Με καινοτόμες δράσεις για ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό
Σειρά καινοτόμων δράσεων που υπερβαίνουν τις μέχρι σήμερα εφαρμόσιμες
πρακτικές για την ανάδειξη ενός τουριστικού προορισμού περιλαμβάνει το
Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο (Action Plan) του Δήμου Αρχαίας
Ολυμπίας που συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό
Συμβούλιο, μετά την προηγηθείσα ψήφισή του και από την Τουριστική
Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, το Επιχειρησιακό Σχέδιο:
Καθορίζει την οργάνωση προωθητικών δράσεων σε επιλεγμένο κοινό με
ειδικές πρωτότυπες παρουσιάσεις σε σημαντικές διεθνείς εκθέσεις
(κρουαζιέρας & κλασικού τουρισμού) επί πλέον των καθιερωμένων
εκθεσιακών συμμετοχών του Δήμου.
Εισάγει διαδραστικά παιχνίδια με εκπόνηση σεναρίων φυσικών ρόλων σε
όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου, ώστε ο επισκέπτης να αποκτά
ενδιαφέροντα βιώματα και από τις φυσικές ομορφιές του τόπου. Τα παιχνίδια
θα έχουν πέντε σημεία αναφοράς: Τεχνολογία, Πολιτισμός – Κουλτούρα,
Ιστορία, Φυσικός Πλούτος, Παραγωγή και Κατανάλωση.
Εγκαινιάζει για πρώτη φορά την εφαρμογή virtual fam trips για τη
μεγιστοποίηση του αριθμού επισκεψιμότητας πέρα από όσα επιτόπια ταξίδια
εξοικείωσης θα οργανωθούν και γενικά συνδυάζει τις παραδοσιακές με τις
σύγχρονες πρακτικές προσέγγισης των αγορών.
Περιλαμβάνει χρήση ψηφιακών εργαλείων για online επαγγελματικές
συναντήσεις και παρουσιάσεις που είναι ήδη σε εξέλιξη μέσω διαμορφωμένης
πλατφόρμας.
Παράλληλα, προβλέπεται και η αξιοποίηση της νέας Ολοκληρωμένης Χωρικής
Επένδυσης του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, στην κατεύθυνση δράσεων τουριστικής
ανάπτυξης.
Τέσσερις πυλώνες
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο εκπονήθηκε στη βάση των αρχών της στρατηγικής που
λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες τάσεις στην ελληνική και την παγκόσμια αγορά
ταξιδιών με κεντρικό στόχο την αύξηση της μέσης παραμονής, την ενίσχυση της
εμπορικής κίνησης, την αξιοποίηση της κρουαζιέρας και την ανάδειξη των βασικών
συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής για την αποτελεσματικότερη
διείσδυση σε ειδικές ομάδες ενδιαφέροντος με ανάπτυξη του τουρισμού υπαίθρου,
περιπέτειας, κρουαζιέρας, αθλητισμού και ευεξίας, μαζί με τον αρχαιολογικό-ιστορικό
τουρισμό βάσει του οποίου καθιερώθηκε ως παγκόσμιος προορισμός η Αρχαία
Ολυμπία.
Έμφαση δίνεται σε τέσσερεις πυλώνες στην ιστορία (history), στη φύση (nature),
στην περιπέτεια (adventure) και στην ευεξία (wellness) που αποτέλεσαν το
σκεπτικό του νέου συνθήματος της περιοχής που, στην ελληνική του απόδοση, είναι
«ΖΗΣΕ ό,τι σου ανήκει» και στην αγγλική “LIVE what you deserve”.
Τουρισμός εμπειριών
«Η τουριστική ανάπτυξη ακολουθεί πλέον σύγχρονους δρόμους. Έχουμε φύγει από
τα καθιερωμένα μοντέλα και περνάμε σε δυναμικές μορφές τουρισμού», τονίζει ο
Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος, προσθέτοντας:
«Η ψηφιακή τεχνολογία διευρύνει τις δυνατότητες προβολής του τουριστικού μας
προϊόντος που δεν είναι πια μόνο το Μνημείο της Αρχαίας Ολυμπίας αλλά και ό,τι
αξιόλογο το περιβάλλει: το φυσικό κάλλος, οι ανθρώπινες δραστηριότητες, οι
παραδοσιακοί οικισμοί, η ζωή του τόπου μας. Πρέπει να συνδέσουμε το Μνημείο με
τη ζωή των κατοίκων, με τα αγροτικά και κτηνοτροφικά μας προϊόντα, με τη
γαστρονομία, με την επιχειρηματικότητα.
Να προσθέσουμε και άλλες πλευρές στη μοναδική ταυτότητα (brand) της Ολυμπίας. Να κάνουμε ελκυστικότερο τον αρχαιολογικό τουριστικό προορισμό, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του επισκέπτη
ώστε να φύγει με τις καλύτερες εντυπώσεις ή να μας επισκεφθεί ξανά. Αυτό
επιδιώκουμε με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του Δήμου μας, ένα σχέδιο
που εκφράζει όλες τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και την τοπική
κοινωνία. Έχουμε πλέον στη διάθεσή μας ένα πολύτιμο εργαλείο, έναν οδικό χάρτη
για την τουριστική ανάπτυξη ολόκληρου του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας».
Μεθοδικές κινήσεις
Ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Προβολής κ. Χάρης Σπηλιόπουλος, αναλύοντας το
πλάνο, τόνισε: «Ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας έχει ήδη εισέλθει σε φάση
προγραμματισμού των επόμενων κινήσεων και δράσεων λαμβάνοντας υπόψιν τις
συγκυρίες της εποχής και τις νέες τάσεις που δημιουργήθηκαν στην παγκόσμια
τουριστική βιομηχανία λόγω της πανδημίας.
Με συγκροτημένο σχέδιο προχωράμε στη διεκδίκηση του μεριδίου που μας αναλογεί, κάνοντας τις εξής κινήσεις:
Συστήσαμε την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής με μέλη από το Δημοτικό
Συμβούλιο, από φορείς του τουρισμού και από όλες τις συλλογικότητες και
τους ευχαριστώ για τις φρέσκες ιδέες τους στις συνεδριάσεις.
Απευθυνθήκαμε σε ειδικούς του τουρισμού, την συμβουλευτική εταιρία MTC
group και ευχαριστώ τον Πρόεδρό της κ. Νότη Μαρτάκη για την άψογη
συνεργασία.
Καταγράψαμε όλα τα θέματα, που μέχρι τώρα υπήρχαν μόνο σε σκέψεις και
συζητήσεις των εμπλεκομένων στον τουρισμό.
Διαβουλευτήκαμε με φορείς της κρουαζιέρας αλλά και όλου του τουριστικού
κλάδου, κλασικού και άλλων μορφών (tour operators, bloggers, influencers,
κ.α.).
Είμαι ικανοποιημένος για το Στρατηγικό & Επιχειρησιακό Σχέδιο, κάτι που και ως
επαγγελματίας τουρισμού είχα υποχρέωση να συμβάλλω στην υλοποίησή του για
την προοπτική της Ολυμπίας».