Σύμφωνα με ανακοίνωση, πριν από λίγους μήνες, στον δρόμο Πάτρα -Πύργος τοποθετήθηκαν οκτώ (8) ραντάρ της τροχαίας, για την αυτόματη καταγραφή των παραβάσεων και ιδιαίτερα αυτών του ορίου ταχύτητας.
Ως εδώ καλά. Θα μου πείτε ότι η Πολιτεία φροντίζει να προστατεύει τους πολίτες. Αλλά το ερώτημα είναι: Μήπως η πολιτεία, εκτός από κατασταλτικά μέτρα, όπως είναι η καταγραφή και η τιμωρία των παραβάσεων, θα έπρεπε να λαμβάνει και προληπτικά μέτρα, όπως είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου;
Αλήθεια με ποιο ηθικό δικαίωμα και με ποιά λογική βάση, η Πολιτεία επιδιώκει μόνο τον εντοπισμό και την τιμωρία των παραβατών, αφού για να τον διασχίσεις πρέπει να κάνεις πολλές φορές την προσευχή σου;
Αλήθεια πως και γιατί ονομάζεται «Εθνικός» ένας δρόμος:
- Με δώδεκα (12) φωτεινούς σηματοδότες, σε διαδρομή ενενήντα (90) χιλιομέτρων, δηλαδή κατά μέσω όρο κάθε 7,5 χιλιόμετρα.
- Με όριο ταχύτητας 60 χιλ. την ώρα!!! στην μισή περίπου διαδρομή.
- Με εκατοντάδες ισόπεδες μικρές και μεγάλες διασταυρώσεις.
- Με πεζούς και ποδηλάτες να κυκλοφορούν στο οδόστρωμα.
- Με ανύπαρκτο φωτισμό, ακόμα και στις πιο επικίνδυνες διασταυρώσεις.
- Με πλήθος γεωργικά μηχανήματα να κινούνται στο οδόστρωμα.
- Με τεράστιες λακκούβες και κατεστραμμένο ασφαλτοτάπητα.
- Με ανύπαρκτη διαγράμμιση που έχει προ πολλού ξεθωριάσει.
- Με ελλιπέστατη σήμανση ακόμα και στα πιο επικίνδυνα σημεία του.
- Με δεκάδες νταλίκες να πηγαινοέρχονται μέρα και νύχτα.
- Με όλοι την κίνηση των νησιών του Ιονίου Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης να εξυπηρετείται από το δρόμο αυτό, με προδιαγραφές κατώτερες από έναν απλό Δημοτικό δρόμο.
Αλλά ας δούμε επίσης τι προβλέπεται και τι δηλώθηκε για τον δρόμο αυτό:
Στο άρθρο 5 του νόμου 4219 /11-12-2013 «Κύρωση των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμισης συναφών θεμάτων» ορίζεται ρητά ότι «το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014» (δηλαδή μέχρι 30-06-2014).
Από τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών, σταχυολογούμε τα εξής:
- Στις 14-4-2014:
«Δημοπρατείται εντός των επόμενων ημερών ο Οδικός Άξονας Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χλμ. και προϋπολογισμού 340 εκ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.»
- Στις 18-06-2014:
«Σε 15 ημέρες θα δημοπρατηθεί και το τμήμα τις Εθνικής Οδού Πάτρα- Πύργος με προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια ευρώ, με το οποίο, σε συνδυασμό με τη δημοπράτηση στα τέλη του 2014 του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του οδικού άξονα, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοίδης από την Πάτρα»
Μπήκαμε όμως στον Αύγουστο και δημοπρασία μέχρι στιγμής δε φαίνεται στον ορίζοντα.
Οι διατάξεις του παραπάνω νόμου και οι επανειλημμένες δηλώσεις του Υπουργού, έμειναν γράμμα κενό.
Γι’ αυτό ξαναγυρίζουμε σε αυτό που είπαμε στην αρχή: Ναι στις υποχρεώσεις των πολιτών, αλλά και τήρηση από την Πολιτεία των δικών της υποχρεώσεων.
Για να έχει την ηθική νομιμοποίηση επιβολής προστίμων, φόρων και τιμωριών.