% που ήταν το 2009, κυμαίνεται σήμερα στο 17%. Μετά την απόφαση της πολυεθνικής, η τιμή λιανικής στο πακέτο Μarlboro μειώθηκε από τα 4 ευρώ, στα 3,5 ευρώ. Η αρχή έγινε με το μαλακό πακέτο, ενώ ανάλογη μείωση θα γίνει και στους 16 κωδικούς που περιλαμβάνει το σήμα.
Παράλληλα, η Ομοσπονδία ενημερώθηκε ότι αυτή η μείωση της τιμής δεν θα επηρεάσει το κέρδος των περιπτερούχων, από το συγκεκριμένο σήμα. Θα παραμείνει δηλαδή στα 19,4 λεπτά ανά πακέτο. Μεσοσταθμικά, το κέρδος των περιπτερούχων από τα καπνικά είδη είναι περίπου 3,5% επί της τιμής λιανικής.
Βέβαιο είναι ότι η πτώση της αγοράς καπνικών ειδών, καθιστά πιο δύσκολο τον στόχο της κυβέρνησης να πολλαπλασιάσει τα έσοδα με αύξηση της φορολογίας στα συγκεκριμένα προϊόντα.
Απώλειες 22%
Την περίοδο από 15 Οκτωβρίου έως 15 Δεκεμβρίου, λένε ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, οπότε αυξήθηκε η κατανάλωση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, οι απώλειες στο βιομηχανοποιημένο τσιγάρο εκτιμάται ότι ξεπέρασαν το 22%. Πιστεύεται ότι η απόφαση του ΕΟΦ να απαγορεύσει την πώληση του ηλεκτρονικού τσιγάρου, έγινε μετά από παρέμβαση του Ελληνικού Συνδέσμου Καπνικών Εταιρειών Ευρώπης.
Σημαντικά ωφελημένες από την κρίση, όσο και από την υψηλή τιμή του πακέτου, εμφανίζονται οι συσκευασίες για στριφτά τσιγάρα. Μία τέτοια συσκευασία 25 γρ., που πωλείται αντί 4 ευρώ, προσφέρει περίπου 34 τσιγάρα.
Σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen, την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2011, οι πωλήσεις τους σε όγκο αυξήθηκαν κατά 31%, και σε αξία κατά 43,2%. Σημαντική αύξηση εμφανίζει και η πώληση λαθραίων τσιγάρων.
εφ. Ισοτιμία