Όλα πλέον στον Πανηλειακό κινούνται στους ρυθμούς της κρισιμότατης, για το ίδιο το μέλλον του μεγάλου και ιστορικού σωματείου, προσεχούς Γενικής Συνέλευσης, που ορίστηκε να γίνει την επόμενη Κυριακή, 30 του μήνα (στο Δημαρχείο Πύργου, και ώρα 20.00). Απομένει, από μέρα σε μέρα, και η τυπική προκήρυξη – δημοσίευση της σχετικής επίσημης πρόσκλησης (όπως απαιτούν οι καταστατικές διαδικασίες).
Ενώ, παραμένει στο προσκήνιο, και σε άμεση συνάρτηση και με τα μέχρι τώρα αναγραφόμενα στα προηγούμενα ρεπορτάζ, και το θέμα της συγχώνευσης με τον ΠΦΟ Πανόπουλου.
Μάλιστα, πληροφορίες του τελευταίου διημέρου, αναφέρουν ότι με το θέμα αυτό θα γίνει αρκετό “παιχνίδι” στην προσεχή Γενική Συνέλευση. Υπό την έννοια, ότι θα έρθει ως θετική εισήγηση (με τα ως τώρα δεδομένα) από την κίνηση της διάδοχης κατάστασης, αλλά θα υπάρξουν πιθανότατα, και κάποιες αντιδράσεις (άγνωστο ακόμα, πόσες, και ποιού βαθμού)…
Αφού όπως έχουμε αναφέρει κατ’ αποκλειστικότητα, από τα προηγουμενα ήδη ρεπορτάζ μας, το συμπέρασμα που έχει οριστικά προκύψει, μεταξύ των μελών της κίνησης, είναι πλέον, ότι, και χωρίς την παρουσία Ντάβαρη, οι αναλυτικές οικονομικές υποχρεώσεις που έχει συσσωρευμένες ο Πανηλειακός, είναι απολύτως δυσβάσταχτες γι’ αυτούς!
Κι έφτασαν στο συμπέρασμα που μπορεί να γίνει σύνοψη σε μια φράση: “Ή γίνεται συγχώνευση με τον ΠΦΟ Πανόπουλου (σ.σ. που ουσιαστικά θα είναι απορρόφηση του Πανόπουλου από τον Πανηλειακό, όπως τη θέτουν, αλλά τυπικά έχει αρκετές διαφορές…) για να πάρουμε έναν …καθαρό Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, και να ξεκινήσουμε με αυτόν, ή αλλιώς αποσυρόμαστε, γιατί τα χρέη που πρέπει να παραλάβουμε είναι δυσβάσταχτα για μας”!!!
Έτσι, οι επιχειρηματίες- επαγγελματίες, που θέλουν να αναλάβουν τον Πανηλειακό, έχουν φτάσει σε προφορική συμφωνία με τον κ. Γιώργο Πανόπουλο και μέσω της συγχώνευσης (αν πραγματικά προχωρήσει) ο Πανηλειακός (με το ΑΦΜ του ΠΦΟ Πανόπουλου) θα είναι πλέον απαλλαγμένος από το βασικό βραχνά των χρεών.
Και θα ακολουθήσουν τις προσεχείς μέρες και νεότερα σε αυτό το θέμα (με καθοριστική, και γι’ αυτό βέβαια, την προσεχή Γενική Συνέλευση)
Τα βασικά στοιχεία
* Έχει ειπωθεί ότι, τα σύμβολα και τα χρώματα του Πανηλειακού θα είναι και στο νέο σωματείο, έδρα θα είναι ο Πύργος (το γήπεδο και οι εγκαταστάσεις του Πανόπουλου, δε θα μείνουν πάντως αδρανείς και αναξιοποίητες, αφού ήδη συζητήθηκαν και τρόποι γι’ αυτό), ενώ το όνομα, σύμφωνα με πληροφορίες, αν προχωρήσει όντως, ξαναλέμε, η συγχώνευση, θα είναι Πανηλειακός – Π.Φ.Ο.Π.
Ενώ, η νέα διοίκηση, που προγραμματίζεται να απαρτίζεται από την κίνηση, θα αναλάβει να καλύψει και κάποιες οφειλές που έχουν μείνει από την τωρινή διοίκηση του Πανόπουλου, κυρίως προς παίκτες της ομάδας που αγωνίστηκαν στη σεζόν αυτή (και σε κάποιους θα γίνει και πρόταση για να αγωνιστούν στο νέο Πανηλειακό της προσεχούς περιόδου, με βάση το σχεδιασμό αυτόν)!
