Αποκαλυπτικά ήταν όσα ειπώθηκαν προ ημερών στην Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης του Αλέξη Χαρίτση για τον οδικό άξονα.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ήταν εκείνος που ανέλαβε την ευθύνη να απαντήσει στην ερώτηση του Αλέξη Χαρίτση για τον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, δεδομένου ότι, για μια ακόμα φορά, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, αρνήθηκε να προσέλθει στη Βουλή για να δώσει απαντήσεις.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε αρχικά ότι η προμελέτη του έργου θα ολοκληρωθεί σε δύο εβδομάδες από σήμερα. Ωστόσο, η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών για το στάδιο που βρίσκονται οι μελέτες έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα υποστηρίζουν οι κυβερνητικοί βουλευτές της Μεσσηνίας.
Παραλείπουμε τον προϋπολογισμό των 700 εκατομμυρίων ευρώ (!).
Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα του έργου, δεν υπήρξε καμία απάντηση από την πλευρά της κυβέρνησης, δεδομένου ότι ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «δεν είναι εύκολη η απάντηση και είμαι ο τελευταίος που θα δώσει χρονοδιαγράμματα, γιατί δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι θα επαληθευτούν».
Τέλος, καμία δέσμευση δεν υπήρξε από την πλευρά της κυβέρνησης για το κρίσιμο θέμα της χρηματοδότησης του έργου, καθώς, παρότι ο κ. Ταχιάος προκλήθηκε από τον κ. Χαρίτση, δεν απάντησε από πού θα βρεθούν τα χρήματα για την κατασκευή του οδικού άξονα.
Δηλαδή, φέξε μου και γλίστρησα…
tharrosnews.gr
– Την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Νέας Αριστεράς Αλέξη Χαρίτση για τη κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος απάντησε πως το κόστος του έργου χωρίς ο παρέμβαση στην περιοχή του Καϊάφα ανέρχεται περί τα 700 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό καθιστά αυτή τη στιγμή δύσκολη αν όχι απαγορευτική την χρηματοδότηση του, προσθέτοντας πως οι προμελέτες από την Ολυμπία Οδό που θα περιλαμβάνουν τα τρία εναλλακτικά σενάρια αναμένεται να κατατεθούν σε δύο εβδομάδες.
Η συνέχεια δόθηκε το περασμένο Σάββατο στην Αρχαία Ολυμπία κατά την διάρκεια των εργασιών του Olympia Forum V. O κ. Ταχιάος συμμετέχοντας σε πάνελ για τα έργα υποδομής στην Περιφέρεια, παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριου Φαρμάκη και του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχού, ανακοίνωσε πως πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να επισπευτεί το κομμάτι Πύργος – Αλφειός για το οποίο η μελέτη είναι ήδη έτοιμη και στην συνέχεια να αναζητηθεί η χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα τμήματα.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος μιλώντας στην εφ. «Πατρίς» σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα ανέφερε πως:
«Είναι προφανές ότι ο δρόμος αυτός πρέπει να γίνει αρθρωτά, δηλαδή σε στάδια. Έχει υπερδιπλάσιο κόστος από το Πάτρα – Πύργος οπότε πρέπει να εξασφαλίσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία. Σε πρώτη φάση θα δούμε μήπως μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε μέσα από την παραχώρηση το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλφειό που είναι ξεχωριστό από το συνολικό έργο και στην πορεία να δούμε και τα υπόλοιπα τμήματα. Αυτό δεν είναι μια διαδικασία που τελειώνει από τη μία μέρα στην άλλη, όμως θέλω να είναι σαφές ότι το τελικό κλείσιμο της Ολυμπιάς Οδού αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού ο οποίος άλλωστε έχει βάλει και την σφραγίδα του και στην Πατρών – Πύργου γιατί με την δική του διαπραγμάτευση, το έργο επέστρεψε στην Παραχώρηση και έγινε πραγματικότητα. Η μελέτη περιλαμβάνει τρεις εναλλακτικές λύσεις για την λίμνη Καϊάφα αλλά δεν είναι μόνο αυτό που εκτινάσσει το κόστος αλλά είναι και το ανάγλυφο της περιοχής που δημιουργεί προϋποθέσεις τέτοιες ώστε πρέπει να γίνουν πολύ σημαντικά τεχνικά έργα».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης μετά την απάντηση που έλαβε από τον Νίκο Ταχιάο στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε για τον δρόμο δήλωσε στην εφ. «Πατρίς»:
«Περίμενα επιτέλους να υπάρξει μια ολοκληρωμένη πειστική απάντηση απ τη μεριά του υπουργείου έστω και σε επίπεδο υφυπουργού αφού δυστυχώς απαξιεί να εμφανιστεί στην Βουλή και να απαντήσει όχι σε μένα γιατί το θέμα δεν είναι προσωπικό αλλά έχει να κάνει με τον σεβασμό απέναντι στους πολίτες της Ηλείας και της Μεσσηνίας που δικαίως και διακαώς ζητούν επίσημη ενημέρωση για την πορεία του έργου. Ακούσαμε άκουσον – άκουσον για ένα κόστος 700-750 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που δε γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και ότι οι προμελέτες θα κατατεθούν σε δύο εβδομάδες. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να παραπέμψει το έργο στις καλένδες. Δεν υπάρχει καμία βούληση του κ. Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο που είναι τόσο σημαντικό για ολόκληρη τη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο. Νομίζω πως το έργο αυτό τόσο ως προς την αναπτυξιακή του διάσταση όσο και ως προς την κοινωνική του διάσταση είναι το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή για την ευρύτερη περιοχή. Εμείς θα επιμείνουμε και θα επανέλθουμε. Δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτό το έργο στην τύχη του».
- Τέλος, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει ως τώρα γνωστά, η μελέτη για το τμήμα Πύργος – Αλφειός προβλέπει ένα τμήμα μήκους 13 χλμ, που θα ξεκινά από τον βόρειο κόμβο του Βουνάργου, εκεί που θα ολοκληρώνεται η Πατρών-Πύργου και θα καταλήγει στη γέφυρα του Αλφειού. Ενδιάμεσα, ο δρόμος θα διασχίζει κάθετα τον δρόμο του Βουνάργου, θα συνεχίζει με νέα γέφυρα στον Ιάρδανο ποταμό και θα παρακάμπτει (από βόρεια) τις Τοπικές Κοινότητες του Αγίου Γεωργίου και του Λαμπετίου, όπου προβλέπεται η κατασκευή τούνελ.
Η διαδρομή προβλέπει διέλευση από τις Κολιρέικες Παράγκες και θα καταλήγει στη γέφυρα του Αλφειού, όπου προβλέπεται η κατασκευή Ανατολικού Κόμβου που θα έχει εισόδους-εξόδους προ την Εθνική Οδό Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας και προς την Εθνική Πύργου-Κυπαρισσίας. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις ανθρώπων του κλάδου, το κόστος χρηματοδότησης αυτού του έργου προσδιορίζεται σε τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ.