Tου Γιώργου Λαμπίρη
Ένας ακόμα κλάδος, ο οποίος θέτει σε εφαρμογή σειρά ανατιμήσεων, είναι αυτός που σχετίζεται με τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και τα απορρυπαντικά, όπως πληροφορείται το Capital.gr.
Οι κινήσεις αυτές υλοποιούνται όπως και σε άλλους τομείς ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στο πλαίσιο των αυξημένων κοστολογίων που επιβαρύνουν το σύνολο της βιομηχανικής παραγωγής και ως απόρροια του ενισχυμένου ενεργειακού κόστους, του κόστους των πρώτων υλών και των μεταφορικών.
Προγραμματισμένες ανατιμήσεις στα ελληνικά σούπερ μάρκετ για Φεβρουάριο και Μάρτιο
Σε αυτό το πλαίσιο και όπως πληροφορούμαστε, η μεγαλύτερη εταιρεία του συγκεκριμένου κλάδου στην Ελλάδα, η Procter & Gamble Hellas έχει στείλει ήδη τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχουμε στη διάθεσή μας η εταιρεία ανανεώνει τον σχετικό τιμοκατάλογο κάθε μήνα, ενώ η αποστολή του προς το λιανεμπόριο πραγματοποιείται έως τις 10 κάθε μηνός.
H P&G στην Ελλάδα απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατ. καταναλωτές, οι οποίοι αγοράζουν τα προϊόντα της, όπως προκύπτει από αναφορά της εταιρείας μέσα στις οικονομικές της καταστάσεις, ενώ σε παγκόσμια βάση τα προϊόντα της πηγαίνουν σε περισσότερα από 5 δισεκατομμύρια καταναλωτές.
Στη χώρα μας μεταξύ των προϊόντων που διαθέτει η P&G είναι μάρκες όπως οι Ariel, Oral-B, Swiffer, Pampers, Lenor, Always, Tampax, Gillette, Head&Shoulders, Herbal Essences, Crest, Pantene, Viakal και αρκετές ακόμη από τις πιο ευπώλητες και εδραιωμένες ετικέτες στον τομέα δραστηριότητάς της.
Αναφορά της αμερικανική μητρικής για αυξήσεις σε όλη τη διάρκεια του 2022
Η μητρική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων με έδρα το Σινσινάτι ανέφερε πρόσφατα ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6% κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρήσης, που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, εν μέρει τροφοδοτούμενες από τις μεγαλύτερες μέσες αυξήσεις τιμών της εταιρείας από την άνοιξη του 2019.
Τα στελέχη της μάλιστα ανέφεραν ότι οι αυξήσεις των τιμών θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και προέβλεψαν υψηλότερη κερδοφορία και βελτιωμένα περιθώρια τα επόμενα τρίμηνα, παρόλο που το κόστος εργασίας, ναύλων και πρώτων υλών συνεχίζει να αυξάνεται λόγω της παγκόσμιας αναταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τι απαντά για το θέμα η Procter & Gamble Hellas
Το Capital.gr απευθύνθηκε στην Procter & Gamble Hellas, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα. Το πρώτο ερώτημα είχε να κάνει με τις ανακοινώσεις του μητρικού ομίλου κατά την πρόσφατη παρουσίαση των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου, όπου αναφέρθηκε ότι από το τέλος Φεβρουαρίου θα έρθουν ανατιμήσεις προϊόντων της P&G σε αγαθά όπως το απορρυπαντικό Tide καθώς και άλλα προϊόντα σε διεθνές επίπεδο.
Η απάντηση που λάβαμε από την ελληνική θυγατρική είναι ότι: “οι προκλήσεις στη διαθεσιμότητα των πρώτων υλών και στις μεταφορές ήταν και παραμένουν πρωτοφανείς και μας επηρεάζουν όλους, όχι μόνο την P&G. Παραμένουμε εστιασμένοι στη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές μας, μέσα από τη δημιουργία προϊόντων υψηλής ποιότητας, καινοτομίας και απόδοσης.
Ταυτόχρονα, φροντίζουμε να είναι τα προϊόντα μας διαθέσιμα σε όλα τα κανάλια από τα οποία ψωνίζoυν οι καταναλωτές μας. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι διαθέτουμε μια ευρεία γκάμα προϊόντων σε διαφορετικές τιμές ώστε να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις όλων των νοικοκυριών. Αυτό εξασφαλίζεται χάρη στην κλίμακα και την καινοτομία της εταιρείας παγκοσμίως καθώς και στην ευελιξία και στο δυνατό δίκτυο προμηθευτών που διαθέτουμε”.
“Δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε την τιμολογιακή πολιτική”
Σε δεύτερο ερώτημα που θέσαμε προς την εταιρεία αναφορικά με τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων που θα εφαρμοστούν αυξήσεις, η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι: “δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε την τιμολογιακή πολιτική ή μελλοντικές αποφάσεις. Είναι σημαντικό επίσης να σημειωθεί ότι η τελική τιμή στο ράφι διαμορφώνεται πάντα από το λιανεμπόριο”.
NielsenIQ: Πτώση πωλήσεων το 2021 για προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαριστικά σπιτιού
Όλα τα παραπάνω γεγονότα καταγράφονται σε μία χρονική περίοδο, όπου οι κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης στην Ελλάδα, ήταν εκείνες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Nielsen IQ, μετά την εκτόξευση που δέχτηκαν οι πωλήσεις τους εντός του 2020 λόγω της πανδημίας. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν σε πωλήσεις μέσα από τα ελληνικά σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα τα αντισηπτικά κινήθηκαν εντονότερα πτωτικά κατά την περασμένη χρονιά σε σχέση με άλλα προϊόντα της προαναφερόμενης κατηγορίας, με -37,9% καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών με -17,7%, γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στο εξισορρόπηση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Αντίστοιχη ήταν και η αρνητική τάση των καθαριστικών σπιτιού (-13,9%), καθώς και