Από τα 1,151 εκατ. που έχουν σταλεί – Μετά από μήνες θα ανακαλύψουν ότι χρωστούν χιλιάδες ιδιοκτήτες, που έτυχε να είναι ανασφάλιστοι για λίγο την ημέρα ελέγχου – Με τροπολογία η τελική λύση για τα ανασφάλιστα – Τσακαλώτος-Σπίρτζης αποφασίζουν για το αν θα επιμείνουν στην είσπραξη των 250 εκατ. ευρώ από ηλεκτρονικά παράβολα
Του Κωστή Πλάντζου
Τις αποφάσεις τους για το αν θα επιμείνουν στην είσπραξη των 250 εκατ. ευρώ από ηλεκτρονικά παράβολα που αναρτήθηκαν στο Taxisnet θα λάβουν άμεσα –ενδεχομένως και σήμερα ακόμα- οι υπουργοί Οικονομικών κύριος Ευκλείδης Τσακαλώτος και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο «κρυμμένος θησαυρός» που αποκάλυψαν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις της ΑΑΔΕ με τα αρχεία του υπουργείου Μεταφορών, της Αστυνομίας και των ασφαλιστικών εταιριών κρύβει όμως και κινδύνους για την κυβέρνηση, τόσο οικονομικούς –καθώς εκτιμάται ότι ίσως χρειαστεί και να επιστρέψει μέχρι και 50 εκατ. ευρώ σε πολίτες που ενεπλάκησαν άδικα στην υπόθεση- καθώς όμως και πολιτικούς –λόγω των αδικιών και της προχειρότητος που διαπιστώνονται σε βάρος ευρύτατων ομάδων πολιτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε χθεσινή σύσκεψη των συναρμοδίων υπουργείων εξετάστηκε όλο το εύρος των λαθών που έχουν εντοπιστεί. Εξαιτίας τους εκτιμάται ότι περίπου 450.000 από τα 1,151 εκατ. ειδοποιητήρια θα πρέπει να ακυρωθούν. Σε πολλές περιπτώσεις θα πρέπει να εκδοθούν και νέα, για να ενημερωθούν παραβάτες που έμειναν στο απυρόβλητο ή δεν έλαβαν γνώση των αποτελεσμάτων των διασταυρώσεων, επειδή οι παραβάσεις τους χρεώθηκαν σε άλλους που δεν φέρουν ευθύνη (πχ σε προκατόχους οχήματος που μεταβιβάστηκε).
Πολλά λάθη εντοπίζονται σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν κλαπεί, παρότι η κλοπή έχει δηλωθεί. Επίσης διαπιστώθηκαν αναγραμματισμοί στα στοιχεία κανινικά ασφαλισθέντων οχημάτων, που πρέπει να διορθωθούν για να απαλλαγούν οι κάτοχοί τους. Στην χθεσινή σύσκεψη συμφωνήθηκε ότι τα θύματα των λαθών των υπηρεσιών δεν πρέπει να ταλαιπωρηθούν περισσότερο και να γίνει εκ μέρους μία δήλωση σε έναν μόνον φορέα (πχ ασφαλιστική εταιρεία, υπουργείο Μεταφορών κλπ) που θα αναλάβει να ενημερώσει και όλους τους άλλους χωρίς να χρειαστεί να τρέχουν δεξιά και αριστερά οι νομοταγείς πολίτες.
Από την άλλη, εκφράζονται φόβοι πως θα δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα και κατακραυγή αν η κυβέρνηση λάβει απόφαση που θα αμνηστεύει όσους πιάστηκαν να έχουν πραγματικά παρανομήσει, ειδικά αν άφηναν κατά σύστημα ανασφάλιστο το όχημά τους.
Διαπιστώθηκε όμως και ότι σε μεγάλη μερίδα κόσμου ήταν άγνωστο ότι ακόμα και αν το όχημα μένει παρκαρισμένο, οφείλει να έχει ασφάλεια αν δεν έχει παραδώσει πινακίδες. Θεωρείται βέβαιον δεν πως χιλιάδες υπερήλικες συνταξιούχοι στην επαρχία που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο ίντερνετ, ίσως δεν έχουν καταλάβει καν ότι βρέθηκαν μπλεγμένοι και χρεωμένοι με παράβολα –δικαίως ή και αδίκως.
Μεγάλο πρόβλημα έχουν και όσοι έτυχε στις 6 Ιουνίου (ημερομηνία διασταύρωσης) να έχουν ανασφάλιστο το όχημά τους, επειδή έληξε μια-δυο μέρες πριν η ασφάλεια που είχαν και αναζητούσαν προσφορά για νέα ασφάλιση. Ειδικά μάλιστα εάν βρήκαν και έκαναν νέα ασφάλιση στο διάστημα 7-12 Ιουνίου, πλήρωσαν ασφάλιστρα χωρίς να έχουν πληρώσει και το παράβολο που εκδόθηκε για αυτούς στη συνέχεια.
Στο Υπουργείο Οικονομικών λένε πως ήταν ευθύνη του ασφαλιστή τους να τους ενημερώσει καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι ασφαλιστικές ήξεραν ότι «έτρεχε» ο έλεγχος εκείνες τις ημέρες. Αν το αποσιώπησαν και εισεπραξαν ασφάλιστρα χωρίς να ενημερώσουν για το παράβολο των 250 ευρώ, οι ιδιοκτήτες θα ανακαλύψουν εκ των υστέρων την χρέωση και ίσως έχουν πρόβλημα με τις Αρχές (πχ να τους ζητηθούν οι πινακίδες πίσω) ενώ δεν θα μπορέσουν να ασφαλίσουν ξανά το όχημα όταν πρέπει να ανανεώσουν την ασφάλιση μετά από 1,3, 6 ή και 12 μήνες.
Στην κυβέρνηση κάνουν σκέψεις και για έκδοση νέων ειδοποιητηρίων, αντίστοιχα με αυτά που έχουν αποσταλεί, τα οποία θα ενημερώνουν όσους τελικώς απαλλαγούν από τις χρεώσεις, εφόσον αποδείξουν πως δεν ευθύνονται. Επειδή όμως μπορεί και να χρειαστεί να διατυπώνεται και μία έκφραση συμπάθειας προς τον αδικημένο πολίτη που στοχοποιήθηκε και ταλαιπωρήθηκε χωρίς να φταίει, υπάρχουν και εισηγήσεις να παραλειφθεί προς αποφυγήν αντιδράσεων και, τελικά, απλώς να διαγραφούν σιωπηρώς οι σχετικές οφειλές από το Taxisent χωρίς άλλες εξηγήσεις.
newmoney.gr