Στο πλαίσιο της καθιερωμένης έκθεσης Frieze, η Καλλιόπη Λαιμού σχολιάζει εύγλωττα τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία
Γνωστά ξένα περιοδικά, όπως το wwd, ξεχώρισαν μια ξεκάθαρα ειρωνική και αλληγορική δημιουργία της ελληνίδας εικαστικού Καλλιόπης Λαιμού – Kalliope Lemos, στην καρδιά της βρετανικής πρωτεύουσας τις τελευταίες μέρες. Και αυτό γιατί στην άδεια και ερημωμένη πλέον Bond Street έχει τοποθετηθεί ένα πελώριο γλυπτό της δεσπόζοντας στην περιοχή. Πρόκειται για μια ατσάλινη τσάντα – ομοίωμα της διάσημης τσάντας Birkin του οίκου Hermes, έξω από το πολυκατάστημα Fenwick. Και όχι, δεν πρόκειται για marketing μόδας, αλλά για έργο τέχνης της σειράς «Tools of Endearment», η οποία εντάχθηκε στην υπαίθρια έκθεση Frieze και ειδικότερα στην ενότητα Mayfair Art Weekend.
Γόνος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, η Ελληνίδα γλύπτρια με έδρα το Λονδίνο, έχει συνδέσει το όνομά της με τις δημόσιες εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας. Το εν λόγω έργο έκανε το ντεμπούτο του στην Bond Street στα μέσα του μήνα και παραμένει ακόμα εκεί αλλά η δημιουργός παρουσίασε επίσης έναν ατσάλινο κορσέ, μια γόβα στιλέτο με ένα μαχαίρι στη θέση του τακουνιού και μια τεράστια πλεξούδα στα πάρκα.
Η πρόθεση της Καλλιόπης Λεμού από την αρχή ήταν να χρησιμοποιήσει την τέχνη της ως αντανάκλαση του «πώς η κοινωνία αντιμετωπίζει τη θηλυκότητα, τα δικαιώματα των γυναικών και την θέση των γυναικών». Στην περίπτωση της γιγαντιαίας ατσάλινης τσάντας Birkin, η ιδέα ήταν να κατασκευαστεί ένα συμβολικό δοχείο για τις γυναίκες ώστε να τοποθετηθούν μέσα τόσο οι φιλοδοξίες τους για το μέλλον, όσο και οι απογοητεύσεις τους.
Η επιλογή ενός από τα πιο ακριβά εμβλήματα ενός παγκοσμίου φήμης οίκου πολυτελείας ήταν ένα βασικό μέρος της εξίσωσης για τη Καλλιόπη Λεμού, η οποία μάλιστα σμίλεψε την επιφάνεια του μέταλλου για να μοιάζει με δέρμα στρουθοκαμήλου.
H Καλλιόπη Λεμού, ειδικεύεται στις δημόσιες εγκαταστάσεις στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Εχουμε δει δουλειά της στο Λονδίνο, την Κωνσταντινούπολη και στις Πύλες του Βραδεμβούργου του Βερολίνου, όπου παρουσίασε έργα με έντονες αναφορές στη μετανάστευση. Τα τελευταία χρόνια επιμένει να ασχολείται με το ζήτημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την έλλειψη σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και τη θέση της γυναίκας.