Το κόστος των ακτοπλοϊκών εκτροχιάζει τον προϋπολογισμό των διακοπών, με τους ταξιδιώτες να ψάχνουν για ευκαιρίες και να μην βρίσκουν.
Γονείς με ένα παιδί μεγαλύτερο των 10 ετών μαζί με το αυτοκίνητό τους αν επιλέξουν τη Φολέγανδρο για τις διακοπές τους θα κληθούν να δώσουν μετ’ επιστροφής 397 ευρώ με συμβατικό πλοίο και 758 ευρώ με ταχύπλοο.
Ο Γιώργος με την Κική είναι ένα νέο ζευγάρι που ζει και εργάζεται στη Γερμανία. Όπως εξηγούν στην κάμερα του MEGA, ξεκίνησαν το ταξίδι τους από την Στουτγάρδη, σε 18 ώρες διέσχισαν πέντε χώρες και πλήρωσαν 150 ευρώ/
Όσο για το ταξίδι τους εντός Ελλάδος…
«Θα Πάμε στη Νάξο έχουμε κλείσει ακτοπλοϊκά με αυτοκίνητο για δύο ενήλικες 410 ευρώ. Τα ακτοπλοϊκά είναι ακριβά, αλλά οι τιμές που έκλεισα το κατάλυμα δεν είναι», θα πουν.
Μία παρέα τεσσάρων ατόμων με αυτοκίνητο για να ταξιδέψει από τη Ραφήνα στην Ίο και πίσω, θα πρέπει να πληρώσει 774 ευρώ.
Πολλοί επιβάτες που επιστρέφουν από διακοπές καταγγέλλουν κρούσματα αισχροκέρδειας στα κυλικεία των πλοίων και ζητούν περισσότερους ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές.
Το ταξίδι μιας 4μελούς οικογένειας με δύο ανήλικα παιδιά 4-10 ετών κι ενός Ι.Χ. από τον Πειραιά στο Ηράκλειο μετ’ επιστροφής, κοστίζει 466 ευρώ για μετακίνηση σε θέσεις pullman ή 475 ευρώ σε 4κλινη (εσωτερική) καμπίνα. Από το κόστος αυτό, τα 158 ευρώ αφορούν στην μετακίνηση του Ι.Χ. οχήματος.
Η ίδια οικογένεια, αν κάνει ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στην Τήνο, θα της κοστίσει 512 ευρώ για θέσεις στο κατάστρωμα, 542 ευρώ σε θέσεις pullman και σε 588 ευρώ σε 4κλινη καμπίνα. Εξ αυτών τα 220 ευρώ αφορούν στη μετακίνηση του οχήματος.
Ένα ταξίδι από τον Πειραιά στο λιμάνι της Ρόδου για την ίδια οικογένεια θα κοστίσει 889 ευρώ σε θέσεις pullman (αριθμημένες) και 877 ευρώ σε 4κλινη (εσωτερική) καμπίνα, εκ των οποίων τα 253 ευρώ αφορούν τη μετακίνηση του Ι.Χ. Αν ως προορισμός επιλεγεί το Καρλόβασι της Σάμου, τότε το ταξίδι θα κοστίσει από 909 ευρώ σε θέσεις pullman έως 913 ευρώ σε 4κλινη καμπίνα εκ των οποίων τα 245 ευρώ αφορούν στο Ι.Χ.
Οι τιμές αυτές εφαρμόζονται σε πλοία της γραμμής, τα οποία είναι αργά (όχι ταχύπλοα). Οι μετακινήσεις με ταχύπλοα σκάφη, εκεί όπου υπάρχουν γραμμές, μπορεί να κοστίζουν ακόμη περισσότερο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι μετακινήσεις στο Αιγαίο και το Ιόνιο, είναι πλέον 30% και παραπάνω, ακριβότερες από το 2020.