«Ο επανασχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός των Υπηρεσιών του Δήμου (τόσο του Πύργου, καθώς κι όλων στη χώρα) γύρω από τη διαχείριση του κρίσιμου ζητήματος της εξάπλωσης του κορονοϊού, αποτελεί τους τελευταίους δεκαπέντε μήνες πλέον, ένα κομβικό ζήτημα για το σύνολο των λειτουργιών του Δήμου.
Βιώνουμε ήδη καιρό, και για μεγάλο χρονικό διάστημα θα υπομένουμε, σε διαχειριστικό επίπεδο τις συνέπειες της κρίσης (οικονομικές και διαχειριστικές), καθώς τις επιδράσεις αυτής της ιδιότυπης συγκυρίας, η οποία για μακρύ χρονικό διάστημα θα επηρεάζει την λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών, ως επίσης και των αποτελεσμάτων αυτής. Μην ξεχνάμε πως με την είσοδο ήδη του περυσινού Μαρτίου (2020), ξεκίνησε η λήψη μέτρων. Που βέβαια έπρεπε οπωσδήποτε να τηρηθούν, κι όπως και τηρήθηκαν.
Μια κατάσταση δύσκολων και πολλές φορές “λεπτών” ισορροπιών, που οφείλονταν ξαφνικά να τηρηθούν στους πιο βασικούς και κομβικούς κλάδους της διοίκησης, καθώς τέθηκε, αφενός, η διασφάλιση της παροχής των κρίσιμων λειτουργιών του Δήμου προς τους δημότες του και αφετέρου η εξασφάλιση της υγείας των υπαλλήλων, των αιρετών, και του κοινού, έστω και με την απαραίτητη μείωση των συναλλαγών με αυτό.
Με την ανάγκη για τη εξεύρεση της “χρυσής τομής” να είναι επιτακτική αλλά και απαιτητική, κι ειδικά μάλιστα σε περιπτώσεις, όπως ο Δήμος Πύργου, που από την πρώτη μέρα αυτής της Δημοτικής αρχής, ήταν και είναι ανοικτός συνεχώς σε όλους τους πολίτες, αφού άλλωστε αυτή είναι και η κατεύθυνση, που εξαρχής είχαν από τον Δήμαρχο Παναγιώτη Αντωνακόπουλο, οι υπηρεσιακοί και πολιτικοί παράγοντες. Είναι κάτι που θέλουμε και επιδιώκουμε, ούτως ώστε όλοι οι τρόποι πρόσβασης και επικοινωνίας με τις υπηρεσίες του Δήμου, να παρέχονται στους πολίτες αδιάκοπα.
Είναι διαπιστωμένο άλλωστε, λόγω της γεωγραφικής, κοινωνικής, διαμόρφωσης του Δήμου, πως τα περισσότερα αιτήματα των πολιτών, γίνονται κυρίως με φυσική παρουσία.
Όλο αυτό το διάστημα, πρέπει να γίνονται όλες οι ενέργειες, αφενός για το ειδικό καθεστώς λειτουργίας των Υπηρεσιών (με την ενημέρωση και καταγραφή της διαθεσιμότητας του προσωπικού, την ασφάλεια των εγκαταστάσεων, την επάρκεια των υποδομών, την υλοποίηση του πλάνου εργασιών ανά υπηρεσία με τα νέα υποχρεωτικά δεδομένα όπως ποιοι υπάλληλοι θα έπρεπε να προφυλαχθούν λόγω ευπαθών προβλημάτων υγείας, ποιοι θα εργάζονταν εκ περιτροπής στους χώρους εργασίας και ποιοι εξ αποστάσεως), κι αφετέρου οι Υπηρεσίες να καθίστανται έστω κι έτσι, λειτουργικές, ευέλικτες και ουσιαστικές.
Ένας σαφώς δύσκολος συνδυασμός, για τον οποίο η επίτευξη περνούσε και περνάει μέσα από συνεχή διαχείριση.
Οι ενημερώσεις, τόσο έγγραφες, όσο και προφορικές ήταν άμεσες και συνεχείς, πάντα μέσα στα δεδομένα που διαμορφώνονταν, βάση των κεντρικών οδηγιών της πολιτείας, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας από το σύνολο των εργαζομένων, καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους ωραρίου, η εγκατάσταση προστατευτικών διαχωριστικών πλαισίων σε πολλά από τα γραφεία (plexi glass), η εκτεταμένη χρήση αντισηπτικών, η παρακολούθηση του έργου της καθαριότητας των εργασιακών χώρων, οι απολυμάνσεις τους, ο καλός και συχνός εξαερισμός τους, η δια ζώσης εξυπηρέτηση δημοτών μόνο για συγκεκριμένες περιπτώσεις και στη συντριπτική πλειοψηφία κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, ο καθορισμός ωρών υποδοχής κοινού, κι όλα τα σχετικά.
Πετυχαίνοντας το μέγιστο δυνατό στη συνολική λειτουργία, πάντα τηρουμένων των αναλογιών μέσα σε όλα αυτά, με την εφαρμογή των ενδεδειγμένων υγειονομικών μέτρων κι από τους εργαζόμενους στον Δήμο κι τους πολίτες που επισκέπτονται τις Υπηρεσίες του».
Ιωάννης Βαρελάς – Γενικός Γραμματέας Δήμου Πύργου