Νέα τροπολογία για την παραχώρηση του κάμπινγκ Κουρούτας στον δήμο Ήλιδας
κατέθεσε ο βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός Κώστας Τζαβάρας, στο πλαίσιο
του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για τη διαχείριση των δεσμευμένων,
συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών
στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες.
Ως γνωστόν, ήδη είχε καταθέσει όμοια τροπολογία προκειμένου επιτέλους να
παραχωρηθεί από το ΥΠΟΙΚ στον δήμο Ήλιδας η έκταση του κάμπινγκ Κουρούτας,
που για δεκαετίες προσφερόταν για τη θερινή αναψυχή τόσο των δημοτών όσο και
των επισκεπτών της Ηλείας.
Ο Κώστας Τζαβάρας, όπως είχε προαναγγείλει, επανέφερε εκ νέου το αίτημα της
παραχώρησης του κάμπινγκ, παρότι οι εκπρόσωποι του Υπερταμείου, Χριστίνα
Κολιάτση, νομική σύμβουλος, και Βασίλης Αλεβιζάτος, βοηθός του Γρ. Δημητριάδη,
του δ/ντος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), προέβαλαν προσχηματικές αντιρρήσεις κατά
τη διάρκεια μακράς συζήτησης μαζί του.
Συγκεκριμένα έθεσαν τεχνικές και νομικές δυσκολίες για την αιτούμενη
παραχώρηση και μάλιστα επισήμαναν ότι απαιτείται προηγούμενη
πραγματογνωμοσύνη από ειδικούς, για να διαπιστωθεί πως το υπό παραχώρηση
ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ και της ΕΤΑΔ είναι -εξαιτίας νομικών και πραγματικών
ελαττωμάτων- ακατάλληλο για κάθε αξιοποίηση. Μόνο σε αυτήν την περίπτωση θα
μπορούσε να παραχωρηθεί άνευ ανταλλάγματος στον δήμο Ήλιδας.
Στη δικαιολογημένη απορία, όμως, του Ηλείου βουλευτή αν αυτή η προϋπόθεση
έχει τηρηθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις μέχρι σήμερα περιπτώσεις παραχώρησης άνευ
ανταλλάγματος ακινήτων που περιλαμβάνονται στις θυγατρικές ΤΑΙΠΕΔ και ΕΤΑΔ
του Υπερταμείου (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας του Δημοσίου που
δημιουργήθηκε με το 3 ο μνημόνιο, ν.4389/2016) όχι μόνο δεν υπήρξε καταφατική
απάντηση, αλλά ελέχθη ότι εξαρτάται από την κάθε περίπτωση.
Δηλαδή η εφαρμογή του αρ.192 του ν.4389/2016 που επικαλέστηκαν οι
εκπρόσωποι του Υπερταμείου, δεν έχει γενική εφαρμογή σε όλες ανεξαιρέτως τις
περιπτώσεις παραχώρησης ακινήτων του Δημοσίου, αλλά εξαρτάται κάθε φορά
από τη δύναμη της επιρροής που ασκείται.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε ο Κώστας Τζαβάρας, αφού δεν μπορεί να εξηγηθεί με τα επιχειρήματα που προέβαλαν οι εκπρόσωποι του Υπερταμείου πώς συμβαίνει πλεονεκτικά από κάθε άποψη ακίνητα («φιλέτα») να έχουν μέχρι σήμερα μεταβιβαστεί με νομοθετικές ρυθμίσεις του ΥΠΟΙΚ σε δήμους, ΝΠΔΔ ή σε άλλους φορείς.
Χαρακτηριστικές είναι οι εξής περιπτώσεις:
1. Του κεντρικού αστικού ακινήτου στην πόλη της Βέροιας, που παραχωρήθηκε
στον ομώνυμο δήμο τον Φεβρουάριο του 2022 για την ανέγερση δικαστικού
μεγάρου.
2. Του «προνομιούχου» ακινήτου, 102 στρεμμάτων, της Περιφερειακής Αγοράς
Λεχαίου, το οποίο παραχωρήθηκε στον Δήμο Κορίνθου τον Φεβρουάριο του
2022, για τη δημιουργία Πάρκου Βιοτεχνολογίας
3. Της Παραχώρησης 760 στρεμμάτων στον δήμο Θέρμης για τη δημιουργία της
Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας το 2020
«Κάτω από τις συνθήκες αυτές, για ακόμα μία φορά ακόμα μία φορά (περίπτωση
κατάργησης ΑΕΙ, αδιαφορία για την ανάπτυξη μεταποιητικού τομέα για τα αγροτικά
προϊόντα), η Ηλεία διαπιστώνει με τον πιο οδυνηρό τρόπο ότι έχει ξεμείνει από
φίλιες και υποστηρικτικές δυνάμεις στους θύλακες της κεντρικής εξουσίας.
Ακόμα κι αν χρειαστεί να μείνω μόνος μου, δε θα πάψω ποτέ να αγωνίζομαι κατά του
παραλογισμού και της αναλγησίας τόσο των κρατικών μανδαρίνων, όσο και των
μετακλητών στηριγμάτων μιας κεντρικής εξουσίας που χρησιμοποιεί δύο μέτρα και
δύο σταθμά στη ικανοποίηση τοπικών αιτημάτων και δεν συναισθάνεται την
αγωνία μια τοπικής κοινωνίας για πρόοδο και προκοπή», δήλωσε ο Κώστας
Τζαβάρας.