Μόνο η λύση αυτή πλέον, κατά τα στελέχη της κίνησης, εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ομάδας και το ίδιο το μέλλον του Πανηλειακού, για να …ζήσει και να μη …σβήσει!
Με βάση το ίδιο σκεπτικό, που θα αναλυθεί από την κίνηση, ξαναλέμε, και στη Γ.Σ., αν όχι και νωρίτερα (εφόσον κριθεί σκόπιμο), όσο οδυνηρό και αν ακούγεται, ο δρόμος της διαγραφής του νυν σωματείου του Πανηλειακού, φαντάζει ως η πιο ενδεδειγμένη λύση για να «καθαρίσει» η ομάδα από τα χρέη.
Υπενθυμίζεται ότι, αν και άλλαξε το νομικό καθεστώς της κατηγορίας, δηλαδή από επαγγελματική έγινε ερασιτεχνική, ΔΕΝ διαγράφονται όλες οι υποχρεώσεις της ομάδας, όπως δηλαδή οι όποιες οφειλές προς ΙΚΑ (ή και Εφορία αν υπήρχαν ή υπάρχουν σε κάποια ομάδα).
Αυτές για την ακρίβεια, προσωποποιούνται και βαραίνουν τα πρόσωπα (προέδρους) που ηγούντο κατά τη διάρκεια που δημιουργήθηκαν αυτά.
Μάλιστα, η αδυναμία αποπληρωμής οδηγεί στη φυλακή και στη δέσμευση της προσωπικής περιουσίας, βάση των σχετικών νόμων και διατάξεων. Ενώ βέβαια δεν μπορεί να πάρει ως πρόσωπο, για καμιά χρήση, ασφαλιστική ενημερότητα, οποιοσδήποτε εμπλέκεται σε τέτοια διαδικασία, και υπάρχουν χρέη που δεν είναι ρυθμισμένα, ή δεν τηρείται η ρύθμιση, κ.τ.λ.
Η εξαγορά του ΑΦΜ σου εξασφαλίζει ουσιαστικά μια νέα αρχή (ή και μια νέα κατηγορία σε άλλες περιπτώσεις συγχωνεύσεων), παίρνοντας βάσει του νόμου, και τις υποχρεώσεις και τις απαιτήσεις της εξαγοραζόμενης ομάδας (στην προκειμένη περίπτωση, το Πανόπουλο, τυπικά, δεν έχει τέτοιες).
Ότι έγινε ας πούμε, παλαιότερα με τον Ατρόμητο και την Χαλκηδόνα. Ο Ατρόμητος ως μεγαλύτερο όνομα έδωσε το όνομα του στην Χαλκηδόνα, απορρόφησε όλα τα ερασιτεχνικά της τμήματα και σε αντάλλαγμα ανέβηκε στην Α΄ Εθνική στην οποία συμμετείχε (τότε) η Χαλκηδόνα.
Ωστόσο, για να πάρεις το ΑΦΜ μιας ομάδας, θα πρέπει να γίνει διάλυση ενός εκ των δύο ερασιτεχνικών σωματείων που είναι υπό συγχώνευση.
Αν για παράδειγμα γίνει συγχώνευση με το Πανόπουλο, θα πρέπει να διαλυθεί ο ερασιτέχνης Πανηλειακός ή το Πανόπουλο (που όμως εδώ, στόχος είναι να διατηρηθεί το δικό του ΑΦΜ)…
Από νομικής άποψης, το νομικό πρόσωπο “Ατρόμητος” είναι η Χαλκηδόνα, καθώς το χαρακτηριστικό στοιχείο είτε μιας ανώνυμης εταιρείας, είτε ενός συλλόγου, σωματείου, κ.τ.λ., είναι το ΑΦΜ του, και αυτό είναι της Χαλκηδόνας (ακόμα και τώρα)…
Αναμονή αντιδράσεων (;)
Υπενθυμίζεται ότι, αρνητική ήταν, και παραμένει, η αντίδραση του Κ. Ντάβαρη, σε ότι αφορά την παραπάνω εξέλιξη! Και αυτό ήταν από την πλευρά του, η φαινομενική αιτία, της υπαναχώρησης του, που εξελισσόταν τις προηγούμενες μέρες (πριν ορίσει τελικά τη Συνέλευση)!
