Διαφάνεια, λογοδοσία, ορθολογική διαχείριση πόρων και ευελιξία, είναι οι στόχοι που επιδιώκει να επιτύχει το σχέδιο νόμου για τους ΟΤΑ, όπως ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ Ανδρέας Νικολακόπουλος, κατά τη συζήτηση των νέων διατάξεων στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
-θεσπίζεται μια σημαντική δομική αλλαγή στο σύστημα οργάνωσης και λειτουργίας των δήμων, δηλαδή η κατάργηση των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, που ενσωματώνονται πλέον στον πυρήνα της λειτουργίας των δήμων. Αναβαθμίζεται επίσης η διαχείριση των σχολικών μονάδων από τους δήμους.
-Καθιερώνεται η συνεδρίαση ελέγχου πεπραγμένων δημοτικής και περιφερειακής αρχής, η οποία προσομοιάζει στο μοντέλο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ενισχύοντας το δημόσιο έλεγχο των πεπραγμένων των αυτοδιοικητικών αρχών.
-συνενώνεται η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής των δήμων, και προκειμένου να βελτιωθεί η υλοποίηση του δημοτικού έργου, καθιερώνονται δείκτες ποιότητας και παρακολούθησης των επιδόσεων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ανοιχτά διαθέσιμα δεδομένα σε όλους τους πολίτες και επιβράβευση των αποδοτικότερων.
-προσαρμόζεται το σύστημα διακυβέρνησης των ΟΤΑ στις αλλαγές που επέφερε ν. 4804/2021, με τον οποίον επανήλθε το πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Ο κ. Νικολακόπουλος αναφέρθηκε ειδικότερα στην κατάργηση των νπδδ των ΟΤΑ. Όπως υπογράμμισε, με την κατάργηση νομικών προσώπων η δημοτική αρχή, το δημοτικό συμβούλιο, η δημοτική επιτροπή, ο δήμαρχος και κυρίως ο προϊστάμενος οικονομικής υπηρεσίας, επανακτούν τον πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο της συνολικής οικονομικής διαχείρισης του δήμου, γεγονός το οποίο αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για τη βελτιστοποίηση του οικονομικού προγραμματισμού και την αποδοτική αξιοποίηση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων.
Αλλά και σε σχέση με τους εργαζόμενους, ο κ. Νικολακόπουλος διαβεβαίωσε ότι “με τις προτεινόμενες διατάξεις το προσωπικό μεταφέρεται πλήρως, στο μητρικό δήμο, διατηρώντας την ίδια εργασιακή σχέση που είχαν οι εργαζόμενοι στο καταργούμενο νομικό πρόσωπο και μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη και τις εκκρεμείς διαδικασίες προσλήψεων προσωπικού”.
Η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού κεντρικά από το δήμο, έχει τρία προφανή οφέλη, είπε ο εισηγητής της ΝΔ και στα οφέλη αυτά συμπεριέλαβε:
– Τον καθορισμό και από την αρμόδια μονάδα διοικητικού, του βέλτιστου τρόπου κατανομής του προσωπικού στις υπηρεσίες του νέου δήμου.
– Την ενιαία διαδικασία επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με ουσιαστικά προσόντα.
Παράλληλα, όπως είπε, “θα υπάρχει μέριμνα για την ομαλή μετάβαση στη νέα διοικητική δομή αφού προβλέπεται καθολική διαδοχή από το δήμο επί δικαιωμάτων και υποχρεώσεων καθώς, και η συνέχιση όλων των προγραμμάτων που εκτελούν νομικά πρόσωπα που καταργούνται”.
