Εργοδότες, πολιτικοί αλλά και καταστήματα ετοιμάζονται να υιοθετήσουν την τεχνολογία σάρωσης προσώπου η οποία εντοπίζει τις εκφράσεις και μπορεί να «διαβάζει το μυαλό του άλλου». Τεχνολογία που ακόμη και οι ίδιες οι εταιρίες που την ανέπτυξαν, παραδέχονται ότι θα προκαλέσει πολλές ανησυχίες. Η τεχνολογία αυτή για παράδειγμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανιχνευτής ψεύδους.
Το software το οποίο είναι αποτέλεσμα πολυετούς ακαδημαϊκής έρευνας, είναι έτοιμο να μπει στην αγορά και να φέρει τεράστιες αλλαγές στην εργασία αλλά και την κοινωνία γενικότερα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έκανε πολύ έντονα αισθητή την παρουσία της την προηγούμενη εβδομάδα στην Βαρκελώνη, από την Oovoo η οποία έδειξε πως τα smartphones μπορούν να διαβάσουν τις εκφράσεις του προσώπου, μέσω ενός παιχνιδιού το οποίο ονομάζεται Flinch. Είναι ένα online παιχνίδι όπου οι παίκτες καλούνται να κοιτάζονται μεταξύ τους και χάνει όποιος χαμογελάσει, την έκφραση του προσώπου μπορεί να την διαβάσει και να την εντοπίσει το software.
Οι εφαρμογές της νέας τεχνολογίας
Οι πολιτικές δημοσκοπήσεις έχουν ήδη δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία και αναμένεται στις επόμενες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ να χρησιμοποιηθεί σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, προκειμένου να μετρηθούν οι αντιδράσεις σε ομιλίες και debates πολιτικών.
Ωστόσο, το πιο δύσκολο κομμάτι του είναι οι πιθανές εφαρμογές στον εργασιακό χώρο. Η Oovoo ανέφερε ότι βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρίες οι οποίες θέλουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ως μέρος της συνέντευξης πριν την πρόσληψη προσωπικού. Οι εργοδότες θέλουν να συλλέξουν περισσότερες πληροφορίες για τον υποψήφιο μετρώντας πως κινείται το στόμα, τα μάτια και τα φρύδια του, κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων.
Η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να αποδειχθεί χρήσιμη στις οικονομικές διαπραγματεύσεις, αναφέροντας εκ των προτέρων εάν ένας δυνητικός πελάτης είναι πιθανό να φύγει από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Επιπλέον, η Oovoo στοχεύει και στα καταστήματα λιανικής με κάμερες στις βιτρίνες αλλά και μέσα στα καταστήματα, για να μπορούν οι ιδιοκτήτες να βλέπουν πως αντιδρούν οι πελάτες στα προϊόντα.
techblog.gr