* Ηδη, όπως έχουμε αναφέρει, αρχικά σε ιδιωτικές τοποθετήσεις του, εκφράστηκε αρνητικά σε προοπτική οποιασδήποτε συγχώνευσης ή παρόμοιας κίνησης. ¨Δεν είπαμε τίποτα τέτοιο με τους εκπροσώπους της κίνησης, ούτε στη συνάντηση εκείνης της Παρασκευής, ούτε με κάποιον άλλο τρόπο. Δε γίνονται σε σωματεία, με το μέγεθος, την ιστορία, και το συμβολισμό του Πανηλειακού, τέτοια πράγματα”, συμπλήρωσε …
* Ενώ στη συνέχεια, με νέες δηλώσεις του κινήθηκε στο ίδιο πλαίσιο («Εγώ είμαι Πανηλειακός, το αίμα μου είναι ερυθρόλευκο, και δεν θα επιτρέψω ποτέ κάποιοι …αλεξιπτωτιστές στον χώρο του ποδοσφαίρου και της ομάδας μας, να του αλλάξουν όνομα, σύμβολα και την ιστορία του την ίδια. Ντροπή και μόνο, είναι το να ακούγονται όλα αυτά”»),
* Και στην πιο πρόσφατη τοποθέτηση του για το θέμα: «Η απόφασή μου είναι οριστική και αμετάκλητη. Αυτοί πια, που θέλουν τόσο πολύ την ομάδα μας, να έρθουν να την πάρουν στις 30 του Ιουνίου στη γενική μας συνέλευση. Εγώ φεύγω. Δεν θα είμαι πάλι υποψήφιος. Αρκετά πια κουράστηκα. Εύχομαι απλά να μην αλλάξουν το όνομα, το έμβλημα του μεγάλου Πανηλειακού. Γι’ αυτά πολεμάμε, για αυτά πολεμήσαμε τόσα χρόνια τώρα, και τόσες γενιές Πανηλειακών πριν από εμάς. Όποιος δεν σέβεται την ιστορία του, δεν έχει μέλλον ούτε φυσικά παρόν. Ευχαριστώ τον κόσμο του Πανηλειακού και όλους όσοι πάλεψαν μαζί μου, μαζί μας για αυτό το όραμα και για την ιδέα της ομάδας μας»
Ακούστηκε επίσης, χωρίς …επισημοποίηση πάντως ακόμα, ότι αναμένεται και μερικά ακόμα, είτε πρώην διοικητικά στελέχη (κατά περιόδους), είτε απλά μέλη, να εκφράσουν αντιρρήσεις στη Γ.Σ.
Ίδωμεν…
Απόλυτη ανάγκη για διαφάνεια και αναλυτική ενημέρωση!
* Και πρέπει βέβαια, με την ευκαιρία, να αναφερθεί κι ότι, αυτή ειδικά τη φορά (σε αντίθεση με αρκετές προηγούμενες κατά το παρελθόν, που ήταν πιο …απλές οι διαδικασίες), είναι απόλυτα αναγκαίο η Συνέλευση να γίνει πλήρως νομότυπα και καταστατικά (ποιοί μετέχουν, ποιοί ψηφίζουν, κ.τ.λ., και γενικότερα ότι προβλέπεται, και θα είναι σύννομο, χωρίς να δίνει λαβές για αντεγκλήσεις, παρατυπίες, νομικές …συνέχειες π.χ. σε …άλλες αίθουσες)!
Όπως επίσης ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η αναλυτικότατη ενημέρωση για τα οικονομικά δεδομένα, το ακριβές ύψος αλλά και την αιτιολόγηση των οφειλών, τα οφέλη από τη συγχώνευση, και όλα τα σχετικά! Με ακρίβεια και πλήρως!!!
Δείτε αναλυτικά όλη τη σχετική νομοθεσία περί συγχωνεύσεων αθλητικών σωματείων
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Των άρθρων 9 και 135 παρ. 7 του Ν. 2725/1999 (ΦΕΚ 121 Α’) «Ερασιτεχνικός και επαγγελματικός αθλητισμός και άλλες διατάξεις».
β) Του Ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 137 Α’) «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα».