Αντιδρούν τα κόμματα για το νέο σχέδιο νόμου
ΣΥΡΙΖΑ: Αντισυνταγματική η διάλυση των ΝΠΔΔ, μπορεί να φέρει απληρωσιά για μήνες
Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώτα Πούλου, κατήγγειλε την κυβέρνηση Μητσοτάκη για «επίδειξη αδίστακτου νομοθετικού αυταρχισμού», με την κατάθεση του σχεδίου νόμου χθες τα ξημερώματα σημειώνοντας ότι η ΚΕΔΕ, σε τηλεδιάσκεψη προ μιας εβδομάδας, ζήτησε από το υπουργείο Εσωτερικών να αναβληθεί η κατάθεση του νομοσχεδίου, ώστε να προηγηθούν οι αυτοδιοικητικές εκλογές που απέχουν μόλις δέκα ημέρες.
«Για ακόμα μια φορά επιδείξατε αυταρχισμό, απέναντι στους θεσμούς και στους ανθρώπους της αυτοδιοίκησης. Επιδείξατε περιφρόνηση απέναντι στις προτεραιότητες και στις αγωνίες τους. Επί τέσσερα χρόνια, η αυτοδιοίκηση περίμενε από την κυβέρνησή σας το πλαίσιο των δήθεν μεταρρυθμίσεων του επιτελικού κράτους, πραγματική αποκέντρωση, αρμοδιότητες και πόρους. Μάταια όμως. Επί τέσσερα χρόνια την εγκλωβίζατε στην αδιαφάνεια, τη χειραγώγηση, την μικροκομματική συναλλαγή, τον αυταρχισμό», είπε η κυρία Πούλου.
Σε σχέση με το νομοσχέδιο, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προειδοποίησε ότι «επιδιώκεται η απόλυτη επικράτηση του δημαρχοκεντρικού μοντέλου, με ρυθμίσεις που ενισχύουν τις εξουσίες του δημάρχου και αποδυναμώνουν τις παρατάξεις μειοψηφίας, δηλαδή την αντιπολίτευση». Ο στόχος αυτός, είπε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ επιτυγχάνεται με τις ρυθμίσεις, που ορίζουν αντιδήμαρχο αποκλειστικά από την παράταξη του δημάρχου, που θεσπίζουν ότι αυτός μπορεί να καθαιρεί οποτεδήποτε τον αντιδήμαρχο, χωρίς καν να υποχρεούται να αιτιολογήσει την απόφασή του, και που:
- – καταργούνται οι οικονομικές επιτροπές και οι επιτροπές ποιότητας ζωής, στους δήμους και αντικαθίστανται από τις δημοτικές. Ομοίως καταργούνται και οι εκτελεστικές και οικονομικές επιτροπές της Περιφέρειας και αντικαθίστανται από τις περιφερειακές επιτροπή. Ειδικά η ρύθμιση αυτή είναι εντελώς αντιδημοκρατική αλλά και προβληματική, ως προς τη λειτουργικότητά της, γιατί συγχωνεύει δοκιμασμένα συλλογικά όργανα σε ένα χαοτικό, δυσλειτουργικό σύνολο, με πλήθος ετερόκλητων αντικειμένων. Η κυβέρνηση αυξάνει περαιτέρω το ποσοστό εκπροσώπησης της πλειοψηφίας στις επιτροπές αυτές, στο 70% και στο 80%. Για παράδειγμα, στις πενταμελείς επιτροπές θα μετέχει ένας από την αντιπολίτευση, στις επταμελείς θα μετέχουν δύο από την αντιπολίτευση, στις εννεαμελείς θα μετέχουν τρεις. «Άρα η κυβέρνηση δεν σέβεται ούτε το νόμο που η ίδια έχει ψηφίσει και που έδινε 60%, δηλαδή τα 3/5, στην πλειοψηφούσα παράταξη του δημάρχου», είπε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ.
