Του Λεωνίδα Στεργίου
Σε πλήρη λειτουργία έχουν τεθεί οι νέες εφαρμογές από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, οι οποίες προσφέρουν λύσεις πληρωμών τόσο σε επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικές πωλήσεις, όσο και σε αυτές που δεν έχουν. Στις δεύτερες, δίνεται η δυνατότητα με τη χρήση ενός link να πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα δίνεται η δυνατότητα χρήσης ειδικών τηλεφωνικών κέντρων για τηλε-πωλήσεις με άμεση πληρωμή και αποστολή της παραγγελίας. Με τον τρόπο αυτό οι τράπεζες αφενός κερδίζουν νέους πελάτες και μάλιστα στη νέα ψηφιακή εποχή και αφετέρου δίνουν τη δυνατότητα σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις να δημιουργήσουν το δικό τους e-shop και να ενταχθούν σε ειδικά επιδοτούμενα προγράμματα.
Τα συστήματα αυτά δημιουργήθηκαν από τις ανάγκες που ανέδειξε η κρίση, η οποία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό με ρυθμούς που δεν είχαν προβλεφθεί. Αποτελούν ένα μικρό μέρος των συνολικών επενδύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ που προβλέπουν οι τέσσερις συστημικές για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και ήδη η κίνηση αυτή αποδίδει καρπούς. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τα τέλη του 2020 που ξεκίνησαν σταδιακά αυτές οι εφαρμογές, οι τράπεζες έχουν φτάσει σήμερα να εγγράφουν περίπου 400 με 500 νέες επιχειρήσεις την ημέρα. Δηλαδή αποκτούν νέους πελάτες που μάλιστα εντάσσονται στη νέα ψηφιακή τους εποχή και στο νέο μοντέλο τραπεζικής εξυπηρέτησης και πώλησης υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο μία συστημική τράπεζα έχει περισσότερους από 5 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες στην ηλεκτρονική τραπεζική. Οι χρήστες κάθε τράπεζας δεν μπορούν να αθροιστούν καθώς πολλοί είναι πελάτες άνω της μίας τράπεζας. Ωστόσο, ενδεικτικό της διείσδυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι ότι άνω του 90-95% των συνολικών τραπεζικών εργασιών πραγματοποιούνται πλέον του ebanking και του mobile banking.
Βασική αγορά στόχος των “γρήγορων e-shop” είναι το λιανικό εμπόριο, όπου τα lockdown κόστισαν το 2020 περίπου 4,5 δισ. ευρώ. Όμως, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι τα καταστήματα με εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν τα μόνα με διψήφια ποσοστά ανόδου του τζίρου, τόσο στο δ’ τρίμηνο του 2020 όσο και σε ολόκληρο το 2020. Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά. Κατά τη διάρκεια του 2020, τα καταστήματα λιανικής με ηλεκτρονικές πωλήσεις αύξησαν τον τζίρο τους κατά 18%. Η ετήσια μεταβολή στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 ήταν 25,9%, ενώ η άνοδος του τζίρου το δ’ τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το γ’ τρίμηνο ήταν 37,4%. Σε μηνιαία βάση, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, πέτυχαν επίσης διψήφια ποσοστά ανόδου. Το Νοέμβριο του 2020 ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 39,1% και τον Δεκέμβριο κατά 31,2%, σε ετήσια βάση. Η μικρότερη ετήσια μεταβολή του Δεκεμβρίου 2020 οφείλεται στην υψηλότερη βάση πωλήσεων του 2019. Στην πραγματικότητα, ο τζίρος τον περασμένο Δεκέμβριο, εν μέσω lockdown, αυξήθηκε κατά 11,9%, σε σχέση με τον Νοέμβριο 2020.
Eurobank – Payment Link
Η Eurobank, με το Payment Link δίνει τη δυνατότητα για online πωλήσεις χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία στο μαγαζί ούτε του καταστηματάρχη. Επιτρέπει τη λήψη παραγγελιών και την πληρωμή -ακόμα και άτοκες δόσεις- μέσω email, τηλέφωνο ή social media. Δηλαδή, μια επιχειρηματική σελίδα στο facebook μπορεί να μετατραπεί σε ecommerce για ασφαλείς συναλλαγές. Επίσης, υποστηρίζει συναλλαγές με καταναλωτές (B2C) και με επιχειρήσεις (B2B). H υπηρεσία αυτή μπορεί να στηρίξει καταστήματα και επιχειρήσεις όπως φαρμακεία, μίνι μάρκετ, βιβλιοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα και είδη σπιτιού, ασφαλιστικές εταιρείες και επιχειρήσεις ενέργειες. Ο έμπορος επικοινωνεί με τον πελάτη και συμφωνούν ότι θα προχωρήσουν σε συναλλαγή, για συγκεκριμένο ποσό, με χρήση ενός Payment Link που θα λάβει ο πελάτης στο μέσο που επιθυμεί (email, sms ή άλλα messengers). Ο έμπορος εισάγει την εντολή online και θα δημιουργήσει το Payment Link. Στη συνέχεια θα επιλέξει τον τρόπο αποστολής του Payment Link (email, sms ή άλλα messengers). Ο πελάτης θα λάβει το μήνυμα και θα κάνει κλικ στο link. Στη συνέχεια θα οδηγηθεί στη σελίδα πληρωμής της Eurobank για να καταχωρήσει τα στοιχεία του και να ολοκληρώσει τη συναλλαγή.