2. Την αριθμ. ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/47968/9-10-1996 (ΦΕΚ 937 Β’) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Πολιτισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Πολιτισμού Ανδρέα Φούρα».
3. Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται συγκεκριμένη προβλέψιμη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, διότι η σχετική δαπάνη που θα προκύψει, εάν πραγματοποιηθούν συγχωνεύσεις αθλητικών σωματείων ή τμημάτων τους, θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των συγχωνευόμενων, καθώς και τη συνδρομή προϋποθέσεων που περιγράφονται στην παρούσα.
Άρθρο 1 : Διαδικασία συγχώνευσης
1. Για τη συγχώνευση αθλητικών σωματείων απαιτείται απόφαση των γενικών συνελεύσεων των υφισταμένων αθλητικών σωματείων για τη διάλυση αυτών και συγχώνευσή τους με την ίδρυση νέου αθλητικού σωματείου και αίτηση προς το κατά τόπο αρμόδιο Μονομελές Πρωτοδικείο για την αναγνώριση του σωματείου αυτού. Το νέο σωματείο μπορεί να φέρει την επωνυμία ενός ή περισσοτέρων από τα συγχωνευθέντα αθλητικά σωματεία ή οποιαδήποτε άλλη επωνυμία που να πληρεί τις προϋποθέσεις των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Ν. 2725/1999. Για τη διάλυση δεν απαιτείται η θέση των υφισταμένων σωματείων σε εκκαθάριση.
2. Για τη συγχώνευση τμημάτων αθλητικών σωματείων που καλλιεργούν τον ίδιο κλάδο άθλησης προκειμένου να ιδρυθεί νέο αθλητικό σωματείο, απαιτείται σχετική απόφαση των γενικών συνελεύσεων των σωματείων και αίτηση προς το κατά τόπο αρμόδιο Μονομελές Πρωτοδικείο για την αναγνώριση του νέου αθλητικού σωματείου, που πρέπει να φέρει νέα επωνυμία η οποία να πληρεί τις προϋποθέσεις των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Ν. 2725/1999.
3. Με σχετική απόφαση των γενικών συνελεύσεων των αθλητικών σωματείων μπορεί να αποφασισθεί η συγχώνευση τμήματος ή τμημάτων αθλητικών σωματείων του ίδιου κλάδου άθλησης με τμήμα υφιστάμενου αθλητικού σωματείου του ίδιου κλάδου άθλησης (συγχώνευση μέσω απορρόφησης). Για τη συγχώνευση απαιτείται τροποποίηση του καταστατικού του ήδη υφιστάμενου αθλητικού σωματείου, εκτός αν το καταστατικό του υφιστάμενου αθλητικού σωματείου προβλέπει διαδικασίες συγχώνευσης.
Άρθρο 2 : Συνέπειες της συγχώνευσης
1. Σε οποιαδήποτε από τις περιπτώσεις του άρθρου 1 η ομάδα του ιδρυόμενου από τη συγχώνευση νέου αθλητικού σωματείου ή η ομάδα του ήδη υφιστάμενου αθλητικού σωματείου στο οποίο συγχωνεύθηκε μέσω απορρόφησης τμήμα άλλου αθλητικού σωματείου εντάσσεται αυτοδίκαια στην ανώτερη αγωνιστική κατηγορία της αθλητικής ομοσπονδίας του οικείου κλάδου άθλησης στην οποία ανήκε ή είχε το δικαίωμα να αγωνισθεί, κατά τους οικείους κανονισμούς κατά τις σχετικές προκηρύξεις, η ομάδα του ενός από τα δύο ή περισσότερα συγχωνευόμενα αθλητικά σωματεία ή τμήματα αθλητικών σωματείων.
2. Η κατά την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου αυτοδίκαιη ένταξη στην ανώτερη από τις κατηγορίες που ανήκε ή είχε δικαίωμα να αγωνισθεί η ομάδα του ενός από τα συγχωνευόμενααθλητικά σωματεία ή τμήματα αθλητικού σωματείου πιστοποιείται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της υπερκείμενης αρχής (αθλητικής ένωσης ή ομοσπονδίας) η οποία έχει την ευθύνη διεξαγωγής της οικείας αθλητικής διοργάνωσης. Η απόφαση αυτή έχει την έννοια διαπιστωτικής πράξης και εκδίδεται μέσα σε χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημέρες από την επίδοση της σχετικής τελεσίδικης απόφασης του οικείου Μονομελούς Πρωτοδικείου περί αναγνώρισης του νέου αθλητικού σωματείου ή περί τροποποίησης του καταστατικού του υφιστάμενου αθλητικού σωματείου, ή των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων των αθλητικών σωματείων, κατά περίπτωση. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, η εγγραφή και ένταξη λογίζονται ως γενόμενες.