- – ψαλιδίζονται κοινωνικές και πολιτιστικές υπηρεσίες που οφείλουν να παρέχουν οι δήμοι στους πολίτες, μέσω των φορέων και οργανισμών, με τη διάλυση των ΝΠΔΔ των δήμων και των σχολικών επιτροπών και τη μεταφορά τους στους δήμους. «Εμείς αυτό το χαρακτηρίζουμε απορρύθμιση», είπε η βουλευτής και επισήμανε ότι η προβλεπόμενη διάλυση αφορά δομές όπως παιδικοί σταθμοί, ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ ΑμεΑ, ΚΗΦΗ, Προγράμματα Άθλησης για όλους, Προγράμματα Απασχόλησης Ανέργων, Ωδεία και Φιλαρμονικές, δομές με αρμοδιότητα τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, διανομής τροφίμων και πλήθος άλλων λειτουργιών. Η κυρία Πούλου επισήμανε ότι στις δομές αυτές μετέχει και η κοινωνία των πολιτών, όπως για παράδειγμα στις Σχολικές Επιτροπές μετέχουν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, αλλά «με τις ρυθμίσεις αυτές, η εκπροσώπηση αυτή χάνεται».
- – η κυβέρνηση αιτιολογεί τη διάλυση των ΝΠΔΔ των δήμων με την επίκληση της υποστελέχωσης και διάσπασης των υποθέσεων μεταξύ δήμων και νομικών προσώπων. Μα είναι η ίδια η κυβέρνηση υπεύθυνη για την υποστελέχωση, την υποχρηματοδότηση, τη χαοτική κατανομή αρμοδιοτήτων και την προβληματική εξασφάλιση προμηθειών και υπηρεσιών, είπε η κυρία Πούλου, που σημείωσε ότι οι δήμοι είναι και οι ίδιοι υποστελεχωμένοι και υποχρηματοδοτούμενοι και τα ίδια προβλήματα που εντοπίζονται στα νομικά πρόσωπα, πλέον εντοπίζονται και στους δήμους.
- – τα ΝΠΔΔ των δήμων διαλύονται κατά το «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι» αφού δεν έχουν περιληφθεί στο νομοσχέδιο οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την τεκμηρίωση της ανάγκης κατάργησης των ΝΠΔΔ και τη μεταφορά τους στους δήμους. Δεν προβλέπεται αξιολόγηση των δομών, με βάση ενιαία και συγκεκριμένα κριτήρια, κοινωνικά, οικονομικά, διοικητικά που θα δείξουν τη λειτουργικότητα, την αποτελεσματικότητα, τη χρησιμότητα και τη βιωσιμότητα των φορέων αυτών.
- – αν και με το σύνταγμα έχει κατοχυρωθεί η αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η απόφαση για τη διάλυση των νομικών προσώπων δεν λαμβάνεται από τα δημοτικά συμβούλια.
- – η λύση των φορέων και η μεταφορά των εργαζομένων θα γίνει 31.12.2023, χωρίς μεταβατική περίοδο και με άμεση μεταφορά των εργαζομένων στους δήμους. Η τροποποίηση όμως των εσωτερικών οργανισμών των δήμων θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Ο χρόνος δεν είναι επαρκής αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για μια σημαντική δομική αλλαγή και θα υπάρξει σε πολλές περιπτώσεις και αλλαγή δημοτικών αρχών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μείνουν και απλήρωτοι εργαζόμενοι και με αβεβαιότητα για τις θέσεις εργασίας τους και επίσης ότι μπορεί να υπάρξει υποβάθμιση υπηρεσιών σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που χρειάζονται αυτές τις υπηρεσίες.
- – Η κυβέρνηση αφήνει και «παραθυράκια», αφού με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών και ύστερα από αίτηση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, που υποβάλλεται έως 15 Νοεμβρίου, δηλαδή μέσα στις εκλογές, που θα συνοδεύεται και με αιτιολόγηση με ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία δύναται να εξαιρεθούν κάποια νομικά πρόσωπα, λόγω εξειδικευμένου αντικειμένου απόδοσης έργου και ευρύτερης αναγνώρισης. «Ενδεχομένως έχουμε να κάνουμε με ένα παραθυράκι πελατειακής παραχώρησης εξαιρέσεων που δεν θα έχουν σχέση με αντικειμενικά κριτήρια», είπε η βουλευτής.
