Οι «γίγαντες» των ελληνικών Σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε φάση αναδιοργάνωσης και μετάβαση στη νέα εποχή. Η «επόμενη μέρα» μετά την πανδημία στον κλάδο, όπου το 2020 καταγράφηκε ρεκόρ πωλήσεων, θα είναι ανατρεπτική, την ώρα μάλιστα που μπαίνουν νέοι παίκτες στη σκακιέρα. Το «φαινόμενο» των επιτυχημένων Οnline αγορών, που άλλαξε νοοτροπίες και καταναλωτικές συνήθειες φαίνεται ότι ορίζει νέους «κανόνες» στην προσπάθεια των μεγάλων αλυσίδων να διατηρήσουν μέρος της δυναμικής που απέκτησαν. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και My Market προχώρησαν σε νέες συνεργασίες με τις πλατφόρμες efood, delivery.gr και box.gr. Πλέον σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ ένας στους τέσσερις καταναλωτές, χρήστες του διαδικτύου, πραγματοποιεί αγορές από online σούπερ μάρκετ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, έφτανε το 1–2%.
Τι φέρνει η «επόμενη ημέρα»
-Η αλυσίδα Σκλαβενίτης προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα, ανακαίνιση των υφιστάμενων καθώς και την επέκταση του sklavenitis.gr και στη Θεσσαλονίκη.
-Για την ΑΒ Βασιλόπουλο, προβλέπονται επενδύσεις περίπου 50 εκατ. ευρώ με ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων ενώ θα συνεχιστεί και η ένταξη των νέων concept που ξεκίνησε η εταιρεία το 2019. Ο όμιλος Metro AEBE (Μy Market) προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 35 εκατ. ευρώ με επέκταση του δικτύου των καταστημάτων, του κέντρου διανομής στη Θεσσαλονίκη καθώς και στην ενίσχυση του eshop.
-Ο Μασούτης περιλαμβάνει πρόγραμμα ύψους 20 εκατ. ευρώ με δημιουργία νέων καταστημάτων, καθώς και 30 ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων.
Οι νέες αγορές και τα MERE
Τα σούπερ μάρκετ παράλληλα στρέφουν το βλέμμα τους και προς το πεδίο των εξαγορών, με στελέχη της αγοράς να επισημαίνουν ότι αυτή την περίοδο αυτή γίνονται πολλές διερευνητικές κινήσεις και οι επιχειρήσεις εξετάζουν τις πιθανότητες εξαγοράς μικρότερων τοπικών αλυσίδων. To επόμενο διάστημα άλλωστε αναμένεται η λειτουργία στη χώρα μας και των πρώτων καταστημάτων της ρωσικής εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ SVETOFOR, γνωστή στην ΕΕ ως ΜERE. Ερωτηματικό παραμένει πώς η άφιξη αυτή θα επηρεάσει το τοπίο των σούπερ μάρκετ, με στελέχη της αγοράς, από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η άφιξη της ρωσικής αλυσίδας να επισημαίνουν την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει ο εγχώριος κλάδος καθώς και την προηγούμενη εμπειρία που υπάρχει από άλλες μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των Discount σούπερ μάρκετ που ήρθαν στην Ελλάδα και με εξαίρεση τα Lidl, δεν κατάφεραν να εδραιωθούν. Σημειώνεται άλλωστε ότι η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη χώρα μας ήταν το 2008 της γερμανικής Aldi, η οποία δραστηριοποιείται στον ίδιο χώρο του hard discount και δύο χρόνια αργότερα έκλεισε τα 38 καταστήματά της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά.
aftodioikisi.gr