3. Σε κάθε περίπτωση οι αγωνιστικές συνέπειες που προκύπτουν από τη συγχώνευση αρχίζουν οπωσδήποτε μετά τη λήξη των αθλητικών διοργανώσεων της διανυόμενης αγωνιστικής περιόδου και πριν από την έναρξη της αμέσως επόμενης.
4. Το διοικητικό συμβούλιο του αθλητικού σωματείου που προκύπτει από τη συγχώνευση οφείλει να κοινοποιήσει στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση φάκελο με ακριβή αντίγραφα πρακτικών των γενικών συνελεύσεων των συγχωνευθέντων σωματείων, τη σχετική δικαστική απόφαση και το σχετικό καταστατικό, κατά περίπτωση.
5. Το αθλητικό σωματείο που ιδρύεται από τη συγχώνευση ή στο οποίο συγχωνεύεται μέσω απορρόφησης τμήμα ή τμήματα άλλου αθλητικού σωματείου καθίσταται αυτοδίκαια ειδικός διάδοχος των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συγχωνευόμενων σε αυτό σωματείων ήτμημάτων αθλητικών σωματείων. Στα ανωτέρω δικαιώματα περιλαμβάνεται και η ειδική αθλητική αναγνώριση του σωματείου ή των σωματείων.
6. Σε περίπτωση συγχώνευσης αθλητικού σωματείου κατά την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και ο ταμίας του κάθε συγχωνευόμενου αθλητικού σωματείου μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από τη συγχώνευση, οφείλουν να καταθέσουν τη σφραγίδα του σωματείου και να προσκομίσουν για ακύρωση τα βιβλία του στην αρμόδια υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Επίσης, οφείλουν να προσκομίσουν πιστοποιητικό διαγραφής του σωματείου από τα οικεία βιβλία του αρμόδιου Πρωτοδικείου στην παραπάνω υπηρεσία, καθώς και στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.
7. Σε περίπτωση επανασύστασης του διαλυθέντος αθλητικού σωματείου ή τμήματος αθλητικού σωματείου που συγχωνεύθηκε κατά τις διατάξεις της παρούσας, απαγορεύεται η ένταξη οποιασδήποτε ομάδας του σε αγωνιστική κατηγορία της υπερκείμενης αθλητικής ένωσης ή ομοσπονδίας, καθώς και η συμμετοχή αθλητών του σε οποιαδήποτε επίσημη αθλητική συνάντηση, πριν από την πάροδο πέντε (5) πλήρων ετών από τη διάλυση. Το σωματείο αυτό οφείλει να ζητήσει εκ νέου την παροχή ειδικής αθλητικής αναγνώρισης σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν. 2725/1999.
Άρθρο 3 : Αθλητές του σωματείου
1. Οι αθλητές του ίδιου κλάδου άθλησης που ανήκουν στη δύναμη των συγχωνευόμενωναθλητικών σωματείων ή τμημάτων αθλητικών σωματείων εντάσσονται αυτοδίκαια στη δύναμητου ιδρυόμενου νέου αθλητικού σωματείου ή του αθλητικού σωματείου στο οποίο συγχωνεύεται μέσω απορρόφησης τμήμα άλλου αθλητικού σωματείου, ύστερα από δήλωση που υποχρεούται να υποβάλει στην οικεία υπερκείμενη αθλητική ομοσπονδία το διοικητικό συμβούλιο του αθλητικού σωματείου που προκύπτει από τη συγχώνευση, με την επιφύλαξη του τυχόν ανώτατου αριθμού αθλητών που δικαιούται να διατηρεί αθλητικό σωματείο στη δύναμή του κατά τις διατάξεις των οικείων καταστατικών ή κανονισμών. Η δήλωση αυτή υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από την επίδοση της σχετικής τελεσίδικης δικαστικής απόφασης στην υπερκείμενη του κλάδου άθλησης αθλητική ομοσπονδία.
