Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον Ιούνιο του 2019 στην κεντρική πλατεία του Πύργου δεσμευόταν απέναντι στο λαό της Ηλείας ότι ο δρόμος Πάτρα – Πύργος θα ξεκινήσει ΑΜΕΣΑ επί Κυβερνήσεως ΝΔ.
Τον Δεκέμβριο του 2019 ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής δεσμευόταν στους 6 (ικανοποιημένους) Δημάρχους της Ηλείας ότι ο δρόμος Πάτρα – Πύργος ξεκινά ΑΜΕΣΑ.
Τον Ιανουάριο του 2021 στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής δεσμευόταν, έχοντας δίπλα του τον “ικανοποιημένο” Περιφερειάρχη ότι ο δρόμος Πάτρα – Πύργος ξεκινά ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2020!.
Στα τέλη του 2020 δηλώνουν πάλι ότι το έργο ξεκινά τους πρώτους μήνες του 2021.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, Υπουργός και τοπικοί βουλευτές όλο χαρά, δηλώνουν ότι έχουμε θετικά νέα από την ΕΕ και το έργο ξεκινά ΑΜΕΣΑ.
Τον Οκτώβριο του 2021 βάζουν τα “παπαγαλάκια” να πουλήσουν ελπίδες “Βήμα-βήμα οδηγούμαστε στην υλοποίηση του πολύπαθου οδικού έργου”.
“Βήμα-βήμα οδηγούμαστε στην υλοποίηση του πολύπαθου οδικού έργου που αφορά στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκε κονδύλι χαμηλού κόστους (37.200 με το ΦΠΑ) προκειμένου να προσληφθεί Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος”.
Τεράστια πρόοδος του έργου… Τεράστιο ποσό…
Ημερομηνία έναρξης του έργου ΠΟΥΘΕΝΑ!!!
Αορίστως ο Υπουργός τώρα δηλώνει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Δηλαδή μπορεί και τον Δεκέμβριο του 2022 προεκλογικά να κόψουμε, για ακόμα μια φορά, κορδέλες….
Έχουμε γράψει πολλές φορές: Αν κάποιος νομίζει ότι το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2021 ή το πρώτο τρίμηνο του 2022 να το δηλώσει.
Κανείς όμως δεν απαντά γιατί όλοι ξέρουν ότι τουλάχιστον μέχρι το Πάσχα του 2022 το έργο δεν ξεκινά.
Διαβάστε σχετικό δημοσίευμα … καθυστέρησης και ελπίδας…
Κλειδώνει και χρηματοδοτικά η υλοποίηση του Πάτρα-Πύργος
Βήμα-βήμα οδηγούμαστε στην υλοποίηση του πολύπαθου οδικού έργου που αφορά στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από την Ολυμπία Οδό. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύτηκε κονδύλι χαμηλού κόστους (37.200 με το ΦΠΑ) προκειμένου να προσληφθεί Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος.
Η κίνηση αυτή γίνεται καθώς το Πάτρα-Πύργος έχει αποφασιστεί να κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί υποβοήθηση της Διεύθυνσης ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ολοκλήρωση της συναλλαγής αναχρηματοδότησης του Παραχωρησιούχου «Ολυμπία Οδός Α.Ε.».
Παράλληλα θα είναι υπεύθυνος και για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3621/2007 «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο τέταρτο του Ν.4219/2013), όσον αφορά στην χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρα – Πύργος.
Ο Σύμβουλος κρίθηκε αναγκαίος καθώς θα αναλάβει για λογαριασμό του Δημοσίου την εκπόνηση πολλαπλών σταδίων επισκόπησης χρηματοοικονομικών μοντέλων. Να θυμίσουμε πως το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και έχει εγκριθεί και η περαιτέρω χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργο-γέφυρα.
Το πιο πολυσυζητημένο project των τελευταίων ετών
Το έργο για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος είναι ίσως το πιο πολυσυζητημένο project των τελευταίων έξι ετών. Σε αυτή τη διάρκεια ένας ενιαίος διαγωνισμός και οκτώ τμηματικοί ακυρώθηκαν και δύο φορές έχει σταλεί στην Κομισιόν προς έγκριση.
Σήμερα όπως έχει αναφέρει ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, είμαστε εν αναμονή της τελικής έγκρισης από την DG Comp κάτι που πιθανότατα θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2022 και θα ολοκληρωθούν το 2025.
Θέμα χρόνου είναι όμως η έναρξη κατασκευής των έργων για την βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, μιας από τις χειρότερες καρμανιόλες του εθνικού μας δικτύου.
Σε αυτό το έργο έχει μειοδοτήσει η ΑΚΤΩΡ και οι εργασίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν στον χρόνο-ρεκόρ των 9 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή χοντρικά μέχρι το τέλος του επόμενου καλοκαιριού.