Θα το ξαναπούμε. Κατ΄ επανάληψη με τεκμηριωμένα άρθρα μας εκφράσαμε πολλές και βάσιμες επιφυλάξεις για το μέλλον και την τύχη του κρισιμότερου και ουσιαστικότερου έργου, για το Νομό Ηλείας.
Αλλά κανενός ‘’ το αυτί δεν ίδρωσε…’’. Όμως ο χρόνος είναι αδυσώπητος και περνάει γρήγορα.
Που βρισκόμαστε σήμερα; Ας αφήσουμε τα παλιότερα και ας ξεκινήσουμε από τα πιο πρόσφατα.
Στις 23-12-2015 οργανώθηκε στο Διοικητήριο, μία ακόμα επικοινωνιακή φιέστα για το θέμα αυτό. Νέες θριαμβολογίες , νέοι πανηγυρισμοί από τους τοπικούς παράγοντες και τα Μέσα Ενημέρωσης. Από όλο αυτό, κρατάμε τη δήλωση του Υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη: «Ανά ένα μήνα θα δημοπρατείται ένα κομμάτι…….».
Μέχρι σήμερα δεν έχει επίσημα βεβαιωθεί αν τα προς δημοπράτηση τμήματα του δρόμου θα είναι οκτώ ή δέκα.
Τέσσερις μήνες μετά από την εξαγγελία εκείνη και ενώ βρισκόμαστε ήδη προς το τέλος Απριλίου, μήπως ξέρετε πόσα τμήματα έχουν δημοπρατηθεί; Απλά κανένα.
Ας δούμε, σε συντομία τι έγινε μέχρι σήμερα:
1ο Τμήμα: Πύργος- Δουνέϊκα
Το τμήμα αυτό είναι μήκους 8.145 μέτρων, προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ και έχει προθεσμία ολοκλήρωσης (από την υπογραφή της σύμβασης) 42 μήνες!!!
Η πρώτη δημοπρασία, είχε οριστεί για τις 08-03-2016, αλλά αναβλήθηκε λόγω αποχής των εργοληπτικών εταιριών.
Η δεύτερη δημοπρασία ορίστηκε για τις 22-03-2016, αλλά και πάλι αναβλήθηκε για τον ίδιο λόγο.
Η τρίτη δημοπρασία ορίστηκε για τις 05-05-2016 και αναμένεται να φανεί ποια θα είναι η τύχη της.
2ο Τμήμα: Δουνέϊκα- Αμαλιάδα
Το τμήμα αυτό είναι μήκους 8.960 μέτρων, προϋπολογισμού 58,4 εκατ. ευρώ και έχει προθεσμία ολοκλήρωσης (από την υπογραφή της σύμβασης) 42 μήνες!!!
Η πρώτη δημοπρασία του τμήματος αυτού είχε οριστεί για τις 19-04-2016.
Και ο διαγωνισμός του τμήματος αυτού αναβλήθηκε, λόγω της απεργίας των μηχανικών και ορίστηκε να επαναδημοπρατηθεί την 17 Μαΐου 2016.
Μέχρι τώρα λοιπόν και ενώ έχουν παρέλθει τέσσερις μήνες από το 2016, κανένα τμήμα του έργου δεν έχει δημοπρατηθεί.
Θα είδατε ότι, μετά την παράδοση του τμήματος Λεύκτρο- Σπάρτη, η Σπάρτη θα απέχει από την Αθήνα, μόνο δύο ώρες.
Κάθε σύγκριση είναι περιττή.
Κυριολεκτικά και μεταφορικά «ο δρόμος θα είναι μακρύς».
Διαβάστε επίσης:
1. Ηλεία: Ο «φτωχός συγγενής» της Πελοποννήσου…
2. Η κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος και η τεράστια ευθύνη των τοπικών παραγόντων.
3. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Το έργο σε νέες περιπέτειες ή «Ζήσε Μάη μου…»
4. Ο δρόμος Πάτρα-Πύργος, οι εξαγγελίες του Υπουργού και οι πιθανότητες κατασκευής του έργου.
5. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Η κοροϊδία συνεχίζεται και η ταλαιπωρία καλά κρατεί..
6. Δρόμος Πάτρα-Πύργος. Το κρίσιμο ερώτημα: Υπάρχει πολιτική βούληση για την κατασκευή του;