2. Όποιοι από τους αθλητές δε δηλώνονται αρμοδίως κατά τα προαναφερόμενα, θεωρείται ότι, αποδεσμεύονται, και έχουν το δικαίωμα να εγγραφούν σε αθλητικό σωματείο της προτίμησής τους, κατά τις ισχύουσες διατάξεις.
3. Ο αριθμός των αθλητών που μετακινούνται, λόγω της συντελούμενης συγχώνευσης, δεν προσμετράται στον αριθμό που έχει το δικαίωμα να αποκτήσει αθλητικό σωματείο από μεταγραφή ή εγγραφή.
4. Ο αριθμός των αθλητών που εγγράφονται στη δύναμη αθλητικού σωματείου, λόγω αποδέσμευσής τους από τη δύναμη συγχωνευόμενων σωματείων κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσας, προσμετράται στον αριθμό των αθλητών που έχουν το δικαίωμα να αποκτήσουν τα αθλητικά σωματεία από αποδέσμευση, όπως αυτός ορίζεται εκάστοτε από τις οικείες διατάξεις.
5. Οικονομικές υποχρεώσεις συγχωνευθέντων σωματείων που απορρέουν από την κατά τα ανωτέρω αποδέσμευση αμειβομένων αθλητών ρυθμίζονται από τους οικείους κανονισμούς, σχέσεων σωματείων και αθλητών που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 87 του Ν. 2725/1999.
Άρθρο 4 : Επιχορήγηση
1. Σε κάθε περίπτωση συγχώνευσης σωματείων ή τμημάτων σωματείων που λειτουργούσαν πριν από την έναρξη ισχύος του Ν. 2725/1999 και για πέντε χρόνια από τη δημοσίευση του ίδιου νόμου, το νεοϊδρυόμενο αθλητικό σωματείο ή το αθλητικό σωματείο στο οποίο συγχωνεύεται μέσω απορρόφησης τμήμα άλλου αθλητικού σωματείου δικαιούται για τρία χρόνια πρόσθετη επιχορήγηση από τη Γ.Γ.Α. Το ύψος της επιχορήγησης καθορίζεται ύστερα από συνεκτίμηση όλων των στοιχείων που αναφέρονται στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
2. Για τον καθορισμό του ύψους της επιχορήγησης λαμβάνεται υπόψη το άθλημα που καλλιεργούν τα συγχωνευόμενα σωματεία ή τμήματα, ο αριθμός των συγχωνευομένων σωματείων ή τμημάτων, ο αριθμός των εν ενεργεία αθλητών και προπονητών τους, οι τυχόν αγωνιστικές διακρίσεις αυτών σε επίσημους αγώνες, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 34 του Ν. 2725/1999, οι τυχόν ποινές ή κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στα σωματεία από τα αρμόδια όργανα, η κατηγορία στην οποία ανήκουν οι ομάδες των συγχωνευόμενων σωματείων ή τμημάτων, ο αριθμός των ομάδων ανά γεωγραφική περιοχή, καθώς και η αθλητική υποδομή κάθε γεωγραφικής περιοχής ανά αριθμό αθλητών και κατοίκων. Κατά προτίμηση το ύψος της επιχορήγησης αυξάνεται, εφόσον η έδρα των αθλητικών σωματείων ή τμημάτων αθλητικών σωματείων που συγχωνεύτηκαν βρισκόταν στον ίδιο δήμο ή σε όμορους δήμους ή οι ομάδες αυτών αγωνίζονταν στην ίδια ή στην αμέσως ανώτερη ή κατώτερη αγωνιστική κατηγορία.
3. Σε κάθε περίπτωση η ετήσια πρόσθετη επιχορήγηση δεν μπορεί να υπερβεί το άθροισμα των ποσών της τακτικής επιχορήγησης που έλαβαν κατά το προηγούμενο έτος τα συγχωνευόμενα τμήματα των αθλητικών σωματείων.
4. Σε περίπτωση που η διοίκηση του συγχωνευόμενου σωματείου παραλείψει να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που ορίζονται στην παρ. 6 του άρθρου 2 της παρούσας, δεν επιτρέπεται η επιχορήγηση του νεοϊδρυόμενου σωματείου.
