Αναβρασμός επικρατεί στην Πάτρα λόγω του Μπαλέτου «Μότσαρτ» που ανεβαίνει καθημερινά στον «Απόλλωνα» αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ. Αφορμή για τις εντάσεις που έχουν προκύψει στάθηκε η επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Λουκά Θάνου, να αναθέσει σε γυναίκα τον βασικό ρόλο του μουσουργού Μότσαρτ.
Οι σκηνές που η χορεύτρια Μαρία Κίκινα, ως «Μότσαρτ», παντρεύεται μία άλλη γυναίκα χορεύτρια, τη φιλάει και ανταλλάσσει όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης, έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων μεταξύ σχολείων και γονέων.ανείς δεν με θέλει», έλεγε
Οι αντιδράσεις γονέων – «Μας ρωτούν τι θα απαντήσουν στα παιδιά τους»
Διευθυντές σχολείων της Πάτρας, μετά από οργισμένες αντιδράσεις γονέων, αποφασίζουν να μην στείλουν τις τάξεις τους στις καθημερινές παραστάσεις της παιδικής σκηνής της τοπικής αυλαίας, ενώ και εκπαιδευτικοί φαίνεται να διαφωνούν με την επιλογή ανάθεσης ανδρικού ρόλου σε γυναίκα
Διευθυντής σχολικού συγκροτήματος της Πάτρας, μιλώντας στην εφημερίδα Πελοπόννησος, υποστηρίζει:
«Μας τηλεφωνούν μαμάδες και μας ρωτούν με αγωνία και ενόχληση, τι θα πρέπει να απαντήσουν στα παιδιά τους που έχουν δει την παράσταση, όταν τους ρωτούν “γιατί ο Μότσαρτ, είναι γυναίκα;” και “πώς γίνεται μία γυναίκα, να παντρεύεται μια άλλη γυναίκα;”. Έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη και αμήχανη θέση. Και πώς μπορείς να δώσεις μια κατάλληλη εξήγηση για το ευαίσθητο αυτό θέμα, σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 χρόνων; Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι το μοντέλο της οικογένειας που έχουν ως πρότυπο τα παιδιά. Εκτός κι αν γίνεται εσκεμμένα, ακριβώς για να αλλάξουν στα μάτια και τη συνείδηση των παιδιών, αυτά τα πρότυπα, στο όνομα της αμφισεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας».
Τι απαντά ο καλλιτεχνικός διευθυντής
Από πλευράς του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας αναφέρει:
«Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά, άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν».
Αναφορικά με τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει, ο κ. Θάνος λέει: «Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων. Έχουν ένα δίκιο. Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως, δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά».
Όπως εξηγεί στη συνέχεια, «Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της Μαρίας Κίκινα ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι. Αλλά την “πατήσαμε”, γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες. Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνηση των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους. Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο».
«Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς», τονίζει στο τέλος.
www.ethnos.gr