Η ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΗΛΕΙΑΣ ΑΕ με Διακριτικό Τίτλο “ΥΔΡ.ΗΛ ΑΕ” ιδρύθηκε το 2001 με δραστηριότητα την Παραγωγή Ηλεκτρικού Ρεύματος.
Μέτοχοι της εταιρείας είναι:
α) Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (μεγαλομέτοχος)
β) Η Αναπτυξιακή Εταιρεία Δυτικής Ελλάδας ΑΕ
γ) Ο ΓΟΕΒ Πηνειού – Αλφειού
Στις 2/10/2010 γίνεται έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου και χορήγηση στην «ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΗΛΕΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (δ.τ. «ΥΔΡΗΛ ΑΕ») άδειας λειτουργίας μικρού υδροηλεκτρικού σταθμού, ισχύος 6,594MW, στη θέση ‘γέφυρα Φλόκα’ του υπάρχοντος αρδευτικού φράγματος του ποταμού Αλφειού, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας του Νομού Ηλείας.
ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΔΡΗΛ ΑΕ
1. Δεν έχουμε διαβάσει δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία μέχρι σήμερα και τουλάχιστον των δύο τελευταίων ετών
2. Πληροφορίες μας αναφέρουν για χρέη εκατομμυρίων, στην Τράπεζα, σε εργολαβική εταιρεία και λοιπούς
3. Επειδή πληροφορούμαστε ότι η παραγωγή ρεύματος τα τελευταία δύο χρόνια έχει πέσει στο 18% της αρχικής παραγωγής. Αρχικά εισέπραττε ετησίως περίπου 1.500.000 ευρώ και τα τελευταία δύο χρόνια εισπράττει ετησίως περίπου κάτω από 280.00 ευρώ που δεν καλύπτει ούτε το κόστος συντήρησης;
4. Επειδή πληροφορούμαστε, ότι μέχρι το 2024 η ΥΔΡΗΛ ΑΕ δεν θα βάλει στο ταμείο της ούτε ένα (1) ευρώ γιατί οι εισπράξεις από το ρεύμα θα πηγαίνουν στην Τράπεζα, και κυρίως στον εργολάβο και λοιπές υποχρεώσεις
5. Η ΥΔΡHΛ ΑΕ επιχορηγήθηκε πρόσφατα από ο Υπουργείο Οικονομικών βάσει του άρθρου 107, του ν. 4849/2021 Επιχορήγηση ΟΤΑ Β’ βαθμού για την εξυγίανση των επιχειρήσεών τους. με ποσό 6.000.000 ευρώ από τους φόρους του Ελληνικού λαού
ΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. Υπάρχει σε όλη την Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη, σε όλο τον Κόσμο Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που επί είκοσι ένα (21) χρόνια να παρουσιάζει ζημιές όπως συμβαίνει με την ΥΔΡHΛ ΑΕ;
2. Αληθεύει ότι τα χρέη της εταιρείας ακόμα και μετά την επιχορήγηση ων 6.000.000 ευρώ, είναι τεράστια με ποσό που είναι ακολουθούμενο τουλάχιστον από έξι μηδενικά;
3. Επειδή η επιχορήγηση δίνεται από το Υπουργείο για την εξυγίανση των επιχειρήσεων ΟΤΑ β’ βαθμού, ρωτάμε θα έλθει εξυγίανση στην ΥΔΡΗΛ ΑΕ με τα εκατομμύρια αυτά; Γιατί από την επιχορήγηση των 6.000.000 ευρώ θα δοθούν 5.420.575 ευρώ για την εξόφληση των δανείων της Τράπεζας Πειραιώς, τα οποία έχουν μεταφερθεί στην εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων με την ονομασία «INTRUM HELLAS Α.Ε. Δ.Α.Δ.Π.» το υπολειπόμενο ποσό της επιχορήγησης, θα διατεθεί για την μερική ή ολική εξόφληση δανειακών και λοιπόν υποχρεώσεων της εταιρείας.
4. Έγινε ή πότε θα γίνει ο προβλεπόμενος διαχειριστικός έλεγχος της εταιρείας που ορίζεται στην παρ. 4, του άρθρου 107, του ν. 4849/2021, από τον οποίο θα πρέπει να προκύπτει ότι η ΥΔΡΥΛ ΑΕ μετά την επιχορήγηση των 6.000.000 εξυγιένεται και λειτουργεί με κερδοφορία; Γιατί αυτό είναι το σκεπτικό του άρθρου 107, του ν. 4849/2021 κύριοι Υπουργοί.
