Την Μεγάλη Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού, η οποία είναι μια από τις σημαντικές εορτές, τόσο στην Θεολογία της Αγίας Εκκλησίας μας, όσο και στην ζωή των Ορθόδοξων Χριστιανών, εόρτασε ο παραλιακός οικισμός Σπιάντζας στον Πύργο Ηλείας.
Οι Θρησκευτικές εκδηλώσεις τελέσθηκαν στο φερώνυμο Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, με την λαμπρότητα και την αρμόζουσα Εκκλησιαστική ευταξία από τον Σύλλογο Οικιστών Σπιάντζας, όπου πλήθος κατοίκων του Πύργου, καθώς επίσης και παραθεριστές γειτονικών Λουτροπόλεων προσήλθαν με την δέουσα ευλάβεια και ιεροπρέπεια, προκειμένου να παρακολουθήσουν τις λατρευτικές εκδηλώσεις και να συνεορτάσουν την μεγάλη Δεσποτική εορτή, που είναι ένα από τα τελευταία λαμπρά γεγονότα της επίγειας ζωής του Χριστού, το οποίο κηρύττει περίτρανα την Θεότητά Του, καθώς επίσης και ότι ο Χριστός είναι Θεός και άνθρωπος δηλαδή «Θεάνθρωπος!!». Με την Θεία Μεταμόρφωσή Του, ο Χριστός στο όρος Θαβώρ το οποίο σημαίνει «έλευση Φωτός», έδειξε εις τους μαθητές του, την αίγλη και λαμπρότητα της Θεότητός Του, προκειμένου να μπορέσουν ν’ αντιμετωπίσουν την δοκιμασία της Σταυρώσεως και όλα τα τραγικά που θα συνέβαιναν εις τον διδάσκαλό τους, μετά από 40 ημέρες.
Σύμφωνα με όσα μας παραδόθηκαν από την διδασκαλία των Ευαγγελιστών, αλλά και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας, ο Ιησούς Χριστός 40 ημέρες πριν από το Σταυρικό πάθος του, ανέβηκε στο όρος Θαβώρ μαζί με τους τρεις μαθητές του, τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο. Ξαφνικά οι τρεις μαθητές είδαν τον Ιησού Χριστό να μεταμορφώνεται μπροστά τους. Το πρόσωπο του έλαμψε σαν τον ήλιο και τα ρούχα του έγιναν σαν το φως. Δίπλα του εμφανίστηκαν να συζητούν ο Προφήτης Ηλίας και ο Μωϋσής. Εμφανίστηκαν δε, ο Προφήτης Μωϋσής σαν εκπρόσωπος του νόμου της Παλαιάς Διαθήκης και των νεκρών και ο Προφήτης Ηλίας σαν εκπρόσωπος των Προφητών και των ζωντανών (όπως είναι γνωστό ο Προφήτης Ηλίας αναλήφθηκε ζωντανός στους Ουρανούς με πύρινο άρμα), συνομιλώντας μαζί Του, για τις προφητείες που αναφέρονταν στο σωτήριο Πάθος Του. Αυτό έγινε για να δείξει στους μαθητές πως είναι ο Κύριος του νόμου και των Προφητών, ζώντων και νεκρών.
Τότε έλαβε το θάρρος ο Πέτρος και πρότεινε να φτιάξουν τρεις σκηνές, μία για τον Ιησού, μία για τον Ηλία και μία για τον για τον Μωϋσή. Λέγοντας αυτά τα λόγια ο Πέτρος, τους σκέπασε όλους νεφέλη και ακούστηκε μια φωνή να λέει: «Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός στον οποίο ευαρεστούμε. Αυτόν να ακούτε». Τρομαγμένοι οι μαθητές έπεσαν καταγής. Σε λίγο ο Ιησούς τους πλησίασε και τους ηρέμησε. Αυτοί σήκωσαν τα μάτια τους και τον ξαναείδαν με τη καθημερινή μορφή του και όπως κατέβαιναν το όρος τους διέταξε να μην αποκαλύψουν τίποτα μέχρι να γίνει η Ανάστασή Του!
Στην ερμηνεία των Πατέρων της Εκκλησίας μας, αυτή η Ευαγγελική διήγηση αποτελεί Θεοφάνεια, μία από τις πλέον παραστατικές αποκαλύψεις της Αγίας Τριάδος. Έχουμε δηλαδή: 1) την φωνή του Πατρός, 2) τον Ιησού Χριστό, τον Υιό και Λόγο του Θεού με όλη τη δόξα Του και 3) την νεφέλη που είναι το Άγιο Πνεύμα!
Το εσπέρας της Δευτέρας, τελέστηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασιών στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ πλαισιούμενος από Ιερείς του Πύργου και της ευρύτερης περιοχής. Στο μεστό νοημάτων Κήρυγμά του, ο Σεπτός μας Ποιμενάρχης αναφέρθηκε εκτενώς και με γλαφυρό τρόπο στο χρονικό και στην μεγάλη σημασία της Δεσποτικής εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού!
Οι Θρησκευτικές εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν την Τρίτη με την τέλεση του Όρθρου και της Πανηγυρικής Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας, υπό του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου κ.κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ενώ το απόγευμα τελέσθηκε η Ιερά Παράκληση υπό του Πανοσιολογιοτάτου Αρχιμανδρίτου π. Φιλαρέτου Σπανοπούλου, ο οποίος κήρυξε και τον Θείον Λόγον, ενώ ακολούθησε η καθιερωμένη περιφορά της Ιερής Εικόνος της Μεταμορφώσεως, στην Λουτρόπολη.