- – στη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι διατάξεις για την παρακολούθηση των επιδόσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όμως η μέτρηση και η αξιολόγηση των επιδόσεων, δεν πρέπει να εξελιχθεί σε μια διαδικασία μεταβίβασης στην αυτοδιοίκηση των ευθυνών της κυβέρνησης, που εγκαταλείπει τους ΟΤΑ. Η παρακολούθηση των επιδόσεων των ΟΤΑ πρέπει να συνδυαστεί με τη θεσμική τους θωράκιση και την οικονομική τους ενίσχυση.
ΠΑΣΟΚ: Θεσμικό και πολιτικό ατόπημα ύψιστης επικινδυνότητας
«Θεσμικό και πολιτικό ατόπημα ύψιστης επικινδυνότητας, που ασεβεί στον πιο ιερό χρόνο της τοπικής δημοκρατίας, την προεκλογική περίοδο», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την «αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης των Ο.Τ.Α. και την κατάργηση Νομικών Προσώπων», η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ευαγγελία Λιακούλη.
«Αυτό δεν είναι “αναμόρφωση”, όπως επικοινωνιακά διαφημίζετε στον τίτλο του Νομοσχεδίου, αυτό είναι παραμόρφωση», είπε η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ και επανέλαβε το αίτημα απόσυρσης, που το ΠΑΣΟΚ είχε διατυπώσει μετ’ επιτάσεως ήδη πριν μία εβδομάδα, προτού κατατεθεί το Νομοσχέδιο.
Η Ευαγγελία Λιακούλη κατηγόρησε την κυβέρνηση για «μικροκομματική σκοπιμότητα» και «παλαιοκομματικό δωράκι σε γαλάζιους υποψήφιους να μοιράζουν αφειδώς υποσχέσεις σωτηρίας δημοτικών δομών από την κατάργηση, ή το αντίστροφο, αναλόγως του ακροατηρίου».
«Για εμάς, για το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, την Παράταξη που γέννησε τη σημερινή Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσα από ιστορικές τολμηρές μεταρρυθμίσεις, τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα. Στεκόμαστε απέναντι», είπε η κ. Λιακούλη και ζήτησε να αποσυρθούν:
- – Η οριζόντια, υποχρεωτική, αυτοδίκαιη κατάργηση των περίπου 1.200 Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) των Δήμων, Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων, Σχολικών Επιτροπών.
- – Το πλήθος επικίνδυνων ρυθμίσεων που “παίζουν στα ζάρια” την ομαλή άσκηση αρμοδιοτήτων και την εξυπηρέτηση αναρίθμητων συμπολιτών μας.
- – Το ντροπιαστικό “εργοστάσιο παραγωγής ρουσφετιών” που στήνει η κυβέρνηση, δίνοντας εξουσία στον εαυτό της να κρατάει στη ζωή, ή όχι, όποιο Νομικό Πρόσωπο βολεύει τη Ν.Δ.
- – τη δυνατότητα να λάβουν καθοριστικές για το μέλλον μακροπρόθεσμες αποφάσεις πολιτικής βαρύτητας από Δημοτικές Αρχές που ενδεχομένως θα έχουν ηττηθεί στις εκλογές.
- – Οι αυταρχικές ρυθμίσεις που συρρικνώνουν τον δημοκρατικό διάλογο, την πολυφωνία, τη συμμετοχική λειτουργία και λήψη αποφάσεων, με τις ανατροπές στα όργανα διακυβέρνησης των Ο.Τ.Α.
- – Οι «δια περιφοράς» συνεδριάσεις.
- – Οι τζάμπα Αντιδήμαρχοι δύο ταχυτήτων.
- – Ο περιορισμός δικαιωμάτων των Παρατάξεων.
- – Ο εμπαιγμός με το ψευδές κυβερνητικό ενδιαφέρον περί δήθεν λογοδοσίας, τη στιγμή που ταυτόχρονα, σε δύο άρθρα, περιορίζεται ακόμα περισσότερο, έως καταργείται, το δικαίωμα των Επικεφαλής Παρατάξεων να θέτουν προ ημερησίας θέματα.
