Διαβάζουμε στον τύπο : “Τον Ιούνιο η δημοπράτηση του 6ου τμήματος του δρόμου Πάτρα – Πύργος” και αλλού “Τον Ιούνιο ξεκινά ο δρόμος Πάτρα-Πύργος”
Ε, και λοιπόν; Τι έγινε; Η σπέκουλα και όχι μόνο στο μεγαλείο της.
Ο Μάιος έφθασε, ο Ιούνιος είναι κοντά και οι γράφοντες τα πιο πάνω συνεχώς τα ανασκευάζουν. Τα μεταθέτουν χρονικά ανάλογα με τις… υποδείξεις και τις πολιτικάντηκες δηλώσεις αρμοδίων.
ΜΟΝΟ το ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ενημερώνει και θα ενημερώνει αντικειμενικά για το έργο. Και με τα σημερινά δεδομένα δεν φαίνεται το έργο να ξεκινά εντός του 2017.
Αλλά είπαμε : Όλα αυτά, όσο η κατασκευή του έργου δεν ξεκινάει, είναι χωρίς αντίκρισμα, αφού καμία δημοπρασία, από όσες έχουν γίνει, δεν έχει εγκριθεί και συμβασιοποιηθεί.
Να θυμίσουμε μόνο, ότι το πρώτο τμήμα δημοπρατήθηκε στις 12-7-2016, το δεύτερο στις 17-5-2016, το τρίτο στις 14-6-2016 και το τέταρτο στις 8-2-2017, αφού είχε προηγηθεί αναβολή στις 27/9/2016.
Οι δημοπρασίες του έργου κατάντησαν «στάχτη στα μάτια του κόσμου» και «καθρεφτάκια και χάντρες στους ιθαγενείς» του Νομού Ηλείας ….
– Ο καιρός να περνάει
– Ντόρος να γίνεται
– Ελπίδες να πωλούνται
Γραφικοί-Γραφολόγοι κάθε λογής συμμετέχουν στην κοροϊδία των δύσμοιρων κατοίκων αυτού του Νομού. Πολλοί από αυτούς πιστοί χειροκροτητές των συγκεντρώσεων στις κατά καιρούς εξαγγελίες των εκάστοτε υπουργών (ΠΑΣΟΚ- ΝΔ με ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ με ΑΝΕΛ).
Πολλοί οι συμμετέχοντες στο «εμπόριο ελπίδων». Ο κόσμος πλέον τους ξέρει καλά. Δεν τον ξεγελούν.
Όλα όμως παραμένουν στα συρτάρια και δεν προβλέπεται έναρξη εργασιών σε σύντομο χρόνο.
Ο χρόνος δημοπράτησης, για κάθε ένα από τα οκτώ (8) τμήματα του «σαλαμοποιημένου» έργου, έγινε ένας νέος τρόπος «εξαγοράς χρόνου» και «εμπορίου ελπίδων».
Πότε θα γίνει η συμβασιοποίηση του τμήματος του δρόμου για το οποίο υπάρχει μειοδότης από τον Μάη του 2016; Σύντομα συμπληρώνεται ένας χρόνος από τότε.
Να επαναλάβουμε τους συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους το έργο δεν πρόκειται να ξεκινήσει ούτε το 2017 και στους οποίους δεν δόθηκε ποτέ και από κανέναν πειστική εξήγηση.
- -Βρισκόμαστε στις αρχές Μαϊου του 2017 και έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα μόνο πέντε από τις οκτώ εργολαβίες που προβλέπονται συνολικά.
- -Αλλά και για αυτές τις πέντε που έχουν πραγματοποιηθεί δεν υπάρχει ορατή πρόβλεψη για την υπογραφή συμβάσεων και έναρξη εργασιών.
- -Όλα δείχνουν ότι μετά τις πιέσεις και παρεμβάσεις των παραγόντων της Αχαΐας, για το τμήμα Μιντιλόγλι- Κάτω Αχαΐα, έχει επιλεγεί νέα χάραξη, χωρίς να έχει γίνει οποιαδήποτε προετοιμασία για κάτι τέτοιο.
- -Η έκτη εργολαβία έχει προγραμματιστεί για τις 30-05-2017, ενώ για τις δύο που απομένουν δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη.
- -Δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν έχει καν υποβληθεί μέχρι σήμερα η αίτηση έγκρισης της χρηματοδότησης και ένταξης του έργου.
- -Δεν έχει συνταχθεί η μελέτη κόστους- οφέλους, στοιχείο απολύτως απαραίτητο για την χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
- -Η κατάτμηση του έργου σε οκτώ (8) εργολαβίες δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα γίνει δεκτή και θα εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Άλλωστε η κατάτμηση των έργων, όπως είναι γνωστό, απαγορεύεται ρητά και από την Εθνική νομοθεσία. Το έργο αυτό επιλέχτηκε να αποτελέσει «το πειραματόζωο», για τέτοιες περιπτώσεις.
- -Οι εκπτώσεις που έχουν δοθεί στις μέχρι τώρα δημοπρατήσεις και φθάνουν στο 57% δεν εξασφαλίζουν την σωστή εκτέλεση και ολοκλήρωση έργου.
- -Γενικά όλες οι ενέργειες είναι αποσπασματικές και δεν έχουν ολοκληρωμένη μορφή, ούτε σαφή χρονικό ορίζοντα, ενώ βρίσκονται έξω από κάθε χρονοδιάγραμμα , όπως αυτό εξαγγέλλεται εδώ και χρόνια.
Το 2022 για το οποίο τώρα μιλούν, είναι μια μακρινή (και αβέβαιη) εποχή. Ο καιρός να περνάει, χρόνο να κερδίζουμε.
Όπως έχουμε ξαναπεί, ο δρόμος θα είναι κυριολεκτικά και μεταφορικά «μακρύς» και «δύσβατος» ή αν θέλετε το επόμενο «κατασκευαστικό δράμα».
[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_original”,”fid”:”146070″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”400″,”typeof”:”foaf:Image”,”width”:”600″}}]]
[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_original”,”fid”:”146071″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”400″,”typeof”:”foaf:Image”,”width”:”600″}}]]
[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_original”,”fid”:”146072″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”393″,”typeof”:”foaf:Image”,”width”:”590″}}]]
Φωτο από διαχρονικές εξαγγελίες για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος με την συμμετοχή όλων των τοπικών παραγόντων