Την αναγκαιότητα επαρκούς στελέχωσης των αεροπορικών Αρχών των αεροδρομίων της ΑΠΑ ή της ΥΠΑ, «προκειμένου να επιτελείται πραγματικά και επί της ουσίας το εποπτικό και κανονιστικό έργο για την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών», επαναλαμβάνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών (ΠΣΑΥΠΑ).
Οι αερολιμενικοί δηλώνουν πως «θεωρήσαμε ότι διδάχτηκε η κυβέρνηση από τον άδικο χαμό των παιδιών στα Τέμπη και αποφάσισε να ενισχύσει με κατάλληλο αριθμό προσωπικού αλλά και με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, τους ελεγκτικούς κρατικούς μηχανισμούς στους αερολιμένες για την ασφάλεια του πολίτη.
Ακούστηκε πρόσφατα εντός του 2023, στη συζήτηση της Βουλής για τον νόμο περί Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (Ν. 5014/2023), η πρόταση, τόσο από όλα τα κόμματα της Βουλής εκτός του κυβερνώντος, όσο και από φορείς καλεσμένους στη Βουλή, να επανασυσταθούν οι τοπικές Αεροπορικές Αρχές των Αεροδρομίων στα πλαίσια της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, όπως άλλωστε προβλέπονται και στις Συμβάσεις του Ελληνικού Κράτους με τους ιδιώτες διαχειριστές τους (π.χ. Fraport Greece) και να στελεχωθεί η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας με το κατάλληλα εκπαιδευμένο και αρμόδιο προσωπικό που ήδη υπηρετεί στα αεροδρόμια αυτά στις υπό κατάργηση Αρχές σύμφωνα με το Ν. 4757/20.
Πόση ακόμη προχειρότητα και ανευθυνότητα να περιμένουμε για θέματα που αφορούν το δημόσιο συμφέρον και την ασφάλεια των πολιτών και της πολιτικής αεροπορίας;» διερωτώνται.
«Αντί λοιπόν, να εφαρμοστεί το αυτονόητο, που άλλωστε ζήταγε σύσσωμη, όλη η αντιπολίτευση, δηλαδή, να στελεχωθεί η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας με το κατάλληλα εκπαιδευμένο και αρμόδιο προσωπικό που ήδη υπηρετεί στα αεροδρόμια στις υπό κατάργηση Αρχές, στον Νόμο 5039/23 για τη στήριξη των συγγενών και θυμάτων των Τεμπών προβλέφθηκαν 25 προεκλογικές μετατάξεις άσχετων στο άρθρο 72, που ήρθαν να προστεθούν σε άλλο παλαιότερο άρθρο 51 του Ν. 4757/20 του υπουργού Καραμανλή, που επίσης προέβλεπε πραγματοποίηση άλλων 25 μετατάξεων άσχετων με την ασφάλεια των πτήσεων στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, παίζοντας με την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών και της Πολιτικής Αεροπορίας και στον απόηχο του πορίσματος των Τεμπών που αναφέρεται σε έλλειψη προσωπικού ειδικών προσόντων καθώς και σε ελλιπή και ανεπαρκή εκπαίδευση, μεταξύ άλλων.
χαμένες ψυχές των παιδιών μας στα Τέμπη δεν άγγιξε την κυβερνητική πολιτική για την
αεροπορική ασφάλεια, αφού δεν σταμάτησε εκεί.
Δεκαεπτά ημέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εκδίδει έγγραφο που απαγορεύει οποιαδήποτε άσκηση εποπτικών και προανακριτικών αρμοδιοτήτων από τις αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων.
Έναν μήνα σχεδόν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας εκδίδει έγγραφο που απαγορεύει οποιαδήποτε άσκηση ελέγχου ιστορικού για τους εργαζόμενους στους αερολιμένες από τις αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων.
«Εμείς, που αποτελούμε μια εξειδικευμένη επιστημονική μονάδα αεροπορικής ασφάλειας, δεν ξεχνάμε και δεν θα ξεχάσουμε ποτέ, ούτε τους χαμένους συνανθρώπους μας, ούτε τις προειδοποιήσεις και τις κραυγές αγωνίας των συναδέλφων από τους σιδηροδρόμους, ούτε την αναλγησία της κυβέρνησης. Γιατί βλέπουμε τι έρχεται, με την ανεξέλεγκτη δράση των ιδιωτών στα αεροδρόμια. Και είναι καθήκον μας και θα συνεχίσουμε με τις παρεμβάσεις μας στη Βουλή, αλλά και δεν θα σταματήσουμε να ενημερώνουμε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης».
aftodioikisi.gr