Όλο και περισσότερο περιορίζουν οι καταναλωτές τις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ, μειώνοντας τα προϊόντα που αγοράζουν ακόμη και σε βασικά είδη διατροφής.
Όπως δείχνει έρευνα της ΙRI για τους πρώτους επτά μήνες του 2022, η ακρίβεια έχει αυξήσει σε αξία τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά 2,2%, όμως ο όγκος των πωλήσεων έχει μειωθεί κατά 1,7%.
Μάλιστα, τον Ιούλιο σημειώθηκε η μεγαλύτερη διαφορά των τελευταίων τριών μηνών σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία και εκείνη σε όγκο.
Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις κατά την ίδια περίοδο, η έρευνα δείχνει ότι διαμορφώθηκαν στο 4%, ενώ στα τρόφιμα κινήθηκαν μεσοσταθμικά στο 4,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας στο 6,4%, ενώ στα προϊόντα για το σπίτι στο 5,3%.
Στις υποκατηγορίες, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα προϊόντα μαγειρικής αυξήθηκαν κατά 9,5%, ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 7% και τα προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι με 5,7%.
Ποιες αγορές μείωσαν οι καταναλωτές
Οι μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο όγκου σημειώθηκαν στα προϊόντα σπιτιού και συγκεκριμένα κατά 6,5%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 5%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας των τρόφιμων υποχώρησαν κατά 1%.
Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, σε όλες καταγράφεται πτώση στις πωλήσεις σε επίπεδο τεμαχίων, εκτός από την κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων, των σνακ και των μη αλκοολούχων ποτών.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε όγκο των καθαριστικών σπιτιού και των προϊόντων για το σπίτι μειώθηκαν κατά 6,5%, οι πωλήσεις σε όγκο των προϊόντων φροντίδας και ομορφιάς υποχώρησαν 5,2%, ενώ της προσωπικής υγιεινής έπεσαν κατά 4,7% .
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα διατροφής, υπήρξε μείωση 7,8% στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών, κατά 5,2% σε εκείνες των κατεψυγμένων τροφίμων και κατά 4,9% στις πωλήσεις των γαλακτοκομικών.
Μείωση και στις προσφορές
Παράλληλα, καταγράφεται μείωση και στις προωθητικές ενέργειες και προσφορές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, οι προσφορές μειώθηκαν κατά 3,2% στα προϊόντα για το σπίτι, κατά 2,1 % στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, 1,4% στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών και κατά 1% στα τρόφιμα.
Τέλος, συνεχίζεται η τάση των καταναλωτών να επιλέγουν όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 15,8%, από 14,8% ΤΟ 2021.