Το χαρακτηριστικό παράδειγμα των λιμανιών, η «χαμένη ευκαιρία» των προηγούμενων προγραμμάτων για το Νομό και η έλλειψη διαπεριφερειακής συνεργασίας…
Σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν έναν λανθασμένο τρόπο αντίληψης για τις υποδομές και την ανάπτυξη σε επίπεδο Περιφέρειας, τρόπος που όπως είπε δεν μπορεί να γίνει πλέον αποδεκτός στον σχεδιασμό έργων και πρωτοβουλιών στο νέο αναπτυξιακό προγραμματισμό, έκανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας κ. Κώστας Νικολούτσος στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτ. Ελλάδας.
Η συγκεκριμένη συνεδρίαση, αφορούσε ακριβώς την στρατηγική υλοποίησης του νέου ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια και ο κ. Νικολούτσος σε μια ουσιαστική για το νομό μας τοποθέτηση απέδωσε με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο, τις ανισότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, ανέδειξε τη μη ορθολογική διαχείριση επενδύσεων σε σχέση με τα λιμάνια, φέρνοντας ως παράδειγμα αυτό που συμβαίνει με την Πάτρα και το Κατάκολο.
Στο νέο λιμάνι της Πάτρας – επεσήμανε ο κ. Νικολούτσος – όπου γίνονται ακόμη σημαντικές επενδύσεις, το σύνολο των επιβατών που διακινήθηκαν σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2012, ανήλθε στους 400.000. Την ίδια όμως χρονική περίοδο, στο Κατάκολο διακινήθηκαν τουλάχιστον 800.000 επιβάτες! Παρ’ όλα αυτά στο λιμάνι Κατακόλου οι κρατικές επενδύσεις παραμένουν ανύπαρκτες…
Το «μήνυμα»
της Ευρώπης
Ο κ. Νικολούτσος, τόνισε με την ευκαιρία αυτή, το γεγονός, ότι ήρθε τελικώς η Ευρωπαϊκή Ένωση να κατατάξει, τόσο το Κατάκολο όσο και την Κυλλήνη, στα 25 σημαντικότερα λιμάνια της χώρας τη στιγμή που η αντίστοιχη ελληνική κατάταξη, είναι αμφίβολο αν τα έχει συμπεριλάβει και με τον ανάλογο βαθμό σπουδαιότητας…
Αν όμως έχουν συμπεριληφθεί, όπως πρόσθεσε, και στη θέση που τους αξίζει, τότε, θα ήταν και διαφορετική η Επιχειρηματολογία των Ηλείων φορέων στις διεκδικήσεις των μεγάλων έργων υποδομής και των υπολοίπων παρεμβάσεων.
Μη αποδοχή τετελεσμένων
Στη συνέχεια αναφερόμενος στον σχεδιασμό της περιόδου 2014-2020 ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, είπε ότι η Ηλεία δεν πρόκειται να αποδεχθεί «τετελεσμένα» γεγονότα και αποφάσεις, κάτι που δυστυχώς συνέβη στο παρελθόν. Στα προηγούμενα προγράμματα όλη η έρευνα και η τεχνολογία μονοπωλήθηκε από εκπαιδευτικά ιδρύματα της Πάτρας. Η έρευνα μάλιστα, ήταν τομέας που δεν συνδέθηκε ποτέ με την παραγωγή της Ηλείας, όπως θα έπρεπε, ενώ έγινε χωρίς συμπράττονες φορείς από το νομό μας.
Ανυπαρξία έργων διαπεριφερειακών!
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Νικολούτσος και στην ανυπαρξία διαπεριφερειακών έργων, δίνοντας ακόμη μια περαιτέρω μορφή λανθασμένης αντίληψης που επικρατεί για την υπόθεση ανάπτυξης και σωστής οργάνωσής της στην Περιφέρεια.
Μίλησε έτσι για τον δρόμο Πύργου – Ολυμπίας – Βυτίνας, έργο που ανήκε στα διαπεριφερειακά δίκτυα, αλλά δυστυχώς στο τμήμα της Ηλείας δεν υπήρξε καμία σοβαρή προσπάθεια για να προχωρήσει και να βελτιωθεί.
Αν όμως το έργο είχε γίνει, σήμερα θα μπορούσαμε να βλέπουμε μεγαλύτερες τουριστικές δυνατότητες για την περιοχή ενώ η επικοινωνία μας με την Περιφέρεια Πελοποννήσου θα έμπαινε σε άλλη λογική για τη συνεργασία και από κοινού ανάπτυξη.
Πάντως ο κ. Νικολούτσος, στο τέλος της τοποθέτησής του, συνεχάρη τα στελέχη της Περιφέρειας που συνέταξαν το νέο πρόγραμμα, και αυτό γιατί, με ειλικρίνεια ανέδειξαν πολλές από τις δυσλειτουργίες που καταδεικνύουν ακριβώς τον λανθασμένο τρόπο εφαρμογής εξαιτίας του οποίου παραμένουμε στάσιμοι χωρίς καμία αναπτυξιακή βελτίωση και προοπτική.