Η εποχή που η εξόφληση οφειλών καθημερινών λογαριασμών ΔΕΚΟ και άλλων οργανισμών γινόταν από μεγάλο αριθμό καταναλωτών με επίσκεψη στο γκισέ του τραπεζικού καταστήματος ανήκει οριστικά στο παρελθόν.
Το κοινό εξοφλεί πλέον τους λογαριασμούς του εκτός τραπεζικού καταστήματος, μέσω των ΑΤΜ που προσεγγίζουν τα 6000 σε αριθμό και ξεκινούν σταδιακά να δίνουν τη δυνατότητα και ανέπαφων πληρωμών, καθώς και από χιλιάδες άλλα μη τραπεζικά σημεία.
Στα σημεία πληρωμών εντάσσονται σταδιακά ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός καταστημάτων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε κάθε γωνιά της χώρας, δίνοντας τη δυνατότητα εξόφλησης λογαριασμών μέσω των τερματικών που υπάρχουν στα ταμεία των σουπερ μάρκετ. Επίσης, έχει ξεκινήσει και η δυνατότητα αναλήψεων μετρητών μέσω των Ταμείων ορισμένων σουπερ μάρκετ, με όριο ανάληψης.
Δυνατότητα πληρωμών λογαριασμών δίνεται και μέσω του δικτύου καταστημάτων του ΟΠΑΠ από την υπηρεσία tora Wallet του Οργανισμού. Ειδικότερα, στα καταστήματα του ΟΠΑΠ, μέσω της υπηρεσίας tora Wallet, το κοινό μπορεί να κάνει συναλλαγές για περισσότερους από 230 φορείς και οργανισμούς, όπως πληρωμές για Ενέργεια, Ύδρευση, Ασφάλειες, Τηλεπικοινωνίες, καθώς και οφειλές προς το Δημόσιο και τους Δήμους. Η πληρωμή λογαριασμών μπορεί να γίνει και ανέπαφα με οποιαδήποτε κάρτα.
Οι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να εξοφλούν μεγάλο αριθμό λογαριασμών μέσω δικτύων όπως των καταστημάτων των ΕΛΤΑ με την χρήση καρτών με ταχύτητα και ανέπαφα.
Ο τομέας όμως που γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη είναι των ψηφιακών πληρωμών και ειδικότερα του mobile banking. Ο αριθμός των ενεργών χρηστών mobile banking στην χώρα μας αυξήθηκε στις αρχές του 2021 στα 3,5 εκατ. ενεργούς χρήστες, σημειώνοντας αύξηση 55% σε ετήσια βάση, με τις συναλλαγές να φτάνουν περίπου τα 70 εκατ. σε αριθμό. Σταθερή ανάπτυξη εξακολουθεί να σημειώνει και το e-banking με τον αριθμό ενεργών χρηστών να φθάνει πλέον στα 3,8 εκατ.περίπου στις αρχές του 2021 με τον αριθμό συναλλαγών να προσεγγίζει τα 200 εκατομμύρια. Όπως χαρακτηριστικά έχει ανακοινώσει η Alpha Bank, στο πλαίσιο του προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού που είναι σε πλήρη εξέλιξη από το 2017, ποσοστό πάνω από το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιούνται πλέον στα ψηφιακά της δίκτυα (web, mobile, ATM και στα αυτόματα μηχανήματα πληρωμών ΑPS).
Δεν είναι όμως μόνον οι τράπεζες που έχουν ψηφιοποιήσει τις πληρωμές τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι εφορίες με την ΑΑΔΕ, να έχει ανακοινώσει ότι οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται από 80 και πλέον ηλεκτρονικές υπηρεσίες, πολλές από τις οποίες είναι πληρωμές. Επίσης Δήμοι και Νομαρχίες παρέχουν πλέον τη δυνατότητα ψηφιακών πληρωμών απαλλάσσοντας έτσι τους πολίτες από την επίσκεψη τους για την εξόφληση οφειλών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμος Αθηναίων που έχει εισέλθει στην ψηφιακή εποχή, δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες πολίτες να αποφύγουν τις ουρές και την ταλαιπωρία στα γκισέ προσφέροντας την δυνατότητα πραγματοποίησης περισσότερων από 90 ψηφιακών υπηρεσιών.
Με τον τρόπο αυτό οι τράπεζες απελευθερώνουν συνεχώς ανθρώπινο δυναμικό από τα ταμεία τους, καθώς μειώνεται ο όγκος εργασίας, προκειμένου μετά από εκπαίδευση να τοποθετηθεί σε πιο παραγωγικές εργασίες, όπως ο τομέας των πωλήσεων προϊόντων αλλά και συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους ιδιώτες πελάτες λιανικής τραπεζικής αλλά και τις επιχειρήσεις.
www.cnn.gr