Μειωμένη εμφανίζεται, μέχρι στιγμής, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά η εξέλιξη των κρατήσεων κατά την εορταστική περίοδο με οργανωμένα ταξιδιωτικά πακέτα, τόσο για προορισμούς στην Ελλάδα, όσο και για προορισμούς εκτός της χώρας, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Προέδρου της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού FedHATTA κ. Λύσανδρου Τσιλίδη.
Ειδικότερα, για την Ελλάδα, η ζήτηση μέσω οργανωμένων ταξιδιωτικών πακέτων κινείται στο 80% της ζήτησης που είχε καταγραφεί την ίδια εποχή πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή, αποδίδεται κυρίως στην οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει τη μέση ελληνική οικογένεια. Για τον ίδιο λόγο καταγράφεται και μία τάση μείωσης του ενδιαφέροντος για τριήμερες ταξιδιωτικές αποδράσεις εκτός εορτών. Επίσης, οι τιμές των τουριστικών υπηρεσιών λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων (σε ενέργεια, προμήθειες κ.α.) εμφανίζουν αυξήσεις και στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας, όπως είχαν σημειώσει αυξήσεις και κατά την καλοκαιρινή περίοδο στα νησιά.
Παρά ταύτα, ο κ. Τσιλίδης τονίζει ότι υπάρχουν ευκαιρίες για πιο οικονομικές διακοπές μέσω οργανωμένων πακέτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς τα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν καλύτερες τιμές σε ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρίες, κάνοντας σχετικά νωρίς προκρατήσεις κλινών και θέσεων. Επίσης, προτρέπει τους ταξιδιώτες να αγοράζουν πακέτα από τουριστικά γραφεία – μέλη της Ομοσπονδίας, πιστοποιημένα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία των ταξιδιωτών.
Ανάμεσα στους ελληνικούς προορισμούς με τη μεγαλύτερη ζήτηση, ο κ. Τσιλίδης ξεχωρίζει τα Ιωάννινα, τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα, την Ξάνθη, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, το Καρπενήσι, την ευρύτερη περιοχή του Παρνασσού, τα Καλάβρυτα, τα Τρίκαλα Κορινθίας και στην Κρήτη, το Ρέθυμνο και τα Χανιά. Γενικότερα σημειώνει ότι υψηλή επισκεψιμότητα υπάρχει και στις περιοχές που λειτουργούν χριστουγεννιάτικα χωριά. Παράλληλα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη συγκεντρώνουν το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον, κυρίως από Έλληνες που δραστηριοποιούνται το καλοκαίρι, επιχειρηματικά, σε τουριστικές περιοχές.
Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ξενοδοχειακές και άλλες διαθέσιμες κλίνες στους ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς της χώρας, είναι πολύ λιγότερες σε σχέση με τους χαρακτηρισμένους ως καλοκαιρινούς προορισμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές χρονιές, έστω και με λίγες κρατήσεις τελευταίας στιγμής, πολλοί δημοφιλείς χειμερινοί προορισμοί να αγγίζουν τελικά σε πληρότητα το 100%. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, σε πολύ δημοφιλείς προορισμούς, οι διαθέσιμες ξενοδοχειακές κλίνες μπορεί να φθάνουν σε 2.500, όταν αυτός ο αριθμός σε έναν μεγάλο καλοκαιρινό προορισμό μπορεί να καλύπτεται από 5 με 6 ξενοδοχεία.
Σε ότι αφορά τον εξερχόμενο τουρισμό με οργανωμένα πακέτα, καταγράφεται μία μείωση της τάξης του 20%. Ταξιδιωτικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν παραδοσιακοί προορισμοί με ιδιαίτερο στολισμό και δημοφιλείς χριστουγεννιάτικες αγορές σε Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, Τσεχία και Ουγγαρία, αλλά και ανερχόμενοι για την εποχή προορισμοί σε Ισπανία και Πορτογαλία. Αντίθετα, μηδενική είναι η κίνηση όπως είναι φυσικό για το Ισραήλ, ενώ μεγάλες μειώσεις καταγράφουν οι κρατήσεις και για Αίγυπτο, Ιορδανία λόγω της αντίληψης, που επικρατεί για το επίπεδο της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή της Γάζας. Σταθερό είναι το ενδιαφέρον όπως κάθε χρονιά για μακρινά ταξίδια σε Νοτιοανατολική Ασία, ΗΠΑ και Νότια Αμερική. Τα ταξίδια σε αυτές τις περιοχές, οργανώνονται κυρίως για μικρά γκρουπ της τάξης των 30 με 40 ατόμων. Τα ταξίδια αυτά, αφορούν κατά βάση τουρίστες υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου που έχουν πολλές εμπειρίες διακοπών στο εξωτερικό και θέλουν να διευρύνουν περαιτέρω το ταξιδιωτικό τους πεδίο.
www.travel.gr