5, Aπό που προκύπτει ότι “η εταιρεία «ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΗΛΕΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας λειτουργεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, των αγροτών της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης” που αναφέρουν οι δύο Υπουργοί στην απόφαση χρηματοδότησης της επιχείρησης;
6. Ισχύει η πληροφορία μας ότι μέχρι το 2024 η ΥΔΡΗΛ ΑΕ δεν θα βάλει ουσιαστικά στο Ταμείο της ούτε ένα (1) ευρώ, γιατί οι εισπράξεις από το ρεύμα θα πηγαίνουν στην Τράπεζα και κυρίως στην εργοληπτική εταιρεία;
7. Μέχρι το 2025 ο υφιστάμενος μηχανολογικός εξοπλισμός της μονάδας θα θέλει εξυγχρονισμό για να μπορεί να λειτουργεί σωστά. Που θα βρεθούν αυτά τα χρήματα;
8. Υπάρχει λογαριασμός – οφειλή εκατομμυρίων υπογεγραμμένος από τον επιβλέποντα και από ανεξάρτητο επιβλέποντα που δεν έχει πληρωθεί;
9. Αληθεύει ότι χρωστάτε στον λογιστή και σε λοιπούς επαγγελματίες αμοιβές ετών; (τελικά που δεν χρωστά η ΥΔΡΗΛ ΑΕ;)
10. Υπάρχει σε μετρητά το Μετοχικό Κεφάλαιο της εταιρείας ή έχει χρησιμοποιηθεί και δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ;
11. Τηρούνται Πρακτικά του Διοικητικού Συμβουλίου και της Γενικής Συνέλευσης από το 2001 έως σήμερα και ειδικά την τελευταία διετία;
12. Τί λένε για την όλη κατάσταση της ΥΔΡΗΛ ΑΕ τα Δ.Σ της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δυτικής Ελλάδας ΑΕ και του ΓΟΕΒ Πηνειού – Αλφειού που είναι μέτοχοι;
13. Γιατί ο Περιφερειάρχης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας και η πρόεδρος της ΥΔΡΗΛ ΑΕ δεν έχουν ενημερώσει την τελευταία διετία τους κατοίκους της Ηλείας για την πορεία λειτουργίας της επιχείρησης και ειδικά για τα χρέη της;
14. Οι Βουλευτές του Νομού τι γνωρίζουν για το όλο θέμα και τι ενέργειες έχουν κάνει; ΟΧΙ μόνο λόγια…
Και το βασικότερο ερώτημα:
Τί όφελος είχαν οι κάτοικοι του Νομού Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας από την συγκεκριμένη επιχείρηση;
Σε μια εποχή που ο κόσμος τα βγάζει οικονομικά δύσκολα λόγω της πανδημίας
Σε μια οικονομική στιγμή που η χώρα μας αντιμετωπίζει τεράστιες δυσκολίες
Σε μια χρονική περίοδο που ο συνταξιούχος, ο εργαζόμενος είδαν οι συντάξεις και οι αμοιβές να μην επαρκούν για να ζήσει
Όταν η φορολογία όλων των πολιτών έχει γίνει δυσβάσταχτη
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΜΕ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙ ΜΕ 6.000.000 ΕΥΡΩ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Μήπως, κατά την γνώμη των Διοικούντων την εταιρεία και των υπευθύνων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αυτό αποτελεί Οικονομικό σκάνδαλο;
Περιμένουμε απαντήσεις στα ερωτήματά μας καθώς και την χορήγηση σχετικών οικονομικών στοιχείων της ΥΔΡΗΛ ΑΕ προκειμένου να τα δημοσιεύσουμε.
