Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν -και ορθώς- δημοσιεύματα που ασχολούνται με το θέμα
των λογαριασμών ύδρευσης, οι οποίοι εκδόθηκαν και αποστέλλονται στους δημότες του
Δήμου Ήλιδας μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια.
Ωστόσο, πολλά εξ αυτών βρίθουν ανακριβειών, σε μία προσπάθεια να εξομοιώσουν στην
συνείδηση των πολιτών, τις πολιτικές ευθύνες αυτών που δημιούργησαν το τεράστιο
οικονομικό πρόβλημα για το Δήμο μας ασκώντας συγκεκριμένες πολιτικές την περασμένη
τετραετία, η οποία καταδικάστηκε από τους πολίτες, με την πολιτική που ακολουθεί η
σημερινή δημοτική αρχή, προκειμένου να βγάλει το δήμο από το οικονομικό αδιέξοδο και
να τον επαναφέρει σε μια σειρά από τομείς, στην κανονικότητα.
ΜΥΘΟΣ ΠΡΩΤΟΣ:
«Ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος συναίνεσε στην κατάργηση της ΔΕΥΑΑ το 2012, ως ο
τότε αντιδήμαρχος και αναπληρωτής Δημάρχου(!)»
Ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος από το καλοκαίρι του 2010 είχε
παραιτηθεί από αντιδήμαρχος λόγω διαφωνίαςε του με τον τότε Δήμαρχο και λίγους μήνες
μετά εξελέγη Περιφερειακός Σύμβουλος. Από την 1 η Ιανουαρίου του 2011 έως το 2014, όχι
μόνο δεν ήταν δημοτικός σύμβουλος, αντιδήμαρχος και αναπληρωτής Δήμάρχου, αλλά
ασκούσε καθήκοντα αντιπεριφερειάρχη. Μάλιστα, το 2012, με αφορμή την απόφαση για
λουκέτο στη ΔΕΥΑ Αμαλιάδας, είχε δημοσίως εκφράσει την αντίθεσή του με τη
συγκεκριμένη ενέργεια.
ΜΥΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ:
«Οι δημοτικές αρχές από το 2010 έως σήμερα βγάζουν κάθε τρία χρόνια λογαριασμούς
νερού και κυρίως τη χρονιά μετά τις εκλογές»
Η δημοτική αρχή του Χρήστου Χριστοδουλόπουλου κατά την πρώτη της θητεία το 2014,
εξέδωσε λογαριασμούς νερού από τον πρώτο χρόνο, όπως συμβαίνει και σήμερα, δίχως να
υπολογίζει και τότε το πολιτικό κόστος. Μάλιστα, για πρώτη φορά από το 2010 που έγινε η
συνένωση Αμαλιάδας και Πηνείας εστάλησαν λογαριασμοί ύδρευσης στη Δημοτική Ενότητα
Πηνείας, αλλά και συγκεντρωτικοί λογαριασμούς δύο και πλέον ετών -όπως συμβαίνει
σήμερα- στην Αμαλιάδα. Από το 2014 έως το 2019 οι λογαριασμοί νερού εκδίδονταν
κανονικά, παρά τα προβλήματα με την έλλειψη προσωπικού της υπηρεσίας ύδρευσης και
αποχέτευσης. Οι μόνοι λογαριασμοί που δεν εκδόθηκαν ήταν αυτοί από τις αρχές του 2019
έως τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους που παρέδωσε τα ηνία διαχείρισης και αφού πρώτα
είχαν μεσολαβήσει οι εκλογές του Μαΐου.
ΜΥΘΟΣ ΤΡΙΤΟΣ:
«Κανείς δεν έκανε κάτι για να αλλάξει την κατάσταση που επικρατεί με το νερό στο Δήμο
μας»
Από την προηγούμενη θητεία της, η Δημοτική αρχή του Χρήστου Χριστοδουλόπουλου
προχώρησε σε σημαντικές ενέργειες, προκειμένου να αλλάξει οριστικά η κατάσταση που
επικρατούσε στον τομέα τις ύδρευσης και της αποχέτευσης. Εκτός της έκδοσης των
λογαριασμών που εξομαλύνθηκαν από το 2014 έως το 2019, καταφέραμε να πάρουμε και το πρώτο μεγάλο πρόγραμμα των «έξυπνων» υδρομέτρων.
