Περίεργα φαινόμενα παρατηρούνται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
Ποιός κοροιδεύει ποιόν;
Μήπως ΟΛΟΙ κοροιδεύουν τους κατοίκους της Ηλείας;
Ο Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής έχει κάνει παύση πληρωμών, παύση της ροής χρηματοδότησης των πέντε εργολάβων που έχουν σύμβαση για την κατασκευή των πέντε (5) τμημάτων του νέου αυτοκινητόδρομου.
Δεν έχει όμως ζητήσει και την παύση εργασιών!!!
Σε συνάντηση με τους έξι (6) από τους επτά (7) δημάρχους του Νομού (δεν κλήθηκε ο δήμαρχος Πύργου) είπε ότι το έργο μπορεί να ενσωματωθεί στην Ολυμπία Οδό.
Την ίδια ημέρα με πρωτοβουλία του Δημάρχου Πύργου συγκαλείται Πανηλειακό Συμβούλιο Αιρετών για την μη κατασκευή του δρόμου Πάτρα – Πύργος.
Άλλα όμως συμβαίνουν στην πραγματικότητα:
Δύο τουλάχιστον από τις πέντε εταιρείες που έχουν υπογράψει συμβάσεις και έχουν αναλάβει η μία το τμήμα Αμαλιάδα-Δουνέικα και η άλλη το τμήμα Μιντιλόγλι – ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας εκτελούν το έργο και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς υπερκαλύπτοντας το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί!!!
Και πληροφορίες αναφέρουν ότι και οι άλλοι τρεις εργολάβοι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν εργασίες.
Η πρώτη κατασκευαστική εταιρεία συμφερόντων Εμφιετζόγλου «Μηχανική», η οποία μέσω της ιταλικής GD Infrastrutture, έχει αναλάβει την κατασκευή δυο τμημάτων του έργου και έχει υπογράψει σχετικές συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο. Η εταιρεία με αναρτήσεις της στα social media «διαφημίζει» την εξέλιξη των εργασιών του έργου, δηλώνοντας εμμέσως, με τον τρόπο αυτό, ότι δεν είναι διατεθειμένη να δεχθεί τυχόν ακύρωση των συμβάσεων που έχει υπογράψει για το τμήμα 6 Αχαΐα – Σαγαίικα και για το τμήμα Μιντιλόγλι – ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Στις αναρτήσεις της, η «Μηχανική» προβάλλει την εξέλιξη των εργασιών στο το τμήμα Μιντιλόγλι – ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας. Να θυμίσουμε πάντως ότι με εντολή της κυβέρνησης έχουν σταματήσει οι εργασίες αλλά και η ροή χρηματοδότησης! Ωστόσο η Ιταλική εταιρεία που εκπροσωπείται από τον Πρόδρομο Εμφιετζόγλου έχει κινηθεί δικαστικ
Και η δεύτερη εταιρεία INTRAKAT που έχει αναλάβει την εκτέλεση του τμήματος Αμαλιάδα-Δουνέικα έχει στήσει το εργοτάξιό της και προχωρά κανονικά τις εργασίες.
Σύμφωνα με τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα η εταιρεία INTRAKAT που έχει αναλάβει την εκτέλεση του τμήματος Αμαλιάδα-Δουνέικα έχει προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς υπερκαλύπτοντας το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Συνάντηση Δημάρχου Ήλιδας με την ανάδοχη εταιρεία INTRAKAT
Με τον Εργοταξιάρχη της αναδόχου εταιρείας INTRAKAT κ. Βασίλη Ματσουλιάδη, που έχει αναλάβει το κομμάτι του νέου αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου, εντός των ορίων του Δήμου Ήλιδας, συναντήθηκε το πρωί της Τρίτης 12 Νοεμβρίου, ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Γιάννης Λυμπέρης, πράξη που επιβεβαιώνει ότι οι εργασίες κατασκευής του τμήματος Αμαλιάδα-Δουνέικα προχωρούν.
Ο στόχος της συνάντησης στην οποία συμμετείχαν ο αναπληρωτής Δημάρχου Ανδρέας Παπαδάκος, ο αντιδήμαρχος Έργων Θανάσης Φουντάς και η Γενική Γραμματέας του Δήμου Ήλιδας κ. Νίκη Κοκκαλιάρη, ήταν διττός:
- να ενημερωθούν για την πορεία κατασκευής του δρόμου εντός και εκτός ορίων του Δήμου Ήλιδας και
- σε συνεργασία με την εταιρεία, να προχωρήσουν τις διαδικασίες για την κατασκευή της νέας εισόδου της Αμαλιάδας από το κόμβο που θα την συνδέει με τον νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο
Στόχος της Δημοτικής Αρχής Ήλιδας, όπως εξήγησε ο κ. Λυμπέρης, στον κ Ματσουλιάδη, είναι «η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς δρόμου, που θα συνδέει την Αμαλιάδα με τον νέο αυτοκινητόδρομο» και ζήτησε τη συμβολή της κατασκευάστριας εταιρείας, ώστε άμεσα να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι τυπικές διαδικασίες ώστε «σύντομα ακόμα ένα σημαντικό έργο για τη Δήμο να μπει σε τροχιά υλοποίησης».
Παίρνοντας το λόγο, ο κ ο κ Ματσουλιάδης ανέφερε πως θα παρέχει οποιαδήποτε βοήθεια του ζητηθεί για την υλοποίησης της κατασκευής της νέας εισόδου της Αμαλιάδας.
