Γράφει ο
Γιάννης Αγγελίδης
Οικονομολόγος-μελετητής
Επιστ.Συνεργ. ΤΕΙ Καλαμάτας
Τέσσερα χρόνια μετά τις φονικές πυρκαγιές συνεχίζει να… εντυπωσιάζει η χρονίζουσα αμεριμνησία των «αρχόντων» του Νομού μας.
Απορία συνεχίζει να προξενεί και η συμπεριφορά των εκλεγμένων τοπικών Αυτοδιοικητικών Α΄ και Β΄ βαθμού.
Μπορεί να πιστεύουν ότι έχουν την πολυτέλεια της προσωπικής προβολής όταν τα μεγάλα συνεχίζουν να περνούν από δίπλα τους χωρίς να …τα αγγίζουν;
Δυστυχώς τα μεγάλα έργα και οι σημαντικές δράσεις, που θα δώσουν αναπτυξιακή διάσταση και προοπτική στον ταλαίπωρο Νομό, χάνονται για την Ηλεία και κανείς δεν δίνει σημασία! Κανείς δεν τα αγγίζει!
Από τον φόβο της αποτυχίας; Από έλλειψη ικανοτήτων; Από αμεριμνησία;
Παραθέτω κάποια από αυτά μήπως κάποιος/οι επιτέλους τους δώσουν την βαρύτητα που πρέπει.
Εργοστάσιο Απορριμμάτων
Στους δύο από τους τρείς Νομούς της περιφέρειάς μας κατασκευάζονται Εργοστάσια Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.
Στο Φλόκα Αχαΐας και στο Στράτο Αιτωλοακαρνανίας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Στην Ηλεία που ξεκίνησε πρώτη από τους Δήμους Βαρθολομιού και Γαστούνης, επί Δημαρχίας Αδαού και Λούρμπα, το θέμα δεν προχωρά παρότι, όπως δημοσιεύτηκε, ξεπεράστηκε το θέμα του ΚΑΣ για την «Τριανταφυλιά». Και όλα παραμένουν στο τέλμα για το τόσο σημαντικό αυτό θέμα!
Ολυμπία Οδός
Εντελώς «θολή» και αμφίβολη παραμένει η προοπτική κατασκευής της «Ολυμπίας οδού» (Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα) και ιδιαίτερα για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, για το οποίο ολοένα πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι εγκαταλείπεται και ματαιώνεται. Αν και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών αποφεύγει να πάρει ευθέως θέση και μεταθέτει το θέμα για μελλοντικές συζητήσεις και αποφάσεις, είναι αποκαλυπτικά όσα καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Αεροδρόμιο
Το αεροδρόμιο Ανδραβίδας για να χρησιμοποιηθεί και ως πολιτικό, είναι ένα πάγιο αίτημα των τουριστικών και παραγωγικών επιχειρήσεων του Νομού.
Υποσχέσεις που έφθασαν μέχρι και εγκαίνια, εξαγγελίες, μεγάλα λόγια, «τζάμπα μαγκιές» με τυπικές θεατρικές κινητοποιήσεις, συνασπισμοί και ουσία μηδέν! Και το …έργο συνεχίζεται! Παρότι τέτοιο ενδεχόμενο, δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον!
Μαρίνα Κατακόλου
Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί επιδίωξη κάθε χώρας επειδή φέρνει τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης.
Στο Κατάκολο το θέμα της μαρίνας παραμένει άλυτο. Οι χερσαίες εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την ολοκλήρωση και την πλήρη λειτουργία της ξεχάστηκαν.
Μόνο οι «πλωτές προβλήτες» ατάκτως εριμμένες, στέκουν στην παραλία για να θυμίζουν τα εκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για την αγορά τους, από τον φόρο κάθε φορολογούμενου πολίτη, χωρίς ποτέ κανείς να λογοδοτήσει για την μεγάλη αυτή σπατάλη, και για να συμπεράνει κανείς πως φτάσαμε στην χρεοκοπία από διάφορες τέτοιες καταστάσεις!!!
