Καινοτόμα προγράμματα στον τομέα Γεωπονίας «ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ»
Προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η γεωργική παραγωγή στο προσεχές μέλλον
είναι πολλές και πρωτόγνωρες για τους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτήν.
Ακολουθώντας αυτή τη νέα τροχιά προσανατολισμού, η γεωργική βιομηχανία κινείται
ήδη στα χνάρια της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης που μεταμορφώνουν τις
παραγωγικές δυνατότητες όλων των βιομηχανικών πεδίων, συμπεριλαμβανομένου και
του γεωργικού τομέα. Στο πλαίσιο αυτό τα σύγχρονα αγροκτήματα και οι γεωργικές
δραστηριότητες θα λειτουργούν σε διαφορετική βάση, κυρίως επειδή θα
χρησιμοποιούν εξελιγμένες τεχνολογίες, όπως ενδεικτικά: τα ρομπότ, οι αισθητήρες, το
Cloud Computing, η ανάλυση μεγάλων δεδομένων (Big Data), η τεχνητή νοημοσύνη και
η τεχνολογία blockchain. Αυτές οι μεταβολές θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να είναι
πιο κερδοφόρες, αποτελεσματικότερες, ασφαλέστερες και πιο φιλικές προς το
περιβάλλον.
Με αφορμή αυτούς τους προβληματισμούς το Πρότυπο και 2 Ο ΕΠΑΛ Αμαλιάδας κατά το
εκπαιδευτικό έτος 2022-2023 υλοποίησε με επιτυχία σχέδια δράσης για το πρόγραμμα
«Μία Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ Μ.Ν.Α.Ε.». το οποίο σχετίζεται άμεσα με αυτά τα νέα
δεδομένα. Πιο συγκεκριμένα προμηθεύτηκε:
έναν πάγκο ριζοβολίας με αυτοματισμούς θέρμανσης και υδρονέφωσης για την
παραγωγή πολλαπλασιαστικού υλικού καθώς
και ένα drone.
Ο αυτοματοποιημένος πάγκος ριζοβολίας θα χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή
πολλαπλασιαστικού υλικού φυλλοφόρων μοσχευμάτων ελιάς, παραγωγή ανθοφύτων,
κηπευτικών αλλά και αρωματικών φυτών.
Οι μαθητές συναρμολογήσαν τον πάγκο τα συστήματα τροφοδοσίας νερού, θέρμανσης,
και υδρτονέφωσης καθώς και τον πλήρως αυτοματοποιημένο πίνακα ελέγχου Μέσω
αυτού οι μαθητές θα αποκομίσουν σημαντικά οφέλη καθώς θα έρθουν σε επαφή με τις
νέες τεχνολογίες παραγωγής μοσχευμάτων και σποροφύτων που πληρεί ελεγχόμενες
συνθήκες, το οποίο συμβάλλει στην επιτυχία των πειραματισμών και ακολουθεί υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές στην παραγωγή του πολλαπλασιαστικού υλικού
Επίσης οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στον προγραμματισμό του ηλεκτρονικού
εξοπλισμού για τις βέλτιστες συνθήκες παραγωγής φυτών, στη ρύθμιση των συνθηκών
ριζοβολίας και στην παραγωγή φυτών με αειφορικές μεθόδους καλλιέργειας.
Το δεύτερο σκέλος αφορά στην χρήση dronew στην γεωργία. Τα drones
χρησιμοποιούνται πλέον σε εκτεταμένη κλίμακα στις γεωργικές εφαρμογές με
χαρακτηριστικότερες αυτών, την χρήση για αεροψεκασμούς πλήρως στοχευμένους, την
αεροφωτογράφιση για διαμόρφωση των χώρων και τον εντοπισμό προσβολών από
αρρώστιες και παράσιτα καθώς και την πρόοδο ανθοφορίας και καρπόδεσης.
Το drone θα χρησιμοποιηθεί στην ψηφιακή χαρτογράφηση του σχολικού χώρου με
σκοπό την απεικόνιση της κάτοψης του σχολείου με τελικό στόχο το σχεδιασμό και τη
διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του σχολείου. Οι μαθητές θα μελετήσουν τη
γεωμορφολογία του τοπίου, θα βρουν τις γεωγραφικές συντεταγμένες μέσω
διαδικτυακών εφαρμογών και στο τέλος θα κληθούν να σχεδιάσουν την κάτοψη του
σχολείου. Σκοπός του συγκεκριμένου εγχειρήματος είναι οι μαθητές να προτείνουν
τρόπους αισθητικής αναβάθμισης του εξωτερικού χώρου του σχολείου. Επίσης να
εξοικειωθούν στην αναγνώριση φυτών και των ασθενειών που μπορούν να
παρουσιάζουν αυτά μέσω αεροφωτογραφιών.