Εμφαση στα νωπά προϊόντα, καθώς και στα προϊόντα μικρών Ελλήνων παραγωγών αναμένεται να δώσει το επόμενο διάστημα η κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης». Οχημα για τις δύο αυτές κινήσεις θα αποτελέσουν πρώτον, τα μικρά καταστήματα του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» και δεύτερον, η δημιουργία shop-in-shop εντός των υπερμάρκετ του ομίλου, κίνηση που ξεκίνησε ήδη πιλοτικά σε συνεργασία με το περιοδικό «Γαστρονόμος» της «Καθημερινής».
Ειδικότερα, από τα 113 καταστήματα του δικτύου της πρώην «Μαρινόπουλος» που μένουν ακόμη να ανακαινιστούν, τα περισσότερα πρόκειται για μικρά καταστήματα γειτονιάς, που λειτουργούσαν κυρίως ως «Carrefour Εxpress» και παλαιότερα ως DIA. Στα καταστήματα αυτά θα υπάρχει μεγάλος αριθμός «φρέσκων», νωπών προϊόντων, κατά το πρότυπο των καταστημάτων «Fresh Market» που λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια η Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Αττικής (όπως για παράδειγμα στην Κηφισιά, στο Γαλάτσι, στη Λαμπρινή, στον Πειραιά). Πρόκειται στην ουσία για την «απάντηση» του ομίλου «Σκλαβενίτη» στην τάση των ανταγωνιστών του για τη δημιουργία των λεγόμενων «καταστημάτων γειτονιάς» ή «καταστημάτων ευκολίας» (όπως αποκαλούνται στην Ελλάδα τα convenience stores). Ωστόσο, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των καταστημάτων αυτών θα παραμείνει ως έχει (δηλαδή όσα είναι εταιρικά θα παραμείνουν εταιρικά και όσα λειτουργούν με δικαιόχρηση – franchising θα συνεχίσουν να λειτουργούν κατ’ αυτόν τον τρόπο) και θα εφαρμόζουν το ωράριο των λοιπών σημείων πώλησης του ομίλου. Με άλλα λόγια δεν θα έχουν διευρυμένο ωράριο λειτουργίας.
Η δεύτερη σημαντική κίνηση σχετίζεται με την ανάδειξη προϊόντων μικρών παραγωγών. Από την προηγούμενη εβδομάδα στο υπερμάρκετ του ομίλου που βρίσκεται εντός του εμπορικού κέντρου «Avenue» επί της λεωφόρου Κηφισίας, στο Μαρούσι, λειτουργεί ανεξάρτητο shop-in-shop όπου φιλοξενούνται προϊόντα μικρών παραγωγών από όλη την Ελλάδα. Η πρωτοβουλία αυτή γίνεται σε συνεργασία με το περιοδικό «Γαστρονόμος» και πρόκειται σε αυτή τη φάση για πιλοτικό σχέδιο με πρόθεση –αναλόγως των επιδόσεων– να επεκταθεί και σε άλλα καταστήματα «Σκλαβενίτης». Μάλιστα, πηγές που πρόσκεινται στη διοίκηση της «Σκλαβενίτης» δεν αποκλείουν στο μέλλον συνεργασία με κάποιους παραγωγούς οι οποίοι θα παράγουν προϊόντα για λογαριασμό της αλυσίδας.
Στο πεδίο των επενδύσεων, μετά την ολοκλήρωση των ανακαινίσεων στα καταστήματα του δικτύου της «Μαρινόπουλος», η οποία τοποθετείται τον Ιούνιο του 2019, ο όμιλος προγραμματίζει ανακαινίσεις και σε καταστήματα του παλαιού δικτύου της «Σκλαβενίτης». Ανακαινίσεις πραγματοποιούνται και στο δίκτυο των 18 καταστημάτων της πρώην «Μαρινόπουλος» στην Κύπρο. Στα σχέδια του ομίλου δεν περιλαμβάνεται η ανάπτυξη καταστήματος cash&carry στη Μεγαλόνησο (σ.σ. στην Ελλάδα ο όμιλος δραστηριοποιείται σε αυτόν τον κλάδο μέσω του The Mart). Στο επίπεδο της λιανικής, πάντως, η οικογένεια Σκλαβενίτη δεν φαίνεται να απορρίπτει μακροπρόθεσμα τη δραστηριοποίηση και εκτός συνόρων. «Κάποια στιγμή θα επέλθει κορεσμός στην Ελλάδα. Μια εταιρεία πρέπει να αναπτύσσεται», αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της «Σκλαβενίτης». Προς το τέλος του επόμενου έτους τοποθετείται η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος της «Σκλαβενίτης» από τον ίδιο τον όμιλο και όχι μέσω συνεργασίας με άλλη εταιρεία, ενώ για το 2020 και μετά εξετάζεται η δημιουργία νέου κέντρου logistics του ομίλου. Σήμερα διαθέτει έξι συνολικά κέντρα –κάποια εκ των οποίων «κληρονόμησε» από τον «Μαρινόπουλο»– στην Ελευσίνα, στα Σπάτα, στα Οινόφυτα, στην Οινόη, στον Δρυμό Θεσσαλονίκης και στο Ηράκλειο Κρήτης. Το 2018, οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να υπερβούν τα 3 δισ. ευρώ με τη συνεισφορά του πρώην δικτύου της «Μαρινόπουλος» να εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,2 δισ. ευρώ, πάνω από τον στόχο που είχε τεθεί από το επιχειρηματικό σχέδιο. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφουν τα καταστήματα στην Πελοπόννησο, στη Θεσσαλονίκη και στα νησιά.
Πηγή: Καθημερινή