Νίκος Βέρρας
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε το πρωί της Τρίτης ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής μαζί με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστα Νικολούτσο, στο Λάτσειο Μέγαρο σχετικά με την σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Κατακόλου σε ιδιώτη επενδυτή που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση.
Ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής μίλησε για το θέμα που έχει φέρει συζητήσεις αλλά και φόβους για πιθανή παραγκώνιση του Δήμου και άλλων φορέων από τον όποιο επενδυτή αναλάβει την διαχείριση του λιμένα.
Ο κ. Καννής ανέφερε πως προς το παρόν είναι απλά μια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επενδυτές που θέλουν να ασχοληθούν επιχειρηματικά με το Κατάκολο και πως ακόμα δεν έχει φτάσει η διαδικασία στην τελική σύμβαση παραχώρησης.
Συγκεκριμένα είπε:
Το Κατάκολο πια έχει γίνει ελκυστικό και προσοδοφόρο, έχει όμως περιθώρεια ανάπτυξης και γιαυτό γίνεται η όλη διαδικασία. Υπάρχει δηλαδή μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις στο Κατάκολο. Κάποιοι όμως διαγωνίζονται σε πατριωτισμό και αναρωτιούνται σε ποιον ανήκει το Κατάκολο. Το Κατάκολο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο όπου με μνημονιακό νόμο πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ. Ας βρούμε λοιπόν ποιοι βουλευτές τότε ψήφισαν τον νόμο αυτό ώστε να γίνει η παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ.
“Δεν πουλάμε το Κατάκολο”
Δεν πουλάμε το Κατάκολο είπε στην συνέντευξη ο κ. Στάθης Καννής και ανέφερε πως δεν χάνουμε τίποτα αλλά προσπαθούμε με την όλη διαδικασία να γίνει ελκυστικό, να βελτιωθεί και να υπάρξει οικονομικό όφελος για επαγγελματίες και κατοίκους. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ της παραχώρησης και της αξιοποίησής του από επενδυτή! Ως Δήμος δεν έχουμε την δυνατότητα για μεγάλα λιμενικά έργα που θα φέρουν μεγαλύτερα και περισσότερα κρουαζιερόπλοια. Προς το παρόν είμαστε στη φάση μιας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ποιοι επενδυτές θέλουν να κάνουν επένδυση στο Κατάκολο.
¨Αστειότητα η άποψη ότι θα πάρει τα καράβια η Πάτρα¨
Για το πολύ σοβαρό φόβο της ¨υφαρπαγής¨ των κρουαζιερόπλοιων από την Πάτρα εις βάρος του Κατακόλου που εκδηλώνουν πολίτες, επιχειρηματίες και παρατάξεις του δήμου, ο Δήμαρχος ανέφερε πως η άποψη αυτή είναι αστειότητα και κινδυνολογία. Στήριξε δε το επιχείρημά του αυτό στο ότι έχει μιλήσει με ειδικούς και πως δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο καθώς δεν συμφέρει οικονομικά και χρονικά τις εταιρίες κρουαζιεροποίων να κάνουν το ταξίδι ελιμενισμού για Πάτρα αφού το Κατάκολο γεωγραφικά είναι πιο κοντά στο Ιόνιο και στο πέρασμα νοτίως της Πελοποννήσου ώστε να πηγαίνουν προς το Αιγαίο Πέλαγος.
Ο Δήμαρχος Πύργου συνέχισε λέγοντας πως: ¨Όσα ακούγονται ότι θα δοθεί μαζί το λιμάνι Κατακόλου με το λιμάνι της Πάτρας δεν ισχύουν! Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι ξεχωριστές! Εμείς ως Δήμος και Λιμενικό Ταμείο θα μπορούμε να παρέμβουμε στην Β΄ φάση της διαδικασίας που κάνει το ΤΑΙΠΕΔ που θα είναι τότε η τελική σύμβαση παραχώρησης σε επενδυτή, ώστε να μην θιγούν τα οικονομικά συμφέροντα των επαγγελματιών της περιοχής, της Κοινότητας Κατακόλου αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος. Τότε θα καλέσουμε φορείς και παρατάξεις να δώσουν την άποψή τους ώστε μετά να κάνουμε προτάσεις με δικούς μας όρους προς τον επενδυτή. Θα συζητήσουμε με τον επενδυτή και για τα ανταποδοτικά τέλη που θα πρέπει να δίνει στον δήμο και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο.
