Η επιδότηση ηλεκτρικών συσκευών ήταν η αρχή.
Τι ακολουθεί; Eπιδότηση για αλλαγή ελαστικών στο αμάξι…
Ναι καλά διαβάσατε.
Η κουβέντα για «επίδομα ελαστικών», πού τα “καινούρια θα μειώνουν τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα”, έχει πέσει στο τραπέζι.
Οι σκέψεις έχουν να κάνουν με τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, τόσο από τα φρένα -από τη φθορά στα τακάκια- όσο και από τα ελαστικά, με την τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
Ειδικά για τα ελαστικά, σε επίπεδο Ε.Ε. φαίνεται πως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά «πράσινων» ελαστικών, τα οποία και ταξινομούνται από πλευράς απόδοσης στις κατηγορίες Α και Β και αφορούν τις επιδόσεις τους στην αντίσταση της κύλισης και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Σύμφωνα με το ιταλικό motori, τον περασμένο Νοέμβριο ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών «Assogomma» στην Ιταλία, έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για την εφαρμογή αυτού του είδους των επιδοτήσεων. Ένα μέτρο με διπλή θετική επίδραση αφού η τοποθέτηση «πράσινων» ελαστικών από τις κατηγορίες A και B που μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει παράλληλα και την οδική ασφάλεια στους δρόμους για όλους τους χρήστες.
Σύμφωνα με πηγές η Ιταλία καταναλώνει 40 δισ. λίτρα καυσίμων ετησίως (βενζίνη και πετρέλαιο) και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β μπορεί να μειώσει αυτή την ποσότητα κατά δύο ολόκληρα δισεκατομμύρια λίτρα. Ως αποτέλεσμα η ετήσια μείωση στις εκπομπές CO2 μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα επτά εκατ. τόνους, ενώ κερδισμένη βγαίνει και η τσέπη του καταναλωτή με συνολική μείωση εξόδων πάνω από τέσσερα δισ. ευρώ ανά έτος. Το ύψος της επιδότησης που συζητείται εκεί ανέρχεται στα 200 ευρώ για κάθε σετ (σ.σ.σήμερα στην Ελλάδα το κόστος είναι κοντά στα 350 ευρώ μ.ο.) , ένα ποσό που μπορεί να μειώσει σημαντικά αυτό το έξοδο.
https://www.aftodioikisi.gr/