Αυξήσεις μέχρι και 12% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια αναμένονται σύμφωνα με τους ακτοπλόους, από τον προσεχή Μάιο στα πλοία λόγω του υψηλού κόστους του νέου καυσίμου μειωμένου θείου που θα χρησιμοποιεί ο κλάδος.
Το θέμα του κόστους της ακτοπλοΐας λόγω των νέων καυσίμων και γενικότερα των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών και ο «πράσινος» πληθωρισμός που «συνοδεύει» την προσαρμογή της ακτοπλοΐας συζητήθηκε χθες στο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Γιατί αυξάνονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
«Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επηρεάζονται από τα καύσιμα, καθώς αποτελούν το 47% του κόστους λειτουργίας του πλοίου», είπε ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος και συμπλήρωσε ότι «η διαφορά στις τιμές των υφιστάμενων καυσίμων και του νέου καυσίμου παραπέμπει σε μία αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μεταξύ 10-12% από την 1η Μαΐου 2025», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), κ. Νικόλαος Βέττας παρουσίασε στο συνέδριο τα ευρήματα της μελέτης που διεξήχθη από το ΙΟΒΕ με τίτλο «Η επίδραση από την εφαρμογή της νομοθεσίας “Fit for 55” στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ελλάδα» σύμφωνα με την οποία η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών ενδέχεται να επιφέρει αύξηση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά περίπου 320 εκατομμύρια ευρώ έως το 2031, σε σύγκριση με ένα σενάριο μη εφαρμογής των μέτρων.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης που συμμετείχε στη συζήτηση στο συνέδριο, παραδέχθηκε ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται ενόψει αυξημένου κόστους λειτουργίας λόγω της πράσινης μετάβασης και σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει εξετάσει το θέμα σε δυο συσκέψεις προκειμένου «να προλάβουμε το καλοκαίρι που έρχεται» όπως είπε χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Ωστόσο στη συνέχεια αναφερόμενος στο γενικότερο κόστος προσαρμογής της ακτοπλοΐας στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την ανάγκη χρηματοδότησης της ανανέωσης του στόλου τάχθηκε και αυτός υπέρ της επιστροφή στον κλάδο των εσόδων που προκύπτουν από την συμμετοχή του στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS). «Θέλουμε τα έσοδα από το ETS να επιστρέψουν στην ακτοπλοία» τόνισε ο κ. Στυλιανίδης.
in.gr