- – Η επικοινωνιακή κοροϊδία της Κυβέρνησης, περί δήθεν εισαγωγής δεικτών επιδόσεων, τη στιγμή που εισάγεται μόνο ένα γενικόλογο ευχολόγιο, όπου παραπέμπει τα πάντα αόριστα σε Υπουργικές Αποφάσεις, σαν να ζητάει από τους βουλευτές να βάλουν υπογραφή σε λευκή σελίδα.
- – Οι ρυθμίσεις που παγιώνουν τα Δημοτικά Συμβούλια σε διακοσμητικό ρόλο “μαριονέτας”.
- – Οι δημοσιονομικές διατάξεις, που μονιμοποιούν, ως δεδομένη κανονικότητα την οικονομική μιζέρια των Δήμων, τα αναποτελεσματικά “μπαλώματα” της αυτοδιοικητικής ανέχειας.
- – Κάθε αοριστολογία που αφήνει περιθώριο να επιβαρυνθούν οι Κ.Α.Π. των Ο.Τ.Α».
ΚΚΕ: Ν/σ για τους επιχειρηματικούς ομίλους που θα φέρει μεγαλύτερα χαράτσια
Νομοσχέδιο που υπηρετεί ακόμα περισσότερο την πολιτική που είναι φιλική στους επιχειρηματικούς ομίλους την ίδια ώρα που οι πολίτες φορτώνονται ολοένα και μεγαλύτερα ανταποδοτικά τέλη, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου για τους ΟΤΑ, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης.
Με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο, ο συνδυασμός που λαμβάνει 43%, τη μειοψηφία δηλαδή στο λαό, παίρνει με την ενισχυμένη αναλογική την απόλυτη πλειοψηφία των 3/5 του δημοτικού συμβουλίου, ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ. Όπως επισήμανε:
- -Με τις ρυθμίσεις για τη Δημοτική και την Περιφερειακή Επιτροπή, που διαδέχονται τις αρμοδιότητες της οικονομικής επιτροπής και ποιότητας ζωής, πάμε σε επιτροπές υπέρ όργανα με απόλυτη πλειοψηφία της παράταξης του δημάρχου και του περιφερειάρχη, αφού από τις δημοτικές παρατάξεις της μειοψηφίας θα εκλέγεται μόνο ένα μέλος στις πενταμελείς επιτροπές, δύο μέλη στις επταμελείς επιτροπές και τρία μέλη στις εννεαμελείς δημοτικές επιτροπές.
- -Ανάμεσα στις επιπλέον αρμοδιότητες που προβλέπονται για τις Δημοτικές Επιτροπές, είναι η τροποποίηση των συμβάσεων, η διαγραφή χρεών και απαλλαγή από προσαυξήσεις, η επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, η σύναψη χρηματοδοτικών μισθώσεων, οι δωρεές εξοπλισμού και σε άλλους δήμους.
- -Με την επίκληση της χρήσης της τεχνολογίας, υποβαθμίζεται η ζωντανή λειτουργία των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων, ενισχύονται οι συνεδριάσεις με τηλεδιασκέψεις, που έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ουσιαστική συζήτηση με φυσική παρουσία.
- -Περιορίζεται η δυνατότητα στις παρατάξεις να θέτουν θέματα και ψηφίσματα εκτός ημερήσιας διάταξης. Ο κάθε επικεφαλής παράταξης θα μπορεί να προτείνει έως ένα θέμα και αυτό, αν το δεχθεί η πλειοψηφία του συνόλου των μελών του συμβουλίου. Με το παραπάνω δεδομένο προβλέπεται προσχηματικά ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας των δημοτικών και περιφερειακών αρχών, μια για κάθε δίμηνο. Και σε αυτή όμως την ειδική συνεδρίαση της λογοδοσίας τίθεται όριο 10 θεμάτων χωρίς να διασφαλίζεται η εισαγωγή συγκεκριμένου αριθμού θεμάτων από τις μειοψηφίες.
