Η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επανεκκίνηση της κατασκευής του
«Πάτρα-Πύργος» κορυφώνεται. Και ας προσπαθεί ο Υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών να μας πείσει ότι όλα πάνε καλά.
Αυτό ισχυρίζεται ο κ. Καραμανλής με τροπολογία που φέρνει, για να
επιστρέψει το έργο στην παραχώρηση «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ». Αυτό
παρουσίασε, μάλιστα, ως μεγάλη επιτυχία, ως τον ενδεδειγμένο τρόπο
υλοποίησής του.
Δεν μας είπε, όμως, γιατί το 2013, όταν οι ίδιοι κυβερνούσαν τον τόπο,
το «Πάτρα-Πύργος» απεντάχθηκε από την ίδια παραχώρηση, ως μέρος
του συνολικά απενταχθέντος τμήματος «Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα».
Δεν μας εξηγεί γιατί δεν ήθελαν οι εργολάβοι να το κατασκευάσουν
τότε και θέλουν τώρα.
Μας είπε ο Υπουργός ότι το έργο ξεκινάει το επόμενο έτος. Δεν μίλησε,
όμως, ξανά για συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα έναρξης και
αποπεράτωσης των εργασιών. Όπως, δεν μας αποσαφηνίζει γιατί κάθε
τόσο ο ίδιος μεταθέτει χρονικά όλο και πιο πέρα την επανέναρξη του
έργου. Είχε μιλήσει για εργοτάξια εντός του 2020 και για αποπεράτωση του
έργου έως το 2023. Στη συνέχεια είπε για εργασίες εντός του 2021.
Τώρα μιλάει για έναρξη εργασιών στις αρχές του 2022 και ολοκλήρωσή
τους μέχρι το τέλος του 2024, με την προϋπόθεση ότι θα έλθει στο
αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η τελική έγκριση από την Ε.Ε.
Όμως, ο κ. Καραμανλής απέφυγε να πει και άλλα πολλά. Δεν
αναφέρθηκε στο κόστος του έργου και στο τι θα κληθούν να
πληρώσουν οι πολίτες. Το μόνο που λέει με σιγουριά είναι ότι θα
πληρώνουν διόδια, που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα. Επίσης, δεν μας είπε
το παραμικρό για τη συμφωνία μεταξύ Υπουργείου και
παραχωρησιούχου. Την έχουμε ζητήσει στη Βουλή εδώ και 17 μήνες και
δεν μας απαντά.
Δεν είπε τίποτα και για το υπόλοιπο τμήμα «Πύργος-Τσακώνα». Θέλει η
κυβέρνηση να κατασκευαστεί και μπορεί να το κάνει ή όχι;
Δεν μας είπε πότε θα έχει στα χέρια του την επίσημη απάντηση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ενέργειες και τα σχέδιά του. Ούτε
παρουσίασε την αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την
τύχη του έργου, κάτι που το έχουμε ζητήσει επανειλημμένως Βουλευτές
του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Είτε περιφρονεί τους πολίτες που επιθυμούν να μάθουν
με κάθε λεπτομέρεια την πλήρη αλήθεια για το έργο, είτε κάτι άλλο
συμβαίνει.
Όπως, δεν μας είπε για το διαγωνισμό του 2014, τον οποίο έχει
επικαλεστεί στο παρελθόν. Αλήθεια, αφού αυτός ο ενιαίος διαγωνισμός
μπορούσε, κατά τους κυβερνώντες, να υλοποιηθεί, γιατί δεν έκαναν το
ίδιο τώρα, παρά επέλεξαν να επιστρέψουν το «Πάτρα-Πύργος» στην
παραχώρηση «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ»;
Γιατί επέλεξαν να φέρουν αυτή τη διάταξη, η οποία ελέγχεται για τη
συνταγματικότητα και τη νομιμότητά της, αλλά και τη συμβατότητά της
με το Ενωσιακό Δίκαιο; Πως θα δώσουν με απευθείας ανάθεση το έργο
στην «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», ενώ η κατασκευαστική περίοδος της
παραχώρησης έχει λήξει;
Από την πρώτη στιγμή που ακύρωσαν τις εργολαβίες που κατασκεύαζαν
το «Πάτρα–Πύργος», είχαμε επισημάνει ότι επιλέγουν επικίνδυνους
πειραματισμούς. Δυστυχώς, αποδεικνύεται ότι με τις ενέργειές τους
υπονόμευσαν το έργο και το καταδίκασαν σε μεγάλες καθυστερήσεις.
Έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια διακυβέρνησης της Ν.Δ. και ακόμα
το έργο είναι στον αέρα. Με τις επιλογές τους είναι βέβαιο ότι, αν
ξεκινήσει το έργο, θα κατασκευαστεί πολύ μετά το 2023.
Δυστυχώς, τα τραγικά αποτελέσματα αυτών των λανθασμένων
επιλογών θα συνεχίσουν για πολύ καιρό ακόμα να τα υφίστανται οι
κάτοικοι της Ηλείας και όσοι χρησιμοποιούν τον υφιστάμενο δρόμο-
καρμανιόλα.