Ακόμη μια ιδεοληπτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και
Θρησκευμάτων και της κυβέρνησης συνολικά, ετοιμάζεται να
υλοποιηθεί. Πρόκειται για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων.
Οι επιπτώσεις αυτής της πολιτικής πλήττουν άμεσα και το νομό Ηλείας,
καθώς δρομολογούνται συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του νομού,
όπως σε Γυμνάσια του Πύργου και στα Γυμνάσια του Πελοπίου και του
Λάλα. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, ήδη βρίσκονται σε
αναβρασμό, διαμαρτύρονται και αντιδρούν για αυτή την απαράδεκτη
κυβερνητική επιλογή.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί η κυβέρνηση προχωρά αυτή τη
στιγμή σε μια πλήρως κατακριτέα επιλογή, με πολύπλευρες κοινωνικές
επιπτώσεις. Η απάντηση είναι προφανής.
Επιδιώκει τη μείωση των τεράστιων ελλείψεων σε εκπαιδευτικό
προσωπικό, που υφίστανται μέχρι σήμερα, ένα μήνα μετά το άνοιγμα
των σχολείων. Και για να το πετύχει αυτό, δεν διστάζει η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να στοιβάξει ακόμα και 27 μαθητές σ’
ένα τμήμα!
Προχωράει, λοιπόν, στη συγχώνευση σχολικών τμημάτων:
Με την πανδημία να είναι ακόμα εδώ, αδιαφορώντας
παράλληλα για την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας σ’
ένα πολυπληθές τμήμα,
με τα μαθησιακά κενά, από τη μέχρι πρότινος προβληματική
διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, να είναι ήδη μεγάλα,
με την πυρόπληκτη Ηλεία να μετράει ξανά τις πληγές της από τις
καταστροφικές πυρκαγιές και τους πληττόμενους συμπολίτες
μας να προσπαθούν μέσα σε τεράστιες δυσκολίες να
ορθοποδήσουν.
Τη στιγμή που σύμφωνα με τις υποδείξεις των επιστημόνων και τις
οδηγίες του ΕΟΔΥ είναι απαραίτητη η αραίωση στα σχολικά τμήματα, το
Υπουργείο Παιδείας κινείται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Είναι,
λοιπόν, η ίδια κυβέρνηση που ενώ διαρκώς κουνάει το δάκτυλο στους
πολίτες περί ατομικής ευθύνης απέναντι στην πανδημία, την ίδια
στιγμή μεγεθύνει τον υγειονομικό κίνδυνο με συμπτύξεις σχολικών
τμημάτων που απαριθμούν μέχρι και 27 μαθητές. Με αυτό τον τρόπο
ναρκοθετεί και υπονομεύει την υγειονομική προστασία μαθητών,
εκπαιδευτικών και γονέων.
Όμως, η συγκεκριμένη επιλογή της κυβέρνησης δεν ενέχει μόνο
υπέρμετρα αυξημένο υγειονομικό κίνδυνο, αλλά διακρίνεται, επιπλέον,
από έντονο αντεκπαιδευτικό χαρακτήρα. Υποβαθμίζει την εκπαιδευτική
διαδικασία, προωθεί μορφωτικούς αποκλεισμούς και ανατρέπει
εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών. Όλα αυτά, μόνο και μόνο για να
μη γίνουν προσλήψεις απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Πριν να είναι πολύ αργά, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση
οφείλουν να σταματήσουν να απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο. Έχουν
χρέος να το στηρίξουν έμπρακτα και όχι να δρουν υπονομευτικά σε
βάρος των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Έχουν χρέος να
μειώσουν άμεσα τους μαθητές στα σχολικά τμήματα και να
προχωρήσουν σε προσλήψεις του απαραίτητου εκπαιδευτικού
προσωπικού, προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία να κυλήσει
ομαλά και με ασφάλεια.