«Είμαστε υπέρ του Δημόσιου Πανεπιστημίου, της δημόσιας και δωρεάν
εκπαίδευσης που είναι μία κοινωνική και δημοκρατική κατάκτηση.
Επομένως, αυτό που θα έπρεπε να συζητάμε είναι η ενίσχυση του
Δημόσιου Πανεπιστημίου με πόρους και επιστημονικό προσωπικό και
όχι η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτή τη στιγμή, δεν
πληρώνονται καθηγητές στα πανεπιστήμια επειδή δεν έχει ξεκινήσει
ακόμα το σχετικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ» τόνισε στη εκπομπή "Κοινωνία
Ώρα Mega" ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-
Π.Σ. Διονύσης Καλαματιανός.
Ο Ηλείος Βουλευτής υπογράμμισε πως η παιδεία και ειδικά η
τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δικαίωμα, συνδέεται με την κοινωνική
κινητικότητα και δεν πρέπει να γίνει προνόμιο για λίγους με την
καταβολή διδάκτρων.
«Πρόκειται για μια θέση που πιστεύω είναι υπέρ των μεσαίων και
χαμηλών στρωμάτων. Εξάλλου, από τη δεκαετία του '80 το Δημόσιο
Πανεπιστήμιο έπαιξε ιδιαίτερο ρόλο στην ενδυνάμωση της κοινωνικής
συνοχής και εξέλιξης. Οφείλουμε, λοιπόν, να το ενισχύσουμε και να το
κάνουμε ακόμα καλύτερο».
Σχετικά με το δυσβάστακτο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ο
Διονύσης Καλαματιανός σημείωσε πως η κυβέρνηση έπρεπε να είχε
δράσει προληπτικά, γιατί οι πολίτες έχουν προγραμματίσει τα
καλοκαιρινά ταξίδια τους τουλάχιστον από τον Απρίλιο.
«Όμως και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, η κυβέρνηση λειτουργεί όπως
λειτουργεί συνολικά στο θέμα των παρόχων ενέργειας και των
διυλιστηρίων. Αδιαφορεί για την ακρίβεια.
Θα πρέπει, λοιπόν, οι κυβερνώντες να εξηγήσουν πως είναι δυνατό να πέφτει η τιμή του πετρελαίου και των καυσίμων συνολικά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να ανεβάζουν ή έστω να κρατούν σταθερές τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Η πολιτεία έχει τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να πιέσει για να πέσουν οι τιμές. Πρέπει το κράτος να προστατέψει τα συμφέροντα των επιβατών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μεταφορικό ισοδύναμο. Εμείς ως
κυβέρνηση, μαζί με τον Νεκτάριο Σαντορινιό στο Υπουργείο Ναυτιλίας
είχαμε θεσμοθετήσει το μεταφορικό ισοδύναμο, που αναγνωρίζει ότι οι
κάτοικοι των νησιών και οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες
συνθήκες, άρα χρειάζονται μια ειδική αντιμετώπιση. Το μεταφορικό
ισοδύναμο ήταν ακριβώς ένα μέτρο που πρόσφερε ανακούφιση. Η
κυβέρνηση εδώ και τέσσερα χρόνια το έχει αφήσει να ατονήσει και οι
νησιώτες επιβάτες και οι επιχειρήσεις έχουν πρόβλημα. Όφειλε, λοιπόν
η σημερινή κυβέρνηση να είχε αναλάβει πρωτοβουλίες προς όφελος
των επιβατών, των πολιτών.»