Ζήτημα “νότιας χάραξης” τέθηκε κατά την κομματική συνάντηση που έγινε το πρωί του Σαββάτου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα, παρουσία και αυτοδιοικητικών, υπό την προεδρία του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη.
Το θέμα της νότιας χάραξης της Πατρών Πύργου άνοιξε τελευταίο, καθώς η επιτροπή διεκδίκησης, με αυτοδιοικητικούς παράγοντες του Δήμου Πατρέων, επανήλθε μετά από μια διετία.
Η επιτροπή έλαβε μάλιστα και σχετική πρωτοβουλία με επαφές με Νεκτάριο Φαρμάκη και βουλευτές όλων των κομμάτων.
* Απαντώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, στους αυτοδιοικητικούς του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σπίρτζης υπεραμύνθηκε των επιλογών του να προχωρήσει στη δημοπράτηση του νέου Αυτοκινητοδρόμου πάνω στην υφιστάμενη χάραξη, παρά τα παράπονα των κατοίκων στις δημοτικές ενότητες δυτικά της Πάτρας και στην Κάτω Αχαΐα.
Όπως είπε, η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την άμεση έναρξη των έργων αλλά και να αποφύγει τον κίνδυνο απώλειας της εγκεκριμένης κοινοτικής χρηματοδότησης του έργου (πάνω από 350 εκατ. ευρώ), προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου πάνω στην σημερινή χάραξη.
Σύμφωνα με τον πρ. υπουργό, η σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση της ΝΔ επαναδημοπράτηση του έργου, με πιθανή αλλαγή χάραξης, θα έχει ως συνέπεια 4ετή τουλάχιστο καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.
Ο κίνδυνος μάλιστα, αν αλλάξουν οι μελέτες για τη χάραξη και προχωρήσει ο νέος υπουργός Κώστας Καραμανλής σε ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, να απενταχθεί το έργο από το ΕΣΠΑ (2014-2020), είναι πολύ σοβαρός, κατά τον πρώην υπουργό.
Ο οποίος υποστήριξε ότι όσοι θέλουν το νέο Αυτοκινητόδρομο στα πρότυπα της Ολυμπίας Οδού (τρεις λωρίδες κυκλοφορία και ΛΕΑ- λωρίδα ασφαλείας ) πρέπει να παλέψουν για να ξεκινήσει με βάση τους διαγωνισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Και -σε επόμενη φάση- να προκηρυχθεί νέο έργο, σύνδεσης της Πατρών Πύργου με τη ΒΙΠΕ Πατρών πάνω στο δρόμο της νότιας χάραξης.