Όπως ενημερωθήκαμε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδότηση για την επανέναρξη της κατασκευής του «Πάτρα -Πύργος». Για να είμαστε ακριβείς, μετά από 2,5 χρόνια, ουσιαστικά διέσωσε τη χρηματοδότηση που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018.
Για να φτάσουμε έως εδώ, μετρήσαμε 2,5 χρόνια επικίνδυνων χειρισμών, καθυστερήσεων και παλινωδιών από τον Υπουργό Υποδομών και την κυβέρνηση συνολικά, που τίναξαν το έργο στον αέρα.
Για την εξέλιξη αυτή δεν μπορούν να πανηγυρίζουν Πρωθυπουργός, Υπουργός και κυβέρνηση, καθώς, έχουν βαρύτατες ευθύνες.
Μετά από 2,5 χρόνια καθυστερήσεων και όσα πρόσθετα απαιτηθούν για την επανέναρξη κατασκευής του έργου, η κυβέρνηση και ο κος Καραμανλής κατάφεραν:
-να το δώσουν με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών,
-να φορτώσουν τους πολίτες με 114 εκ. ευρώ πρόσθετο κόστος μέσω διοδίων και με τα έξοδα των διοδίων για τα 3 χρόνια επέκτασης του συνόλου της παραχώρησης.
Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους από το γεγονός ότι ένα έργο που θα κόστιζε 224 εκ. ευρώ, σύμφωνα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες που έγιναν το 2018-2019 και χωρίς διόδια, θα κοστίσει: 216,6 εκ. ευρώ (από τη χρηματοδότηση) + 114 εκ. ευρώ (από είσπραξη διοδίων) + τα έσοδα από τα διόδια για τα 3 χρόνια παράτασης του συνόλου της παραχώρησης, η οποία ανακοινώθηκε.
Είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένοι.
Θα πρέπει να απολογηθούν για τη μεγάλη καθυστέρηση σε ένα έργο, το οποίο πάγωσαν, ενώ κατασκευαζόταν, έχοντας λάβει εγκεκριμένη χρηματοδότηση το 2018 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα παραδιδόταν σε ένα χρόνο.
Θα πρέπει να απολογηθούν για τα 114 εκ. ευρώ επιπλέον κόστος.
Θα πρέπει να απολογηθούν για ένα έργο που ενώ θα δινόταν χωρίς διόδια, τώρα θα το χρυσοπληρώσουμε.
Θα πρέπει να απολογηθούν για τα επιπλέον διόδια που θα πληρώσουμε για τα 3 χρόνια παράτασης του συνόλου της παραχώρησης.
Θα πρέπει να απολογηθούν για το γεγονός ότι, ήδη, ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει αποζημιώσεις για τις ακυρωμένες εργολαβίες, που το κατασκεύαζαν.
Θα πρέπει να απολογηθούν για την απευθείας ανάθεση του έργου, μετά από 8 χρόνια, στην παραχώρηση «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», από την οποία είχε απενταχθεί το 2013 επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Θα πρέπει να απολογηθούν για την προκήρυξη διαγωνισμού το 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση, χωρίς καν να καταθέσουν προς έγκριση στην Ε.Ε. φάκελο μεγάλου έργου και με λανθασμένες μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους ίδιους εργολάβους της παραχώρησης «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ».
Θα πρέπει να απολογηθούν για το ότι επί 19 μήνες αρνούνται να καταθέσουν τα έγγραφα και όλη την αλληλογραφία του Υπουργείου Υποδομών με την Ε.Ε., τα οποία έχουμε ζητήσει να προσκομίσουν στη Βουλή.
Όλοι οι πολίτες της Ηλείας θυμούνται τις συνεχείς αυτοδιαψεύσεις του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή και των κυβερνητικών στελεχών, που έκαναν δηλώσεις για εργοτάξια μέσα στο 2020, για σοβαρές εξελίξεις στην πορεία του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2021 κ.α. Η ασυνέπειά τους δεν μας αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων.
Αυτό που επείγει είναι, επιτέλους, οι κυβερνώντες να φανούν για μια φορά συνεπείς στο λόγο τους και να μεριμνήσουν για την ταχύτερη επανέναρξη της κατασκευής του δρόμου καρμανιόλα. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να μην προκύψουν άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις. Είμαστε εδώ για να ελέγχουμε με αυστηρότητα την πορεία και το κόστος του πολύπαθου και ζωτικού αυτού έργου για τον τόπο μας.