Οι μεγάλες καθυστερήσεις, όμως, στην τοποθέτησή τους από το 2019 έως το 2023, διαιώνισαν το πρόβλημα και δεν έδωσαν τη δυνατότητα στο δήμο, να έχει αντικαταστήσει το σύνολο των υδρόμετρων με «έξυπνες» παροχές. Από τις αρχές του 2024, οι προσπάθειες που γίνονται είναι να
ολοκληρωθεί η τοποθέτηση με τα υδρόμετρα του προγράμματος του 2019, προκειμένου εν
συνέχεια να αλλάξουν με νέο πρόγραμμα όλα τα υδρόμετρα εντός δήμου, τόσο στην
Αμαλιάδα και τα Δημοτικά της διαμερίσματα, όσο και στην Πηνεία.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Η δημοτική αρχή προχώρησε στην έκδοση των λογαριασμών ύδρευσης, προκειμένου να
επέλθει η κανονικότητα στον κρίσιμο αυτό τομέα και να λυθεί το μεγάλο πρόβλημα της
εισπραξιμότητας, που έθετε εν αμφιβόλω την οικονομική βιωσιμότητα του ίδιου του
δήμου.
ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ, προχωρήσαμε στην αποστολή των
λογαριασμών, με συγκεκριμένη στόχευση:
1) Να ολοκληρώσουμε όλη τη διαδικασία αποστολής των προηγούμενων ετών και
μέχρι το τέλος του 2024 να έχουν αποσταλεί οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί όπως
και οι λογαριασμοί για τη συνολική κατανάλωση του συγκεκριμένου έτους,
έπειτα από μετρήσεις των υδρομέτρων.
2) Από τις αρχές του 2025 να ξεκινήσει η κανονική ροή αποστολής των λογαριασμών
όπως προβλέπεται από το κανονισμό ύδρευσης του Δήμου, δηλαδή κάθε τρεις
μήνες για την Αμαλιάδα και κάθε έξι μήνες για τα δημοτικά της διαμερίσματα.
3) Να αυξηθεί η εισπραξιμότητα στα ταμεία του δήμου, ώστε μέσω της
ανταποδοτικότητας που προβλέπεται, να γίνουν όλα τα απαραίτητα έργα
συντήρησης του δικτύου ύδρευσης και να μειωθούν στο ελάχιστο οι βλάβες που
σημειώνονται συχνά στο πεπαλαιωμένο και ασυντήρητο δίκτυο.
Το βασικότερο, όμως που θα πρέπει όλοι να κατανοήσουμε είναι ότι η σημερινή δημοτική
αρχή σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να εξισωθεί με την προηγούμενη.
Δεν είμαστε οι δημιουργοί των προβλημάτων, αλλά αυτοί που προσπαθούν με όποιο
πολιτικό κόστος να τα λύσουν.
Δεν είμαστε απέναντι στους πολίτες, αλλά στο πλευρό τους, αφού προχωρούσε σε πλήρη
ενημέρωσή τους για τους λογαριασμούς και ρυθμίσεις που προβλέπονται για όσους δεν
μπορούν να αποπληρώσουν το χρέος τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με το που αναλάβαμε, υλοποιήσαμε οικονομική εγκύκλιο του
2020 (!), βάσει τις οποίας οι δημότες μπορούν να εξοφλούν τα χρέη τους σε 24 δόσεις
(διπλασιασμός δόσεων), κάτι που ΟΥΔΕΠΟΤΕ είχε κάνει -αν και μπορούσε- η προηγούμενη
δημοτική αρχή, συνεχίζοντας να ζητάει από τους δημότες αποπληρωμή χρεών έως 12 και
μόνο δόσεις!
Δεν υποστηρίζουμε ότι γίνονται όλα τέλεια. Όμως, εντοπίζουμε τα κενά και τις παραλήψεις
που παρουσιάστηκαν κατά την αποστολή των λογαριασμών, όπως για παράδειγμα την λήξη
της πρώτης δόσης στις 31 Αυγούστου, κάτι που λόγω της καθυστέρησης που παρουσιάζεται
στην αποστολή των λογαριασμών αλλάζει και λαμβάνει παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου
δίχως προσαυξήσεις, στο δημοτικό συμβούλιο της ερχόμενης Παρασκευής.
Και επιτέλους, σε ένα τόσο σοβαρό θέμα, που θα πρέπει να υπάρχει ορθή ενημέρωση των
συμπολιτών μας, δεν χωρούν άλλα ψέματα και ανακρίβειες.