Λιμάνι Κατακόλου
Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες των κρουαζεροπλοίων που προσεγγίζουν στο Κατάκολο, απειλούν να αλλάξουν προορισμό αν δεν γίνουν άμεσα όλα τα απαραίτητα έργα γιά να “δένουν” τα καράβια τους με ασφάλεια.
Μέχρι τώρα δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα χργματοδότηση γιά τα απαταίτητα έργα που προβλέπονται στο Master Plan του λιμανιού.
Το νέο λιμάνι της Πάτρας, του οποίου σύντομα ξεκινά η λειτουργία του, σίγουρα πρόκειται να αποτελέσει την εναλλακτική λύση γιά τον προορισμό της Αρχαίας Ολυμπίας, σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν τα έργα στο λιμάνι του Κατακόλου
ΤΕΙ Πύργου
Έχουν ήδη περάσει οχτώ (8) χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του ΤΕΙ Πύργου τα οποία δεν υπήρξαν αρκετά για την επίλυση του προβλήματος της κτιριακής του υποδομής και της μόνιμης εγκατάστασής του. Για το θέμα αυτό δεν ασχολείται κανείς, τη στιγμή που σε όλους τους υπόλοιπους έξι νομούς της Πελοποννήσου αλλά και στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας από την Δυτική Ελλάδα αναπτύσσονται συνέχεια σχολές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και ανεγείρονται εγκαταστάσεις. Ήδη σε όλα αυτά προστίθεται ο κίνδυνος που προκύπτει από τη συγχώνευση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Κανείς όμως δεν ενδιαφέρεται για το θέμα.
Φυσικό αέριο
Το φυσικό αέριο πηγαίνει σε όλη σχεδόν την Πελοπόννησο εκτός του Νομού Ηλείας.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε την μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου έως την Μεγαλόπολη.
Ο αγωγός θα έχει μήκος αρχικά 159 χιλ. και θα ξεκινήσει αρχές του 2011.
Παράλληλα δημιουργούνται σύμφωνα με την μελέτη, οι προϋποθέσεις για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο των μεγαλύτερων πόλεων της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα αρχικά Κορίνθου, Άργους, Ναυπλίου, Τρίπολης, Μεγαλόπολης και στη συνέχεια Σπάρτης, Μεσσήνης, Καλαμάτας, Πάτρας και Αιγίου.
Για μια ακόμα φορά η Ηλείας είναι εκτός! Πύργος, Αμαλιάδα, Γαστούνη, Βάρδα, Αρχαία Ολυμπία, Ανδραβίδα, Λεχαινά, Κυλλήνη και λοιπές πόλεις του Νομού δεν περιλαμβάνονται ούτε στον αρχικό, ούτε στον μελλοντικό σχεδιασμό.
Επενδύσεις
Συνεχώς ακούμε για μεγάλες επενδύσεις που θα γίνουν από λευκούς, μαύρους και κίτρινους.
Για τα γήπεδα γκολφ στο Επιτάλιο, για το θεματικό πάρκο στην Μουριά, για το μεγάλο φωτοβολταικό στην Μουριά, για τον επαναπλημμυρισμό της λίμνης Μουριάς, και τόσα άλλα. Τίποτα δεν είδαμε! Αλήθεια οι σχετικές συμβάσεις υλοποιούνται; Δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα;
Κάτι …συσκέψεις που και που μόνο, έτσι σαν …τουφεκιές στον αέρα, κι έπειτα η …μακαριότητα συνεχίζεται!
Πολλά θα μπορούσαν να γραφούν ακόμα, όπως η απώλεια του Interreg για τις πυρόπληκτες περιοχές, το ίδιο το Σχέδιο Ανασυγκρότησης (που ακόμα αναμένεται) κ.τ.λ., αλλά το βέβαιο είναι ότι απ’ όλα τα μεγάλα έργα είμαστε ΕΞΩ! Και κυρίως από τον περιβόητο δρόμο της ανάπτυξης!
Οι «άρχοντές» ακούν; ή απλά αλλάζουν πλευρό;
Βαρεθήκαμε τις εξαγγελίες, απαιτούνται αποτελέσματα ΤΩΡΑ.