- -Προβλέπεται η κατάργηση των νπδδ των δήμων και των σχολικών επιτροπή, χωρίς ρητά να αναφέρεται στο νομοσχέδιο πως θα βελτιωθεί η παροχή των υπηρεσιών τους, όταν θα μεταφερθούν στο δήμο, χωρίς δηλαδή συνοδά μέτρα όπως η χρηματοδότηση, η επαρκής στελέχωση.
«Το ΚΚΕ έχει διατυπώσει τη θέση ότι ο δήμος πρέπει να έχει την ευθύνη και τις αρμοδιότητες αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με το χαράτσωμα του λαού και με τις μεγάλες ελλείψεις εργαζομένων. Η ανταποδοτικότητα έχει διευρυνθεί και αφορά σχεδόν κάθε υπηρεσία που πρέπει να παρέχουν οι δήμοι και ο κόσμος πληρώνει τα πάντα», είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ.
Ο κ. Κατσώτης προειδοποίησε ότι εγείρεται ζήτημα για την τύχη των εργαζομένων ΑμεΑ που εργάζονται στις κοινωφελείς επιχειρήσεις των δήμων.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο Χρήστος Κατσώτης επισήμανε ότι το νομοσχέδιο δίνει την αρμοδιότητα της καθαριότητας του οδικού δικτύου στους δήμους, με μεταφορά των οχημάτων από τις περιφέρειες. Δεν γίνεται όμως καμία αναφορά, για το πως οι δήμοι θα καλύψουν τη νέα αυτή αρμοδιότητα στους τομείς της καθαριότητας, δεδομένου ότι το προσωπικό της καθαριότητας στους δήμους είναι ελάχιστο.
Σε σχέση με τις διατάξεις για την παρακολούθηση των επιδόσεων των ΟΤΑ, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ εκτίμησε ότι θα παρακολουθείται πόσο γρήγορα τρέχει κάθε δημοτική αρχή τους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης και των επιχειρηματικών ομίλων σε τοπικό επίπεδο, πώς θα προωθούνται οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, πόσο αξιοποιούνται για επιχειρηματική χρήση δημόσιοι χώροι, παραλίες, βουνά κλπ. «Οι επιδόσεις δεν αφορούν την ελάφρυνση των κατοίκων από φόρους και χαράτσια, τα ανταποδοτικά έργα, δεν αφορά αναγκαία έργα που έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια, για να μην καίγεται και πνίγεται ο λαός. Οι επιδόσεις αφορούν την πολιτική κόστους και οφέλους, πολιτική δηλαδή, που δεν επιτρέπει να γίνονται αντιπλημμυρικά ή αντιπυρικά έργα, έργα αντισεισμικής θωράκισης, ελέγχους για ασφαλή σχολεία. Στόχος είναι η διαμόρφωση του φιλικού επενδυτικού κλίματος και στους δήμους και τις περιφέρειες. Γι’ αυτό θεσμοθετήσατε τους αναπτυξιακούς οργανισμούς, τις ανώνυμες εταιρείες, για να στηρίζουν σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο τις αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων, σε συνδυασμό με τους αντιλαϊκούς Ευρωενωσιακούς και επιχειρηματικούς σχεδιασμούς. Αυτούς δεν τους αγγίζετε», είπε ο Χρήστος Κατσώτης.
Την ίδια ώρα, ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ, οι ανάγκες σε προσωπικό, καλύπτονται με τα διάφορα προγράμματα του ΟΑΕΔ που «ανακυκλώνουν» τους ανέργους και αυτό ενώ μπαίνει σε εφαρμογή και ο αντεργατικός νόμος της Νέας Δημοκρατίας, με τις συμβάσεις μηδενικού χρόνου, την παράλληλη απασχόληση, τις 13 ώρες δουλειάς, την απασχόληση των υπερηλίκων έως τα 74 χρόνια που είναι προγράμματα που εκεί θα απασχολούνται, στους δήμους και στις περιφέρειες, αυτοί οι υπερήλικες.
aftodioikisi.gr & efsyn.gr