Κλείνοντας, ο κ. Καννής ανέφερε πως δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και μόνο όφελος θα έχουμε σαν τόπος.
- Ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ κ. Κώστας Νικολούτσος έκανε έναν μικρό απολογισμό της μίνι θητείας του των 8 μηνών αναφέροντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα στο λιμάνι και ότι όλες οι ενέργειες που θα γίνουν από δω και πέρα έχουν σαν στόχο να διατηρηθεί αυτή η έκρηξη επισκεψιμότητας και παράλληλα να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς την κρουαζιέρα.
«Το λιμάνι είναι εκ των πραγμάτων ένα περιζήτητο λιμάνι το οποίο δεν έγινε από κάποιον αυτοματισμό. Εμείς με την διαχείριση την οποία κάνουμε στο λιμάνι έχουμε καταφέρει και έχουμε μεγάλη αύξηση των αφίξεων και από τα 220 καράβια το 2024 πάμε σε διαβεβαιωμένα 259 με πρόβλεψη ότι μπορεί να πάμε στα 300 και θα έχουμε μία έκρηξη επισκεψημότητας το 2026 σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχουν δώσει οι εταιρείες κρουαζιέρας.
Το θέμα είναι το Κατάκολο να διατηρήσει αυτή τη πολύ σημαντική θέση που έχει στον Ελληνικό χάρτη επισκεψημότητας προς όφελος και της ευρύτερης κοινωνίας καθώς αυτό το οποίο ενδιαφέρει είναι η διάχυση του συγκεκριμένου προϊόντος στην ευρύτερη κοινωνία του Πύργου και της Ολυμπίας ούτως ώστε να έχουμε ένα πραγματικά σοβαρό οικονομικό αποτύπωμα και φαίνεται ότι τα πράγματα πάνε σε αυτή τη κατεύθυνση. Εμάς η δουλειά μας πέραν των άλλων είναι να βελτιώσουμε τις συνθήκες και να έχουμε μία αύξηση του κατά κεφαλήν καταναλισκομένου προϊόντος και αυτό θέλει προσπάθειες σημαντικές και ήδη επαγγελματίες από το τόπο έχουν προχωρήσει σε τέτοιου είδους διαχειρίσεις που επιτρέπουν την περαιτέρω την περαιτέρω αύξηση αυτής της κρουαζιέρας. Σαν διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου θεωρούμε ότι έχουμε καταφέρει σε 8 μήνες κάποια πράγματα σημαντικά τα οποία ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των εταιρειών. Ξεκινάω από ένα θέμα που δεν είναι γνωστό στο κόσμο και αφορά την υδροδότηση την οποία έχουμε δεκαπλασιάσει σε ένα έτος, και αυτό δεν είναι μόνο ένα όφελος για το δημοτικό λιμενικό ταμείο, αλλά είναι και ένας σοβαρός παράγοντας για τα κρουαζιερόπλοια.
Βελτιώσαμε και άλλες συνθήκες όπως τον φωτισμό τον οποίο βρήκαμε σε μία τάξη του 15% και είναι στο 90% και όποιος πάει το βράδυ το καταλαβαίνει στο Κατάκολο. Βελτιώνουμε τις συνθήκες πρόσβασης γιατί τρέχει αυτή τη στιγμή ο διαγωνισμός για την προμήθεια προσκρουστήρων στην τρίτη προβλήτα που δεν έχει ενώ παράλληλα ενεργοποιούμε το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ το οποίο δεν είχε κινηθεί για κάποια χρόνια και μας δίνει τη δυνατότητα να εκτελέσουμε κάποια έργα όπως είναι το ναύδετο καθώς τα κρουαζιερόπλοια όλο και μακρύτερα γίνονται και θέλει και μία πρόσδεση, ακόμα πιο μέσα στο βάθος του λιμενοβραχίονα για να μπορέσουμε να έχουμε ποιο ασφαλή πρόσβαση των κρουαζιερόπλοιων.»
