«Καμπανάκι» από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας – Τα επτά μέτρα, τη λήψη των οποίων ζήτησαν οι Ακτοπλόοι από τον Γιάννη Πλακιωτάκη
Η ενεργειακή κρίση η οποία έχει πλήξει και την ακτοπλοΐα απειλεί το αφήγημα του τουρισμού αλλά και το κόστος ζωής των νησιωτών. Στη συνάντηση που είχε χθες το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, κατέστη ξεκάθαρο από την πλευρά των ακτοπλόων ότι αν δεν ληφθούν μέτρα στήριξης του κλάδου τότε έως το καλοκαίρι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα φθάσουν έως και το 25% για επιβάτες και οχήματα.
Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο Νewmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.
Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ το επιπλέον λειτουργικό κόστος λόγω των ακριβών καυσίμων ξεπερνά τα 280 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Εκτός από τις αυξήσεις μελετάται:
-η μείωση της ταχύτητας
-η συνένωση δρομολογίων
-η αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων
Τα μέτρα που ζήτησε ο ΣΕΕΝ από τον υπουργό ΥΝΑ
1) Επιβολή πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του περασμένου Δεκεμβρίου
2) Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% όταν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στο επίπεδο του περασμένου Δεκεμβρίου.
3) Ενίσχυση της ρευστότητας με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου των 42 εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια επιδοτούμενων γραμμών τα οποία έχουν ήδη εκτελεστεί.
4) Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως έγινε και στην περίοδο της έξαρσης της πανδημίας Covid 19
5) Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως συνέβη και στην περίοδο της πανδημίας
6) Αύξηση κατά τουλάχιστον 30% των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονετούς διάρκειας
7) Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων