Στο Πάτρα-Πύργος η μικρότερη πρόοδος των έργων στα τμήματα είναι: στο πρώτο τμήμα (που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ) από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα φτάνει στο 13%, ενώ στο δεύτερο τμήμα (που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ) από τα Καραίικα μέχρι την Γαστούνη φτάνει μόλις στο 7%.
Το εργοτάξιο που βρίσκεται στο νότιο τμήμα του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, κι είναι το τμήμα Γαστούνη – Πύργος, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες είναι το πλέον προχωρημένο τμήμα (πρόκειται γι’ αυτό που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ) και φτάνει στο 26% υλοποίησης. Περισσότερο από τον μέσο όρο του συνόλου του έργου.
Τα έργα αυτά, μετά την πολύ μεγάλη γνωστή καθυστέρηση εμπλοκής που είχε προηγηθεί, έχουν πλέον κλείσει ένα χρόνο – και κάτι παραπάνω – εργασιών και η πρόοδος είναι πλέον μετρήσιμη τμήμα-τμήμα.
Στο τμήμα Γαστούνη-Πύργος, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πρώτες ασφαλτοστρώσεις, που για την ιστορία θα είναι συνολικά οι πρώτες και για όλο τον αυτοκινητόδρομο. Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν πως το τμήμα αυτό, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να φτάσει ακόμα και το 50% μέχρι το τέλος του 2023. Να θυμίσουμε πως η έναρξη του έργου έγινε στις 31 Μαρτίου 2022 και πως αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
- Συνολικά η πρόοδος του έργου έχει φτάσει μέχρι το τέλος Μαΐου το 14% και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2024 η πρόοδος να αγγίξει το 25%. Η χρονιά-σταθμός θα είναι το 2024 καθώς σε αυτήν προσδοκάται η πρόοδος να εκτοξευτεί σε επίπεδα άνω του 80% μιας και η εξέλιξη στα οδικά έργα είναι οπισθοβαρής.
Αυτό σημαίνει πως πάντα στην πρώτη περίοδο του έργου η εξέλιξη είναι αργή καθώς αφορά διανοίξεις, χωματουργικά, μετακινήσεις ή δημιουργία δικτύων, επιχωματώσεις, δημιουργία τεχνικών. Στη συνέχεια εφόσον αρχίσουν να ξεκινούν τα ασφαλτικά, το έργο (αναμένεται να) προοδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Αυτό αναμένεται και για το Πάτρα-Πύργος προκειμένου να πιαστούν οι προκαθορισμένοι χρόνοι παράδοσης που είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56 χιλιόμετρα (35 μήνες διάρκεια) και τα υπόλοιπα 19 το καλοκαίρι του 2025 (40 μήνες διάρκεια).
Τα χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινητόδρομου
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.
Θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
(με πληροφορίες από το ypodomes.com)