– Παράλληλα ο κ. Νικολούτσος επεσήμανε ότι έγιναν προσπάθειες να βελτιωθεί η εικόνα του Κατακόλου γενικά, υπάρχουν πλέον ωραία μαγαζιά να κρατήσουν τους επισκέπτες, δημιουργήθηκαν νέες διαδρομές στο βουνό, επιδιώκουν να υπάρχουν ναυταθλητικές αλλά και πολλές καινοτόμες δράσεις για τους ταξιδιώτες της κρουαζιέρας, η καθαριότητα στην χερσαία ζώνη έχει βελτιωθεί ενώ απώτερος στόχος είναι και η δημιουργία μαρίνας (ανάμεσα στα δύο ψαρομάγαζα, Μαρίνα και Γλυφάδα). «Το έργο είναι πολύ μεγάλο και θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής, δεν είμαστε πάνω σε διαδρομές γιοτινγκ αλλά έχουμε αιτήσεις για διαχείμαση των σκαφών» ανέφερε ο κ. Νικολούτσος. Συμπλήρωσε ακόμα ότι η νέα διοίκηση του ΔΛΤΠ έχει βελτιώσει την διοικητική συγκρότηση του λιμενικού ταμείου και τουλάχιστον δεν δημιούργησε νέα χρέη καθώς υπάρχει ένα «βάρος» στις πλάτες του που επηρεάζει και την σύνταξη του προϋπολογισμού.
Σε ότι αφορά την ασφάλεια του λιμανιού, ο πρόεδρος του ΔΛΤΠ τόνισε ότι «εξετάζουμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των επιβατών και οι Αμερικανοί έχουν θέμα με την ασφάλεια και θέλουν να αισθάνονται ασφαλείς. Η βελτίωση των συνθηκών αυτών είναι καταλυτική και έχουμε πάρει εύσημα για την τόσο καλή διαχείριση της ασφάλειας και εντός του έτους προτιθέμεθα να μπούμε και σε 24ωρη φύλαξη και αυτό για κάποιες ειδικές κατηγορίες επιβατών είναι πολύ βασικό για το πώς θα διαλέξουν λιμάνι, ωστόσο έχουμε θέμα με την έλλειψη κτιρίου Σένγκεν και αυτό είναι σοβαρό.
Καταλήγοντας ο κ. Νικολούτσος τόνισε ότι « Μαζί με τον δήμαρχο, μόλις αναλάβαμε κάναμε συστηματικές επισκέψεις και με την βοήθεια των ναυτικών πρακτόρων στις εταιρείες κρουαζιέρας να ακούσουμε τις δικές τους επιθυμίες και η σχέση μας είναι καλή και φαίνεται από τα αποτελέσματα των προσδοκώμενων αφίξεων. Έχουμε θέματα στην διαχείριση των επιβατών που δεν μπαίνουν τα λεωφορεία κτλ αλλά βλέπουμε ότι χρόνο με τον χρόνο μπαίνουν σκάφη που είναι υπερπολυτελή και εταιρείες με αποτύπωμα αισθητικής πολύ υψηλό.
Ακόμα και αυτή η ιδιωτικοποίηση θα μου επιτρέψετε να πω ότι προέρχεται από το γεγονός ότι έχουμε έναν «περιζήτητο γαμπρό» δηλαδή το λιμάνι υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχε ενδιαφέρον. Εμείς ωστόσο, θα είμαστε κοντά σε όλες τις διαδικασίες.»