Αυτά προς το παρόν
Παρουσιάζουμε παλιότερη έγγραφη τοποθέτηση του βουλευτή της Ν.Δ κ. Κώστα Τζαβάρα σε δημοσίευμά μας για την ΥΔΡΗΛ ΑΕ, που έχει ως εξής:
Αποτελεί ζήτημα αρχής και πάγια πολιτική θέση, που ασπάζομαι απολύτως, ότι το Δημόσιο δεν μπορεί να αναλαμβάνει επιχειρηματική δραστηριότητα οποιουδήποτε περιεχομένου και υπό οποιαδήποτε μορφή. Όποτε το επιχείρησε, μόνο συντρίμμια και καταστροφές άφησε πίσω του. Επιτέλους πρέπει να αντιληφθούμε ότι η σημερινή κρίση είναι αποτέλεσμα της μεταπολιτευτικής αντίληψης και υπηρετήθηκε απ’ όλο ανεξαιρέτως τα πολιτικά κόμματα και στηρίχθηκε στην ιδέα ενός κράτους, που μοιράζει λεφτά. Δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση αν δεν αφήσουμε στο παρελθόν τέτοιες αντιλήψεις, που σε συνδυασμό με τον λαϊκισμό που επικρατεί σήμερα, συνθέτει ένα εκρηκτικό μείγμα που υπονομεύει κάθε βιώσιμη προσπάθεια εξόδου από την κρίση.
Παρόλα αυτά, ως βουλευτής Ηλείας από το 2007 έως σήμερα, όποτε μου ζητήθηκε συνέδραμα στην επίλυση των προβλημάτων, που κάθε φορά προέκυπταν από την εξέλιξη του φαινομένου ΥΔΡΗΛ Α.Ε. Το καθήκον στην εκπροσώπηση του τόπου επέβαλε σε μένα την υποχρέωση να στηρίζω την προσπάθεια, που είχε ήδη αποφασιστεί και ήταν σε εξέλιξη προτού γίνω βουλευτής, παρά τις ιδεολογικές αντιρρήσεις μου. Από τα ερωτήματα που διατυπώνονται αναφορικά με την μέχρι σήμερα πορεία της επιχείρησης, θεωρώ ότι υπάρχει ανάγκη να φωτιστούν όλες οι πτυχές της λειτουργίας της ΥΔΡΗΛ, να ελεγχθούν από επίσημη ελεγκτική εταιρεία όλες οι λεπτομέρειες που θίγονται και να υπάρξουν επαρκείς και πειστικές απαντήσεις στις δικαιολογημένες απορίες που προβάλλονται στο δημοσίευμα σας. Πρέπει να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια και λογοδοσία κάθε υπευθύνου!
Κώστας Τζαβάρας
Βουλευτής Ηλείας
Δείτε το έγγραφο με την υπογραφή Σκυλακάκη – Γεωργιάδη για την επιχορήγηση της ΥΔΡΗΛ ΑΕ με 6.000.000 ευρώ από τους φόρους του Ελληνικού λαού
Επιχορήγηση ΟΤΑ Β’ βαθμού για την εξυγίανση των επιχειρήσεών τους.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ –
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. α) Το άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
β) Τον ν. 4002/2011 «Τροποποίηση της συνταξιοδο-τικής νομοθεσίας του Δημοσίου – Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση – Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (Α’ 180).
γ) Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143) και ιδίως τα άρθρα 20, 23, 57, 78 και 79.
δ) Τον ν. 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις – Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» (Α’ 94).
ε) Τον ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες διατάξεις» (Α’ 112).
στ) Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25ΕΕ)» (Α’ 147).
ζ) Την εγκύκλιο 25853/28.2.2019 περί οδηγιών έγκρισης και χρηματοδότησης του ΠΔΕ 2019 και τον προγραμματισμό δαπανών ΠΔΕ 2020-2022.
η) Την υπ’ αρ. 134453/23.12.2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – ΠΔΕ ( Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 -Β’ 2573)» (Β’ 2857).
θ) Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο-μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
ι) Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
ια) Του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192).
ιβ) Του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’181).
ιγ) Της περ. ιβ’ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).
ιδ) Την υπ’ αρ. 1170/30-10-2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).
2. Το άρθρο 107 του ν. 4849/2021 «Επιχορήγηση ΟΤΑ β’ βαθμού για την εξυγίανση των επιχειρήσεών τους» (Α’ 207).
3. Την υπ’ αρ. 117604/1-11-2021 εντολή του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, περί ορισμού και διαχείρισης των θεμάτων που προκύπτουν από τη νομοθετική διάταξη «Επιχορήγηση ΟΤΑ β’ βαθμού για την εξυγίανση των επιχειρήσεών τους».
