Αλήθεια θυμάται κανείς εδώ κάτω, κάτι που λέγαμε για την κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πάτρα-Πύργος. Αλλά έτσι συμβαίνει συνήθως. Όταν για κάποιο θέμα «τα φώτα χαμηλώνουν ή σβήνουν» και δεν έχει επικοινωνιακό ενδιαφέρον, ξεχνιέται σύντομα.
Το «ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» σε ανύποπτο χρόνο, όταν ψηφιζόταν Νόμος!!! για την κατασκευή του και όταν στήνονταν πανηγυρικές φιέστες στο Διοικητήριο, πρώτο και μόνο από όλα τα μέσα ενημέρωσης του Νομού, διατύπωνε επιφυλάξεις και επισήμαινε τα υπάρχοντα μεγάλα προβλήματα για την κατασκευή του. Παράλληλα διατυπώναμε την ευχή: «Μακάρι εμείς να διαψευστούμε ….».
Αλλά δεν διαψευστήκαμε.
Ακολούθησε η ματαίωση της δημοπράτησης του έργου δύο φορές(15 -1-2015 και 31-3-2015), χωρίς καμία πειστική αιτιολογία.
Σημειώνουμε τη δήλωση στον τοπικό τύπο την 9-4-2015 του τότε και τώρα Υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη: « Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι το έργο θα δημοπρατηθεί σε τρεις μήνες σε 8 ή 10 εργολαβίες……..»
Αλλά κάτι τέτοιο ακόμα και σήμερα δεν φαίνεται στον ορίζοντα.
Η εξαγγελθείσα «σαλαμοποίηση» του έργου σε 8 έως 10 !!! τμήματα, δεν συμβάλλει στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Ο ισχυρισμός ότι πρέπει να συμμετέχουν περισσότερες και μικρότερες εταιρείες δεν είναι πειστικός. Άλλωστε γιατί η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, πρέπει να γίνει από το έργο αυτό;
Επίσης η εξαγγελία ότι το έργο θα ξεκινήσει με κατεύθυνση από Πύργο προς Πάτρα, δεν είναι καθόλου αθώα. Γίνεται μόνο και μόνο για να δοθεί χρόνος στους φορείς της Αχαΐας να προωθήσουν τα σχέδιά τους για νέα χάραξη του δρόμου, στο τμήμα Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα.
Κάτι τέτοιο όμως θα ισοδυναμούσε με παραπομπή του έργου «στις καλένδες» και ίσως στη ματαίωσή του.
Τελικά, μετά από τόσα χρόνια συζητήσεων, διαβουλεύσεων, εξαγγελιών και υπαναχωρήσεων με αστήρικτα επιχειρήματα, το ερώτημα που προβάλλει έντονα, είναι: Υπάρχει πολιτική βούληση για την κατασκευή του τόσο σημαντικού έργου για τους Νομούς Ηλείας, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς;
Και εάν ναι, «ιδού η Ρόδος….». Εάν όχι ποια ακριβώς είναι η θέση των τοπικών παραγόντων, που σε άλλα θέματα είναι «λαλίστατοι»;
Αλλά αυτό θα γίνει σε όλους περισσότερο κατανοητό, όταν πολύ σύντομα, οι πόλεις του Πύργου και της Αμαλιάδας, θα είναι οι μοναδικές πόλεις της Πελοποννήσου, που δεν θα έχουν πρόσβαση σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και θα εξυπηρετούνται μόνο από την «καρόδρομο» και την «καρμανιόλα» της Πατρών – Πύργου.
Διαβάστε επίσης:
1. Ηλεία: Ο «φτωχός συγγενής» της Πελοποννήσου…
2. Η κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος και η τεράστια ευθύνη των τοπικών παραγόντων.
3. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Το έργο σε νέες περιπέτειες ή «Ζήσε Μάη μου…»
4. Ο δρόμος Πάτρα-Πύργος, οι εξαγγελίες του Υπουργού και οι πιθανότητες κατασκευής του έργου.
5. Δρόμος Πάτρα-Πύργος: Η κοροϊδία συνεχίζεται και η ταλαιπωρία καλά κρατεί..