Tο συμβολικό μπλόκο της νέας εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας, ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς πρωτοβουλιών τοπικών φορέων της ευρύτερης περιοχής, για τον δρόμο «σκοτώστρα», αφορμής δοθείσης από το πρόσφατο θανατηφόρο τροχαίο στο σημείο, με θύμα την 17χρονη Ελένη Βεσκούκη.
Οι «Νέοι Ενεργοί Πολίτες» Ανδρέας Ζαγαρέλος, Λάμπρος Λιάκος και Γιώργιος Πολυζώης, πήραν την πρωτοβουλία, που στηρίχθηκε από τον πρόεδρο της Αχαγιάς Ευάγγελο Τησαρχόντο, τον κοινοτάρχη Πετροχωρίου Ανδρέα Ζαμπέτα, τους εμπόρους και τους συλλόγους γονέων Γυμνασίου και Λυκείου, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα στην Πολιτεία.
Το πρωί, από τα φανάρια στα «Πεύκα, δεν είπαν μόνο… «όχι άλλες χαμένες ζωές στον δρόμο», αλλά ζήτησαν φιλειρηνικά, άμεσες ενέργειες, πρωτίστως για τον υφιστάμενο δρόμο, αφού θα πρέπει να αρθεί η επικινδυνότητα, πριν από το τέλος του νέου δρόμου σε 2-3 έτη.
Οι τοπικοί φορείς δεν εγκαταλείπουν την υλοποίηση ομόφωνων αποφάσεων συμβουλίων δήμων και κοινοτήτων, για την αλλαγή του νέου κόμβου, στην Κ. Αχαΐα αντί του Γομοστού. «Αντί ωφέλειας, ο νέος δρόμος θα μας φέρει σοβαρότερα προβλήματα, από ότι σήμερα» επισημαίνει και προειδοποιεί ο. Τησαρχόντος.
Θέμα μπαίνει, επισταμένως, και για τη λειτουργία Σταθμού Διοδίων στα Καμίνια Πατρών, κάτι που «θα επιβαρύνει επικίνδυνα την ΠΕΟ, αφού όσο 2 – 3 φορές ημερησίως πηγαινοέρχονται Αχαγιά – Πάτρα, θα κινούνται στον παλιό δρόμο, μη αντέχοντας το κόστος των κομίστρων», όπως λέει ο πρόεδρος της Κάτω Αχαΐας.
Η πίεση, επ’ αυτών, αναμένεται να’ ναι πιο μεγάλη στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Tο νέο βήμα των φορέων της Δυτικής Αχαΐας θα είναι μία συνέντευξη Τύπου στο Πνευματικό Κέντρο Κ. Αχαΐας, στην οποία θα κληθούν όλοι οι βουλευτές να πάρουν δημόσια θέση για τα θέματα που βάζουν, επιζητώντας απ’ αυτούς και την κυβέρνηση άμεσες απαντήσεις.
ΥΠΟΔΟΧΗ
Η κίνηση αυτή, μαζί με το κλείσιμο του δρόμου και τις παραστάσεις διαμαρτυρίας στο υπουργείο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την προσεχή άφιξη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στην περιοχή, όπου θα εγκαινιάσουν το έργο, κατά πάσα πιθανότητα στο εργοτάξιο των Καμινίων, αν όχι μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, σίγουρα στις αρχές Μαρτίου.
Ο πρόεδρος της Κάτω Αχαΐας Ευάγγελος Τησαρχόντος επέλεξε να δώσει το πραγματικό κλίμα αγανάκτησης και θυμού στην περιοχή, μιλώντας για «εξαγριωμένους κατοίκους μιας κοινωνίας, που θέλει να κλείσει δρόμους και να πάει να διαμαρτυρηθεί στο υπουργείο, αλλά δεν θέλει… να χάσει το παιχνίδι στον δρόμο».
Ξανά στο τραπέζι, νότια χάραξη, διόδια και οδικές συνδέσεις
Η δημοτική αρχή της Πάτρας συμμετείχε στον ολιγόλεπτο αποκλεισμό της εθνικής οδού «καρμανιόλας», διά του αντιδημάρχου Μιχάλη Αναστασίου και του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτη Μελά, που κατέθεσε ψήφισμα, με το οποίο ζητά από την κυβέρνηση να κάνει αποδεκτή τη νότια χάραξη, την κατάργηση των διοδίων, τη μεταφορά του κόμβου, προς και από Κάτω Αχαΐα, πλησίον της πόλης και μελέτη παράλληλης όδευσης νέας σιδηροδρομικής γραμμής με τη νότια χάραξη.
Η παράταξη του Γρηγόρη Αλεξόπουλου, παρούσα στην κινητοποίηση με τον επικεφαλή και τους συμβούλους Θ. Αθανασόπουλο και Ν. Μοίραλη, εξέφρασε ομόθυμη στήριξη στους πολίτες και τους φορείς, κατά της πρόβλεψη διοδίων, με την επισήμανση ότι οι μόνιμοι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι θα πρέπει ν’ απαλλαγούν. Παράλληλα ζήτησαν σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου με τη ΒΙΠΕ Πατρών, το αεροδρόμιο Αράξου και το λιμάνι Κυλλήνης.
Η «Ωρα Πατρών» του Γιώργου Ρώρου, από τον αποκλεισμό της ΝΕΟ, αναφέρθηκε σε «πανωπροίκι 100 εκατ. €» και δέσμευση για διόδια, εκκωφαντική απουσία της Περιφέρειας, αντί να πιέζει την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της.
pelop.gr