Λένε ότι τα θαύματα κρατάνε τρεις ημέρες. Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη σε ότι αφορά την κίνηση και τις πωλήσεις στο λιανεμπόριο, το οποίο ανέβασε “ρολά” στις 18 Ιανουαρίου αλλά μέχρι στιγμής οι προσδοκίες για σημαντικές πωλήσεις έχουν διαψευσθεί από τις πρώτες κιόλας ημέρες επαναλειτουργίας της αγοράς.
Oι πωλήσεις παραμένουν υποτονικές και η προσέλευση των καταναλωτών είναι μικρή, τη δεύτερη, εν λειτουργία, εβδομάδα στο λιανεμπόριο. Και την πρώτη εβδομάδα όμως, παρά τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί, η κατάσταση δεν ήταν αυτή που ανέμενε ο εμπορικός κόσμος μετά από δύο και πλέον μήνες όπου το λιανεμπόριο παρέμενε κλειστό.
Από έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ), προκύπτει πως για 4 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις (ποσοστό 39%) οι πωλήσεις την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν ήταν μειωμένες. Αύξηση πωλήσεων κατεγράφη στο 31% του δείγματος ενώ για το 30% οι πωλήσεις κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα. Στους κερδισμένους οι κλάδοι ένδυσης και υπόδησης.
Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σε δήλωσή του χθες Τετάρτη με αφορμή την έκδοση 10ετούς ομολόγου είπε μεταξύ άλλων: “είναι γεγονός ότι κατά τους επόμενους μήνες θα υπάρξουν δυσκολίες και η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι σταδιακή”. Ο ίδιος προειδοποίησε πως “οι επόμενοι 2-3 μήνες είναι κρίσιμοι. Αν πάμε σε νέο lockdown, είναι πολύ κοστοβόρο”, είπε ενώ αναγνώρισε την κούραση της κοινωνίας αναφέροντας “είναι σαφές ότι κομμάτι του πληθυσμού έχει υποστεί δυσανάλογο πλήγμα”.
https://www.capital.gr/