4. Το υπό στοιχεία ΠΔΕ/ΔΑΠ/338814/3952, αίτημα ενδιαφέροντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και τα υπό στοιχεία ΠΔΕ/ΔΑΠ/358885/4199, τα υπό στοιχεία ΠΔΕ/ΔΑΠ/364324/4257 υποβληθέντα δικαιολο-γητικά και στοιχεία προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
5. Το εισηγητικό έγγραφο του Αυτοτελούς Τμήματος Επιθεώρησης Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΤΕΣΙΕ), κατόπιν του ελέγχου των δικαιολογητικών που υπέβαλε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
6. Το γεγονός ότι σύμφωνα με την υπ’ αρ. 138604/ 20-12-2021 εισήγηση της αρμόδιας ΓΔΟΥ, από την παρούσα απόφαση διαπιστώνεται ότι προκαλείται επιβάρυνση επί του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων ύψους έξι εκατομμυρίων (6.000.000) ευρώ, η οποία θα καλυφθεί από πιστώσεις που θα χορηγηθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, εντός του ορίων πιστώσεων αυτού και θα εγγραφούν σε ΣΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποφασίζουμε:
1. Εγκρίνεται η καταβολή επιχορήγησης ποσού έξι (6) εκατομμυρίων ευρώ, προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την προϋπόθεση της εφαρμογής των απαιτήσεων του άρθρου 107, του ν. 4849/2021, όπως στην παρούσα εξειδικεύονται.
2. Τελικός ωφελούμενος είναι η επιχείρηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με την επωνυμία «ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΗΛΕΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «ΥΔΡ. ΗΛ. Α.Ε.», που έχει αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από υδατοπτώσεις και στην οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις άρθρου 107, του ν. 4849/2021.
3. Η καταβολή της επιχορήγησης θα γίνει σε λογαριασμό που θα υποδείξει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Ακολούθως με την λήψη της επιχορήγησης και εντός των επομένων 30 ημερών, θα πρέπει να καταβληθούν οι δανειακές κατά προτεραιότητα υποχρεώσεις της «ΥΔΡ. ΗΛ. Α.Ε.», ειδικότερα ποσό έως 5.420.575 ευρώ για την εξόφληση των δανείων της Τράπεζας Πειραιώς, τα οποία έχουν μεταφερθεί στην εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων με την ονομασία «INTRUM HELLAS Α.Ε. Δ.Α.Δ.Π.», το υπολειπόμενο ποσό της επιχορήγησης, θα διατεθεί για την μερική ή ολική εξόφληση δανειακών και λοιπόν υποχρεώσεων της εταιρείας.
4. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κατόπιν της πραγματοποίησης των πληρωμών σύμφωνα με τα οριζόμενα ανωτέρω, υποχρεούται να στείλει στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχετικό ενημερωτικό έγγραφο συνοδευόμενο με αντίγραφα των παραστατικών ή εξοφλητικών βεβαιώσεων των δανείων ή και λοιπών πληρωμών. Στην περίπτωση ύπαρξης αδιάθετου ποσού εκ της επιχορήγησης, αυτό θα επιστραφεί στο ΠΔΕ.
5. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αμέσως με την λήψη της επιχορήγησης, θα εκκινήσει την εφαρμογή των δράσεων ενός προγράμματος εξυγίανσης της «ΥΔΡ.ΗΛ. Α.Ε.», το οποίο θα προβλέπει την άμεση υλοποίηση των δράσεων που θα επιτρέψουν την πλήρη εκμετάλλευση της παραγωγικότητας της εταιρείας, καθότι η λειτουργία της παρέχει οικονομικά κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
6. Ο προβλεπόμενος διαχειριστικός έλεγχος της εταιρείας που ορίζεται στην παρ. 4, του άρθρου 107, του ν. 4849/2021, θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά την έκδοση της παρούσας απόφασης. Ο προβλεπόμενος διαχειριστικός έλεγχος, δεν αποτελεί προϋπόθεση για την καταβολή της επιχορήγησης και την υλοποίηση του έργου εξυγίανσης.
7. Οι δράσεις αναδιοργάνωσης και εξυγίανσης, έχουν στόχο την ομαλή και βιώσιμη λειτουργία της εταιρείας. Η εταιρεία «ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΗΛΕΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας λειτουργεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, των αγροτών της ευρύτερης περιοχής εγκατάστασης και συνδέεται άμεσα με την προστασία του περιβάλλοντος και την επίτευξη των στόχων της ΕΕ και της Ελλάδας για τους περιορισμούς των ρύπων.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 24 Δεκεμβρίου 2021
Οι Υπουργοί
Αναπληρωτής Υπουργός
Οικονομικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
Ανάπτυξης και
Επενδύσεων
ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