5. Επιχορηγήσεις που παρέχονται κατά τις διατάξεις του Ν. 2725/1999 και οφείλονται ήδη σε συγχωνευόμενα αθλητικά σωματεία για το χρονικό διάστημα πριν από τη συγχώνευση καταβάλλονται: α) στα νεοϊδρυόμενα αθλητικά σωματεία στην περίπτωση της συγχώνευσης αθλητικών σωματείων, β) στα προϋφιστάμενα αθλητικά σωματεία στις περιπτώσεις της συγχώνευσης τμημάτων αθλητικών σωματείων για την ίδρυση νέου αθλητικού σωματείου ή συγχώνευσης τμημάτων αθλητικών σωματείων με τμήμα υφιστάμενου αθλητικού σωματείου.
Άρθρο 5 : Διαδικασία καταβολής της επιχορήγησης
Η επιχορήγηση καταβάλλεται ύστερα από σχετική αίτηση του δικαιούχου σωματείου προς τη Γ.Γ.Α., που πρέπει να συνοδεύεται, από τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των συγχωνευόμενων σωματείων, τη σχετική δικαστική απόφαση και καταστατικό, καθώς και βεβαίωση της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας, στην οποία πιστοποιείται το άθλημα που καλλιεργούν τα συγχωνευόμενα σωματεία ή τμήματα σωματείων, ο αριθμός των εν ενεργεία αθλητών και προπονητών των συγχωνευόμενων σωματείων ή τμημάτων σωματείων πριν και μετά τη συγχώνευση, οι τυχόν αγωνιστικά διακρίσεις τους σε επίσημους αγώνες κατά την έννοια του άρθρου 34 του Ν. 2725/1999. Οι τυχόν ποινές ή κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στα συγχωνευόμενα σωματεία από τα αρμόδια όργανα, η κατηγορία στην οποία ανήκαν οι ομάδες των συγχωνευόμενων σωματείων ή τμημάτων, ο αριθμός των ομάδων στη γεωγραφική περιοχή που εδρεύουν τα συγχωνευόμενα σωματεία ή τμήματα, καθώς και η αθλητική υποδομή της περιοχής αυτής ανά αριθμό αθλητών και κατοίκων. Η Γ.Γ.Α. δικαιούται να ζητήσει από την οικεία αθλητική ομοσπονδία, κάθε άλλο απαραίτητο στοιχείο που θα κρίνει σκόπιμο.
Άρθρο 6 : Πεδίο εφαρμογής
1. Οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 4 της παρούσας εφαρμόζονται για όλα τα ατομικά καιομαδικά αθλήματα που καλλιεργούνται από τις ειδικώς αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες σε όλα τα αθλητικά σωματεία εφόσον διαθέτουν ειδική αθλητική αναγνώριση.
2. Στην περίπτωση συγχώνευσης τμημάτων αθλητικών σωματείων και ίδρυσης νέου αθλητικού σωματείου ή στην περίπτωση συγχώνευσης μέσω απορρόφησης τμήματος αθλητικού σωματείου σε ήδη υφιστάμενο αθλητικό σωματείο, η συγχώνευση μπορεί να αφορά είτε το σύνολο των ανδρικών ομάδων ανεξαρτήτως ηλικιακής κατηγορίας (Ανδρών, Νέων, Εφήβων, Παίδων, Παμπαίδων, κ.λ.π.) είτε το σύνολο των γυναικείων ομάδων ανεξαρτήτως ηλικιακής κατηγορίας (Γυναικών, Νεανίδων, Κορασίδων, Παγκορασίδων, κ.λ.π.) είτε και στις δύο. Σε οποιαδήποτε, πάντως, περίπτωση η ένταξη στην ανώτερη κατηγορία νοείται στην κατά περίπτωση, συγκεκριμένη κατηγορία των ανδρών ή των γυναικών κεχωρισμένα.
3. Απαγορεύεται, και δεν υπάγεται στις διατάξεις της παρούσας τυχόν απόφαση συγχώνευσης που καταλαμβάνει ορισμένες και μόνο ηλικιακές κατηγορίες αθλητών, όπως παμπαίδες, παίδες, έφηβοι, νέοι, άνδρες, παγκορασίδες, κορασίδες, νεανίδες, γυναίκες κ.λ.π.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως *.
Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 1999
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘ. ΦΟΥΡΑΣ
* Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ τεύχος Β’, φύλλο 1976) στις 4 Νοεμβρίου 1999