Εθνική Τράπεζα- Key2Pay
Η νέα υπηρεσία Key2Pay προσφέρεται μέσω της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου, i-bank e-Simplify της Εθνικής Τράπεζας και δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση και τον επαγγελματία να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις χωρίς να έχει e-shop και να αποδέχεται πληρωμές με κάρτα χωρίς να διαθέτει POS. Είναι μια απλή, εύκολη και γρήγορη διαδικασία, πραγματοποίησης πωλήσεων, εξόφλησης παραγγελιών, διαχείρισης και παρακολούθησης πληρωμών, σε πραγματικό χρόνο, η οποία παρέχει διαφάνεια, εξοικονόμηση χρόνου και κόστους και δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις προγραμματισμού. Παρέχει επίσης πρόγραμμα άτοκων δόσεων στου πελάτες και πρόσβαση για διαχείριση και παρακολούθηση των πληρωμών και των εισπράξεων μέσω της “Πύλης Εμπόρου” (παρέχει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία για για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, την κατάσταση των τιμολογίων, κλπ).
Alpha Bank- Alpha E-commerce
Η Alpha Bank προσφέρει μία ομάδα ψηφιακών λύσεων κάτω από το νέο πρόγραμμα ψηφιακής τραπεζικής για επιχειρήσεις με την ονομασία Digital Business Onboarding. Με την υπηρεσία αυτή, κάθε πελάτης, υφιστάμενος ή νέος, μπορεί να ανοίξει εταιρικό λογαριασμό ή όψεως online, χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα, στέλνοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα ηλεκτρονικά. Το ίδιο ισχύει και για ιδιώτες πελάτες. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, οι επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση στο ebanking και mobile banking της Alpha Bank, το MyAlpha. Μέσα από αυτό θα μπορούν να αξιοποιήσουν την υπηρεσία Alpha E-commerce και AlphaMyWallet. Με το Alpha e-Commerce δίνεται η δυνατότητα για ηλεκτρονικές συναλλαγές ακόμη και χωρίς e-shop. Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου μπορούν να δέχονται παραγγελίες μέσω τηλεφώνου ή email και να προχωρούν στην ολοκλήρωση αγορών από την πιστωτική κάρτα, το ψηφιακό πορτοφόλι ή τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη.
Τράπεζα Πειραιώς – vPOS Paycenter
Με την υπηρεσία vPOS Paycenter, η Τράπεζα Πειραιώς προσφέρει λύσεις Virtual POS για πληρωμές μέσω τηλεφώνου, με οποιαδήποτε χρεωστική, πιστωτική και προπληρωμένη κάρτα μέσω της άμεσα διαθέσιμης web σελίδας που έχει ήδη δημιουργήσει. Η υπηρεσία εισπράξεων από τηλεφωνικό κέντρο μπορεί να ενσωματωθεί σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και σκαφών, ταξιδιωτικά πρακτορεία, πλατφόρμες ERP, CRM, ticketing/reservation ή εφαρμογές της επιχείρησης (μέσω web services) κά. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η επιχείρηση και ο πελάτης λαμβάνουν ενημέρωση για την ολοκλήρωσή της. Για τις επιχειρήσεις που έχουν ή βρίσκονται στη φάση της δημιουργίας e-shop, η Πειραιώς προσφέρει το ePOS Paycenter. Ο πελάτης, ξεκινώντας τη διαδικασία πληρωμής, μεταβαίνει αυτόματα στην ειδική σελίδα πληρωμών του Πειραιώς Paycenter. Εκεί ενημερώνεται για τo ποσό και πληκτρολογεί τα στοιχεία της κάρτας του. Η διεκπεραίωση της πληρωμής γίνεται με απόλυτη ασφάλεια από το ePOS Paycenter, που ενημερώνει την επιχείρηση αυτόματα για την πραγματοποίηση της συναλλαγής. Ο πελάτης ενημερώνεται για την ολοκλήρωση της συναλλαγής του από το e-shop. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής ο πελάτης επιστρέφει στο δικτυακό τόπο της επιχείρησης (e-shop).
https://www.capital.gr/