Σε σημαντική ανανέωση του στόλου οχημάτων της προχωράει η Π.Δ.Ε. με
παράλληλη εξοικονόμηση πόρων και βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος
Σε σημαντική ανανέωση του στόλου οχημάτων της προχωράει η Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας, εξοικονομώντας παράλληλα σημαντικούς πόρους αλλά και συμβάλλοντος ακόμα
περισσότερο στην βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Συγκεκριμένα, η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που συνεδρίασε
ενέκρινε την προμήθεια 32 νέων οχημάτων για τις
ανάγκες των υπηρεσιακών αναγκών στις Περιφερειακές Ενότητες της Αχαΐας, της
Αιτωλοακαρνανίας και της Ηλείας, καθώς και την απόσυρση 24 παλαιών οχημάτων.
Ο σχεδιασμός στηρίχθηκε σε συνολική μελέτη καταγραφής και εξορθολογισμού των
μεταφορικών μέσων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ζήτησε ο Περιφερειάρχης,
Νεκτάριος Φαρμάκης και η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει ανάγκη
ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου οχημάτων, ο οποίος σε σημαντικό ποσοστό πλέον,
είναι ένας παλαιός και πολυδάπανος σε συντηρήσεις και επισκευές στόλος, με υπερβολικές
καταναλώσεις καυσίμων.
Αναλυτικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων που αποσύρονται (13 από την έδρα και
την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, 8 από την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και
3 από την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας) είναι τα 19,6 χρόνια, ενώ διατηρούνται 48
οχήματα (17 για την έδρα και την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας, 25 για την Περιφερειακή
Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και 6 για την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας) με μέσο όρο
ηλικίας τα 12,9 χρόνια.
Τα οχήματα που αποσύρονται θα αντικατασταθούν με 32 οχήματα (δηλαδή θα υπάρξει
επιπλέον ενίσχυση κατά 8 οχήματα) και η προμήθειά τους θα γίνει με ηλεκτρονικό ανοικτό
μειοδοτικό διαγωνισμό και με την μέθοδο της λειτουργικής χρονομίσθωσης (operational
leasing).
Με τη συγκεκριμένη μέθοδο, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, αφενός απαλλάσσεται από το
κόστος συντήρησης και επισκευής (ή και αντικατάστασης) των οχημάτων διαμορφώνοντας
οικονομία κλίμακας και αφετέρου, μειώνει κατά πολύ το σύνολο των ρύπων της καθώς όλα
τα νέα οχήματα θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο ή τον ηλεκτρισμό και φυσικό
αέριο (LPG).
Βάσει της μελέτης, η εξοικονόμηση πόρων θα ανέλθει ετησίως σε ποσοστό τουλάχιστον
23% σε συντηρήσεις και επισκευές, (το κόστος προμήθειας των νέων οχημάτων
υπολογίζεται κατ’ ανώτατο όριο στο ποσό των 210.000 ευρώ περίπου ενώ το κόστος
συντήρησης των οχημάτων που θα αποσυρθούν ξεπερνούσε το ύψος των 240.000 ευρώ
κάθε χρόνο), ενώ επιπροσθέτως, η αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων που κινούνται
με αμόλυβδη και παλαιάς τεχνολογίας diesel θα αποφέρει εξοικονόμηση πόρων σε
καύσιμα, η οποία υπολογίζεται στο 30% ή σε απόλυτους αριθμούς, ξεπερνάει τα 30.000
ευρώ ετησίως.
Στα παραπάνω, πρέπει να προστεθεί και η περιβαλλοντική ωφέλεια που θα προκύψει. Οι
εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων προς απόσυρση είναι κατά μέσο όρο 245 CO2 ανά
λίτρο καύσης και το συνολικό output των 24 οχημάτων ανέρχεται σε 6.125 CO2 ανά λίτρο
καύσης.
Με βάση τα παραπάνω, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχωράει σε ανανέωση του
στόλου οχημάτων της κατά το 1/3 περίπου, ενώ παράλληλα μειώνει το σύνολο των κυβικών
αλλά και την ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ επιπλέον εξοικονομεί πολύτιμους πόρους από
τον ετήσιο προϋπολογισμό της που αναμένεται να ξεπεράσουν το ποσό των 300.000 ευρώ
για την πενταετία χρονομίσθωσης των νέων οχημάτων.
Ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ανδρέας
Φίλιας, δήλωσε τα εξής: «Εκσυγχρονίζουμε και ενισχύουμε τον στόλο οχημάτων της
Περιφέρειας, εκσυγχρονίζοντας παράλληλα και το μοντέλο διαχείρισης, ώστε να
επιτυγχάνεται εξοικονόμηση πόρων αλλά και μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης.
Παράλληλα, τα οχήματα που θα αποσύρουμε, αφού θα έχουν περάσει από τον κατάλληλο
τεχνικό έλεγχο, θα παραχωρηθούν εντελώς δωρεάν σε κοινωνικούς φορείς και άλλες δομές
της περιοχής μας. Κάθε μας πρωτοβουλία διέπεται από δύο απαράβατες αρχές: Τον
σεβασμό στο δημόσιο χρήμα και τη βιώσιμη ανάπτυξη προς όφελος όλων».