Του Γιώργου Λαμπίρη
Mε διψήφιο ποσοστό πάνω από το μέσο όρο της αγοράς που είναι 8%-9% κινείται από πλευράς ανάπτυξης του τζίρου του ο Σκλαβενίτης στο οκτάμηνο του 2023, όπως προκύπτει από πηγές κοντά στην εταιρεία. Ταυτόχρονα η αλυσίδα και ενώ το σύνολο της αγοράς χάνει σε όγκο πωλήσεων περίπου 2,5% έως και 3% ο Σκλαβενίτης καταγράφει ανοδική πορεία. Στο πεδίο επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σύμφωνα με τις ίδιες πηγές συνεχίζονται οι συζητήσεις για επέκταση στην κυπριακή αγορά, προκειμένου να η αλυσίδα εξαγοράσει αλυσίδα ή καταστήματα στη Μεγαλόνησο.
Την ίδια στιγμή δεν προβλέπεται η δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα εντός του 2023 μετά την έναρξη λειτουργίας των σημείων πώλησης στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα. Το ενδιαφέρον ωστόσο στο απώτερο μέλλον επικεντρώνεται στη νησιωτική Ελλάδα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την περίπτωση να αποτελούν τα Επτάνησα όπου ο Σκλαβενίτης δεν διαθέτει έως τώρα ισχυρή παρουσία με εξαίρεση την Κέρκυρα όπου διατηρεί δύο καταστήματα.
Το 3% του τζίρου από το e-commerce
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο Σκλαβενίτης προτίθεται να διατηρήσει την ισχυρή συνεργασία που έχει με την efood, χωρίς να εξετάζει την επέκτασή της και με άλλους παίκτες της αγοράς των διανομών. Ωστόσο διερευνά την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του στο ecommerce με ίδια μέσα. Θα θυμίσουμε ότι ήδη διαθέτει τρία darkstores –φυσικά σημεία που λειτουργούν για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών παραγγελιών– τα δύο εκ των οποίων στην Αττική και το ένα στη Θεσσαλονίκη. Επί του παρόντος οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του Σκλαβενίτη αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού του τζίρου, ο οποίος θα θυμίσουμε ότι το 2022 ανήλθε στα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο πρόσωπο εκτιμά ότι προσεχώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο τζίρος του στην Ελλάδα θα ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό κοντά στο 10% σε σχέση με τον συνολικό τζίρο που κάνουν τα εγχώρια σούπερ μάρκετ.
Οι χρεώσεις για διανομή ηλεκτρονικών παραγγελιών
Το βάρος των επενδύσεων από πλευράς Σκλαβενίτη επικεντρώνεται φέτος στον τομέα των νέων τεχνολογιών με αντικείμενο την εξυπηρέτηση των παραγγελιών που δέχεται από τους πελάτες και προκειμένου να μειώσει το κόστος. Υπενθυμίζουμε ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες επιβαρύνονται με κόστος διανομής 2,5 ευρώ έκαστη για ποσά από 30 έως και 100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ η χρέωση είναι μηδενική. Θα θυμίσουμε ότι το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων μέχρι πρότινος δεν χρέωναν τις παραγγελίες μέσω eshop, ωστόσο η συγκεκριμένη στρατηγική καθιστούσε έντονα ζημιογόνα τη δραστηριότητα αυτή, γι’ αυτό και αποφάσισαν να αλλάξουν πολιτική ακολουθώντας το αντίστοιχο μοντέλο που επικρατεί και στο εξωτερικό όπου όλες οι παραγγελίες ανεξαρτήτως ποσού χρεώνονται.