Το Dnews βρέθηκε και σε σούπερ μάρκετ στην Φρανκφούρτη και έκανε επιτόπιο ρεπορτάζ με στόχο την σύγκριση τιμών. Η αλήθεια είναι ότι δεν πέσαμε από τα σύννεφα αλλά μας γεννήθηκαν οι εξής δύο εύλογες απορίες:
Πρώτον, πώς είναι δυνατόν οι ίδιες πολυεθνικές εταιρίες να πωλούν με τόσο μεγάλες διαφορές τα προϊόντα τους σε Γερμανία και Ελλάδα;
Δεύτερον, πώς είναι δυνατόν να η Γερμανία να είναι πιο φθηνή χώρα ενώ έχει σχεδόν τον διπλάσιο βασικό μισθό;
Έπειτα από ρεπορτάζ που πραγματοποιείσαι το Dnews που αφορά τη σύγκριση τιμών διαφόρων προϊόντων που πωλούν πολυεθνικές αλλά και ελληνικές εταιρείες στα σουπερμάρκετ της Γερμανίας σε σχέση με της Ελλάδας προκύπτει το εξής:
Πραλίνα σοκολάτας: 7,32 ευρώ το κιλό στη Γερμανία, 9,97 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Φέτα: 14,95 ευρώ το κιλό στη Γερμανία, 16,45 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Τυρί κρέμα: 12,52 ευρώ το κιλό στη Γερμανία, 14,90 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Υγρό σαπούνι: 5,17 ευρώ το λίτρο στη Γερμανία, 8,97 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Μαλακτικό ρούχων: 2,29 ευρώ στη Γερμανία, 4,48 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Απορρυπαντικό ρούχων: 11,95 ευρώ στη Γερμανία, 20,29 ευρώ στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Λακ μαλλιών 400ml: 4,95 ευρώ στη Γερμανία, 7,57 ευρώ στην Ελλάδα
Σαμπουάν: 16,88 ευρώ το λίτρο στη Γερμανία, 20,78 ευρώ το λίτρο στην Ελλάδα
(φωτό από σούπερ μάρκετ της Φρανκφούρτης)
Από την πλευρά τους οι καταναλωτές αναποτελεσματικά χαρακτηρίζουν τα μέτρα της κυβέρνηση κατά της ακρίβειας. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για αισχροκέρδεια την στιγμή που η κατάσταση που επικρατεί για τους περισσότερους πολίτες είναι αβάσταχτη.
«Μας κοροϊδεύουν και βγάζουν χρήματα πατώντας πάνω στις βασικές μας ανάγκες. Δεν είναι λογικό κάθε μήνα όλα τα προϊόντα να πωλούνται πιο ακριβά. Είναι κοροϊδία. Όλα ανεβαίνουν εκτός από τους μισθούς. Μου λέτε ότι στο εξωτερικό οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερες και σε χώρες που ο κατώτατος είναι τουλάχιστον διπλάσιος από το δικό μας. Μετά αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε βιωτικό επίπεδο και γιατί στο εξωτερικό έχουν», δηλώνει αγανακτισμένος στο Dnews πελάτης σε σούπερ μάρκετ.
Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενο ρεπορτάζ, το Dnews, ανέδειξε το «αλαλούμ» που επικρατεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ αναφορικά με το μέτρο της έκπτωσης του 5%, τις συνεχόμενες ανατιμήσεις, αλλά και τη στάση πλέον του καταναλωτικού κοινού όπου πλέον καθημερινώς καταγγέλει μεγάλες αλυσίδες εταίρων σε οργανώσεις υπερ του καταναλωτή, για αισχροκέρδεια.
dikaiologitika.gr