Η GD Infrastrutture μειοδότησε στην 6η εργολαβία Κάτω Αχαγιά-Σαγαίικα.
Κανονικά έγινε χθες η δημοπράτηση της 6ης εργολαβίας του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα και η συμμετοχή ήταν και πάλι μεγάλη. Μειοδότης ήταν η Κοινοπραξία GD Infrastrutture με ποσοστό έκπτωσης 53,40%. Το αρχικό κόστος δημοπράτησης είναι 74.395.000 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 59.995.967,74).
Οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό με βάση το ποσοστό της έκπτωσης που προσέφεραν διαμορφώθηκαν ως εξής: Κ/Ξ ΤΕΚΑΛ-Πετρής (49,63%), Κ/Ξ Ξανθάκης-ΙΝΤΕΡΞΑΤ (46,42%), ΙΝΤΡΑΚΑΤ (46,88%), Κ/Ξ Θέμελη-Υδροκατασκευή (46,88%), Κ/Ξ ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ (43,49%), ΑΚΤΩΡ (41,67%), J&P ΑΒΑΞ (38,20%), ΤΕΡΝΑ (32,67%).
Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για την εργολαβία που πλέον θα εκτελεστεί συνολικά στα διοικητικά όρια του Νομού Αχαΐας. Το σημαντικότερο τεχνικό έργο σε αυτό το τμήμα είναι ο Ανισόπεδος Κόμβος Κάτω Αχαϊας. Το συνολικό μήκος του έργου είναι 10,16χλμ (χ.θ. 12+900 έως χ.θ. 23+060)».
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα στις 5 πρώτες εργολαβίες, μειοδότης έχει αναδειχθεί στις μεν 4 πρώτες ο Όμιλος Καλογρίτσα (Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών) και στην πέμπτη η Κοινοπραξία ΞΑΝΘΑΚΗΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ (η δεύτερη συμφερόντων Παπαϊωάννου). Στην 5η εργολαβία είδαμε και πάλι τις εταιρείες 7ης τάξης να συμμετέχουν στην διαδικασία και αυτό ίσως να σημαίνει και την μάχη για την αναδοχή σε αυτό το τμήμα.
Στην προκήρυξη αναγράφεται πως “το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΔΕ (…) η Προϊσταμένη Αρχή δεν θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τον ανακηρυχθέντα ανάδοχο της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος της δημοπρασίας πριν την ένταξη του έργου σε Ε.Π. του ΕΣΠΑ”. Η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ όμως συνολικά η χρηματοδότηση και αυτού του τμήματος και συνολικά του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, αναμένεται να είναι από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα από το Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με συνολικό κόστος 475εκατ.ευρώ.
Ο Φάκελος Μεγάλου Έργου αναμένεται να οδεύσει στις Βρυξέλλες το καλοκαίρι λόγω τροποποιήσεων και εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και εγκριθεί να συμβασιοποιηθούν οι εργολαβίες το Φθινόπωρο και να ξεκινήσουν, πιθανόν, όλες μαζί. Ο χρόνος ολοκλήρωσης όλων των εργολαβιών έχει οριστεί σε 42 μήνες οπότε μία πρώτη εκτίμηση λειτουργίας είναι το τέλος 2021, αρχές 2022.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το φυσικό αντικείμενο του έργου που καθορίζει τα προς κατασκευή έργα είναι:
(α)Αυτ/μος Πάτρα – Πύργος στο τμήμα από Χ.Θ. 12+900 μέχρι Χ.Θ. 23+060, μήκους 10,16km, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη. Σημειώνεται ότι έχουν εκτελεστεί, κατά τόπους, ημιτελείς χωματουργικές εργασίες από άλλον ανάδοχο.
(β)Ανισόπεδος Κόμβος Κάτω Αχαΐας (Χ.Θ. 17+734).
(γ) Νέοι και αναβαθμιζόμενοι παράπλευροι & κάθετοι δρόμοι.
(δ) Λοιπά σύνοδα έργα, δηλαδή έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης – ασφάλισης – περίφραξης, τεχνικά έργα (γέφυρες, Άνω & Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης – πυρόσβεσης, κ.λπ.
(ε)Εργασίες που υπολείπονται στα κατασκευασμένα/ ημικατασκευασμένα τεχνικά (Άνω Διάβαση, γέφυρα και οχετοί) για την έντεχνη ολοκλήρωσή τους.
(στ) Εργασίες πρασίνου.
(ζ)Προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά την διάρκεια κατασκευής των έργων.
Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (με τα σχετικά έργα δανειοθαλάμων και αποθεσιοθαλάμων), τεχνικών έργων (γεφυρών, Άνω και Κάτω Διαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συμπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούμενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης-αποστράγγισης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, άρδευσης, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, άρδευσης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, μετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ, κ.λπ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Συνεχείς δημοπρατήσεις των 8 τμημάτων του πολυβασανισμένου έργου Πάτρα – Πύργος.
Καμμία έναρξη εργασιών μέχρι σήμερα.
Σημειώνουμε ότι πέρασε πάνω από ένας χρόνος από την πρώτη δημοπρασία αλλά σύμβαση δεν έχει υπογραφεί ακόμα.
Ούτε φαίνεται ότι θα υπάρξει έναρξη εργασιών το 2017 και πιθανόν άν συνεχισθεί αυτή η κατάσταση ούτε το 2018.
Η κοροιδία στο έπακρον.
Αποφάσισαν να συντηρήσουν την παλιά Εθνική Οδό δαπανόντας εκατομύρια!!!
Κανείς από τους αιρετούς στον Νομό ΔΕΝ ΜΙΛΑ για το θέμα.
Για το μόνο που συνεχώς μιλούν είναι… η ανάπτυξη!!!
ΗΛΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