Σε ότι αφορά την εξέλιξη του συνολικού έργου της Πατρών – Πύργου, ανέφερε ότι οι συμβατικές υποχρεώσεις της INTRAKAT υλοποιούνται με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς, αφού θέληση της εταιρείας είναι να παραδοθούν οι δικές τις εργολαβίες, νωρίτερα από ότι αναφέρουν τα χρονοδιαγράμματα. Είπε, πως ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο, είναι οι εργολαβίες που αφορούν τα τμήματα Πύργος-Δουνέικα και Κυλλήνη-Βάρδα, με συνολικό προϋπολογισμό 140 εκατ. ευρώ. Σ’ αυτές ο ανάδοχος έχει κηρυχθεί έκπτωτος, γιατί δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή, αλλά έχει προσφύγει στο ΣτΕ εναντίον της απόφασης να ανατεθεί το έργο στον εργολάβο που ήρθε δεύτερος στον διαγωνισμό. Εκκρεμεί επίσης η προσφυγή εταιρείας για το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη.
Με την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο κ Λυμπέρης δήλωσε ικανοποιημένος από την πρόοδο των εργασιών στα δύο εργοτάξια ( Γεράκι και Αγ. Ιωάννη) εντός του Δήμου Ήλιδας. Αναφορικά με την κατασκευή του συνόλου του έργου Πατρών – Πύργου, είπε πως μετά και τα όσα συμφωνήθηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης που είχε, με τον Υπουργό Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, παρουσία πέντε ακόμη Δημάρχων της Ηλείας, «φαίνεται ότι προχωρούμε, επιτέλους, στην επίτευξη του στόχου μας, που είναι οι κάτοικοι του νομού να αποκτήσουν έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο». Βέβαια, κατέληξε ο Δήμαρχος « αν και ο Υπουργός υποσχέθηκε πως θα μας ενημερώνει κάθε μήνα για την πορεία υλοποίησης του έργου, σε καμία περίπτωση δεν απεμπολούμε το δικαίωμα, που είναι και υποχρέωσή μας απέναντι στους Ηλείους, να αντιδράσουμε με όποιο τρόπο κρίνουμε σωστό, εάν οι δεσμεύσεις δεν υλοποιούνται».
Επίσκεψη στο έργο από κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ.
Το εργοτάξιο αυτής της εταιρείας επισκέφθηκε χθες η πρώην Βουλευτής Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη με κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ.
Δείτε την σχετική ανακοίνωσή τους:
Με πρωτοβουλία της πρώην Βουλευτού Ηλείας Έφης Γεωργοπούλου-Σαλτάρη κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ με τους Σπύρο Λαμπρινό και Γιώργο Αλεξόπουλο, επισκέφτηκε το χώρο του εργοταξίου του αυτοκινητόδρομου ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ στο Γεράκι του Δήμου Ήλιδας. Οι παριστάμενοι ενημερώθηκαν από τους εργαζόμενους και τον υπεύθυνο του εργοταξίου κ. Βασίλη Ματσουλιάδη για την πορεία των έργων στο συγκεκριμένο τμήμα.
Σύμφωνα με τις εργασίες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα η εταιρεία INTRAKAT που έχει αναλάβει την εκτέλεση του τμήματος Αμαλιάδα-Δουνέικα έχει προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς υπερκαλύπτοντας το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.
Με δεδομένο ότι οι πέντε από τις 8 εργολαβίες έχουν συμβασιοποιηθεί και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες καλούμε τον Υπουργό κύριο Καραμανλή να αφήσει τις ακροβασίες, τα ψέματα και το Αντι-ΣΥΡΙΖΑ μένος του. Θεσμική του και πολιτική υποχρέωση είναι να προχωρήσει στη νόμιμη συμβασιοποίηση των δύο εκ των τριών που υπολείπονται και να υλοποιήσει την απόφαση για την τρίτη εργολαβία, που πρόκειται να εκδοθεί από το Συμβούλιο Επικρατείας. Τον καλούμε επίσης να επισκεφτεί τα εργοτάξια και να σταματήσει τις πομφόλυγές του.
Μόνον ένας άσχετος υπουργός μπορεί να παίζει την τύχη ενός έργου εγκεκριμένου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και με εξασφαλισμένη την χρηματοδότησή του.
Ενημερώνουμε τον Ηλειακό λαό ότι τυχόν ανατροπή της υφιστάμενης και εφαρμοζόμενης λύσης θα επιφέρει δεκαετή αναβολή στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ΠΑΤΡΑ—ΠΥΡΓΟΣ και η Νέα Δημοκρατία θα είναι υπεύθυνη για την ύπαρξη για πολλά χρόνια του δρόμου καρμανιόλα, για την εξώθηση στην ανεργία εκατοντάδων εργαζομένων στα εργοτάξια και για την περαιτέρω υποβάθμιση του νομού Ηλείας.
Σο ότι αφορά τους Δημάρχους που επισκέφτηκαν τον κύριο Καραμανλή για δημόσιες σχέσεις ελπίζουμε να γνωρίζουν τις γραφειοκρατικές και νομικές διαδικασίες και τους κινδύνους που ακολουθούν στην ανατροπή ενός εγκεκριμένου και χρηματοδοτούμενου έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για αυτό οφείλουν, έστω και τώρα, να κινηθούν στο πνεύμα της συνέχισης και ολοκλήρωσης των έργου και να υπερασπιστούν τον τόπο μας.